מדיה

איך כותבים לילדים חרדים על משבר האקלים?

נפלאות עולם (סריקה מתוך המגזין) הגנת הסביבה על פי ההלכה. "נפלאות עולם" (סריקה מתוך המגזין)

התקשורת החרדית מתחילה לדבר על שינויי האקלים – דרך הילדים. הגיליון החדש והחמישי במספר של המגזין "נפלאות עולם" מבית נשיונל ג'אוגרפיק מוקדש החודש להגנת הסביבה, דרך סיפורים על הצלת בעלי חיים מפגיעות מעשה ידי אדם, חשיבות המיחזור וצמצום צריכת החשמל. מדובר בצעד לא מובן מאליו מצד מגזר שמרני מטבעו, שלא מכיר באבולוציה וספקני באשר לתהליכים טבעיים אחרים.

"נפלאות עולם" נולד בידי חברת התוכן "תרבותא" בעקבות משבר הקורונה, במהלכו יצרה החברה מאות אלפי חוברות תוכן לרשויות החרדיות כתחליף זום ומשרד החינוך. במגזין מנסים לחפות על המחסור בתוכן מדעי ולימודי במגזר החרדי ומשקיעים בתוכן מדעי "כשר". במסגרת העבודה על דיוק התכנים המדעיים של "נפלאות", עבר המגזין סדנאות בפארק קרסו למדע ותכנית המנהיגות "מעוז". ההשקה התבצעה לפני כחצי שנה באמצעות הפצה רוויה של 90 אלף עותקים בערים החרדיות המרכזיות והצעירות, אלעד, בית שמש וירושלים.

נפלאות עולם (סריקה מתוך המגזין)
מה דארווין היה אומר? "נפלאות עולם" (סריקה מתוך המגזין)

מנכ"לית "תרבותא", גולדי גלהר: "הגידול במספר הילדים מחד והצורך בתוכן איכותי מנגד הם מנוע הצמיחה ונקודת החוזקה של תרבותא. העובדה שנפלאות פונה לילדים חכמים תייצר את מסד הנתונים של הילדים הכי חכמים במגזר החרדי וזה משמש כמנוע למטרות של תרבותא עם קייטנות ומשחקי מדע, לצד קהילות ילדים בתחומי איכות סביבה, רפואה, מדע, טכנולוגיה ועוד".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות