על סדר היום

בדרך לבג"צ בעניין מועצת הרשות השנייה?

יוליה שמאלוב ברקוביץ יו"ר מועצת הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ (צילום: משה שי פלאש 90)

עו"ד אלעד מן הודיע הבוקר (חמישי) למשרד התקשורת ולשר ד"ר יועז הנדל כי בכוונתו לפנות לערכאות משפטיות, לאחר שהמשרד והשר טרם השיבו לפנייתו באשר למינוי חברים למועצת הרשות השנייה, שנמצאת בהרכב חסר כבר תקופה ממושכת. במקביל, לכסית נודע כי בשבועות האחרונים נפגש השר הנדל עם מספר דמויות שהוא שוקל למנות למועצה, רובן מתחומי התקשורת והאקדמיה. בין היתר, fפי שפורסם באתר TheMarker, מנסה הנדל לקדם את מועמדותו של חבר מועצת עיריית ירושלים עופר ברקוביץ ליושב ראש המועצה.

לפני כחודש וחצי פנה עו"ד מן למשרד התקשורת ולשר הנדל בדרישה למנות חברים חדשים למועצה, שנמצאת כרגע בהרכב של עשרה חברים מתוך 15, וגם מתוך עשרה אלה הרוב הם חברים שמכהנים מכוח רציפות, שלא היו יכולים להתמנות שוב לתפקיד אילו סבב המינויים הנדרש היה מתקיים במועדו המקורי הנדרש. בפנייתו כתב עו"ד מן כי התכניות להקים רגולטור אחוד שימזג את מועצת הרשות השנייה עם המועצה לשידורי כבלים ולווין – כפי שאכן הומלץ בדו"ח פולקמן שפורסם לאחר פנייתו – לא יכולות להצדיק השתהות כה ממושכת במינוי חברי המועצה.

כדברי עו"ד מן, הצורך במינוי חברים למועצה "מתחדד נוכח המשימות הרבות המונחות לפתחה של הרשות השנייה בימים אלו והנושאים הרבים הנחוצים דיון והכרעה על ידי מועצת הרשות. גם ככל שיש כוונה קרובה לקדם בחקיקה את איחוד מועצת הכבלים והלווין והרשות השנייה (ברית המועצות), גם נוכח המלצותיה הצפויות של ועדת פולקמן, הרי שכידוע, אין בקידום חקיקה חדשה כדי לגרוע מחובתם של שר, של הממשלה או של בעל סמכות מנהלית אחרת כמועצת הרשות השנייה, להפעיל את סמכותו, ובכלל זה סמכות המינוי שלו, בהתאם להוראות הדין הקיים".

במכתבו מהבוקר הבהיר מן שפנייתו היא "תזכורת אחרונה בעניין זה טרם פניה לערכאות". נזכיר כי עמותת "הצלחה" הייתה שותפה לעתירה לבג"צ של מישל קרמרמן וניר שוויקי, כיום מנכ"לית הרשות השנייה ויו"ר מועצת הכבלים והלווין, שאלמלא עתירתם המשותפת ככל הנראה מינויים לא היה מאושר על ידי הממשלה בחודש מאי האחרון.

טרם התקבלה תגובת לשכת שר התקשורת.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות