מדיה

הנהלת פוקס ניוז נגד הטאלנטים

טאקר קארלסון (צילום מסך מפוקס ניוז) יסכים להציג את סטטוס ההתחסנות? טאקר קארלסון (צילום מסך מפוקס ניוז)

רשת החדשות האמריקאית הימנית פוקס ניוז הורתה לעובדיה להציג להנהלת החברה תיעוד על מצב ההתחסנות שלהם נגד קורונה. רשת CNN מדווחת כי מזכר שהופץ על ידי מנכ"לית פוקס ניוז סוזן סקוט ביום שלישי האחרון הורה לכל עובדי הרשת, בין אם הם עובדים מהמערכות או מרחוק, לעדכן בכתב את מחלקת משאבי אנוש על מצבם עד סוף אותו יום עבודה.

סקוט הוסיפה כי על אף ששימוש במסכות בחללים סגורים נשאר אופציונלי בלבד למי שהתחסנו, החברה "דורשת מעובדים לעטות מסכה בחללים קטנים וסגורים עם מרחב מוגבל לשמירה על ריחוק חברתי, ושיש בהם עובדים רבים, כולל חדרי בקרה באולפנים". יחד עם זאת, סקוט לא כתבה שהחברה תטיל חובת התחסנות על עובדיה.

המהלך של הנהלת פוקס ניוז עומד בסתירה לעמדות שהציגו בכירי השדרנים והפרשנים בתכניותיהם, בהן תקפו את "הפרות חירויות הפרט" שננקטו במסגרת המלחמה בקורונה, ובאופן ספציפי את הדרישה להתחסן או להציג סטטוס התחסנות. כך לדוגמה, השדרן המפורסם טאקר קארלסון אמר מספר פעמים כי שאלות על התחסנותו שקולות לשאלות על חיי המין שלו, והפרשן שון האניטי התחמק בתואנת "חיסיון רופא-מטופל".

שון האניטי (צילום מסך מפוקס ניוז)
והוא? שון האניטי (צילום מסך מפוקס ניוז)

החברה החילה על עובדיה "תו ירוק" לא רשמי ביוני האחרון, כשאפשרה להם לדווח וולונטרית על סטטוס ההתחסנות שלהם ולאפשר להנהלה תכנון מרחב יעיל יותר וכן לעקוב אחר מגע בין העובדים למקרה של הדבקה. עובדים שדיווחו מיוזמתם על התחסנותם היו פטורים מבדיקות יומיומיות, בעיקר מדידות חום, שנערכו כדי למנוע כניסת חולים למערכות. כל זאת כשבמקביל הטאלנטים תוקפים כאמור את הדרישה להצגת סטטוס התחסנות, ויוזמות המתנגדות לתווים ירוקים כמו זו של מושל פלורידה רון דסנטיס מקודמות ומשובחות על ידיהם.

דוברות פוקס ניוז לא הגיבה לשאלת CNN על הסתירה בין עמדת הנהלת הרשת והרטוריקה של כוכביה על המסך.

בינתיים בישראל, מוקדם יותר היום (חמישי) הודיעה הנהלת תאגיד השידור הציבורי "כאן" כי החל מיום שני הקרוב כל עובד יידרש להציג לשומרים בכניסה לאתר העבודה תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית מ-72 שעות אחרונות. בלי אישור התחסנות או בדיקה שלילית לא תתאפשר כניסה למתקני התאגיד.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות