על סדר היום

ועדת פרס פוליצר תעביר 100 אלף דולר לאפגניסטן

פרס פוליצר (צילום: אתר רשמי) ציון מיוחד ומענק הסתגלות. פרס פוליצר (צילום: אתר רשמי)

ועדת פרס פוליצר הודיעה ביום שישי האחרון כי תעניק ציון מיוחד לשבח לעיתונאים מקומיים שפועלים באפגניסטן תחת מהומות נסיגת האמריקאים מהמדינה. הציון ילווה במענק על סך 100 אלף דולר שיועבר באמצעות הוועד להגנת עיתונאים, עמותה עצמאית שפועלת למען חופש העיתונות והעיתונאים ברחבי העולם. 

בהודעת ועדת הפרס נמסר שהציון המיוחד ניתן "כדי להוקיר את הנשים והגברים של אפגניסטן שהקדישו את עצמם, תוך סיכון אישי אדיר, ליצור ולתמוך בעיתונות שמתעדת עשורים של חיים בצל מלחמה. מכתבים במשרה מלאה, דרך פרילנסרים ומתרגמים ועד נהגים ומארחים, אזרחים אפגנים אמיצים עזרו להפיק צילומים ותמונות זוכי פוליצר וראויים לפוליצר, שתרמו להבנה נרחבת יותר של נסיבות מורכבות וטראגיות". 

בשל כך, נמסר מהוועדה, "כדי לתמוך בבטיחותם, בין אם בהמשך עבודתם או בהתמקמותם מחדש, ציון לשבח זה ילווה במענק של 100 אלף דולר שיועברו באמצעות הוועד להגנת עיתונאים, לסיוע חירום לעיתונאים אלה ובני משפחותיהם". 

קתרין בו, גייל קולינס וג'ון דניסבסקי, יושבי הראש המשותפים של ועדת הפרס, מסרו: "ברגעים של משבר חריף, זה קריטי לתמוך באפגנים שאומץ לבם, כישוריהם ומחויבותם לעקרונות של עיתונות חופשית עזרו ליצור כל כך הרבה דיווחים חשובים בעשורים האחרונים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות