על סדר היום

המחליפה של אסתי זקהיים: ריקי בליך נבחרה ליו"ר שח"ם

ריקי בליך ריקי בליך

השחקנית ריקי בליך נבחרה לתפקיד יו"ר ארגון שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל. בליך תחליף בתפקיד את השחקנית אסתי זקהיים ששימשה כיו"ר הארגון מאז 2017.
בליך נכנסת לתפקיד בתקופה סוערת לעולם התרבות והיצירה המקומית. המלחמה בקורונה גבה וגובה מחיר כבד מעולם התרבות עקב גל ביטולי הצגות והגבלות נוספות שמאיימות להגיע, הרפורמה בשידורי הטלוויזיה שעלולה לדעת שח"ם להקטין עוד יותר את תקציבי ההפקה והיצירה ובנוסף אינספור מאבקים יום יומיים על תנאים ושכר בהפקות השונות ובמוסדות התרבות.
לבליך קריירת משחק ענפה, אם כשחקנית בהבימה ("האב", "חתונה מושלמת", "מונוגמיה") ואם על המסך הקטן והגדול ב"עץ הדומים תפוס" (עליו הייתה מועמדת לפרס אופיר), "קצרים", "אסתי המכוערת" (זכתה בפרס מסך הזהב ובפרס האקדמיה 2004), "לא הבטחתי לך", "אחת אפס אפס", "דמיונות" ועוד. בליך גם פעילה בתחום איכות הסביבה והצדק החברתי והגישה בעבר תכנית בנושא סביבה ברדיו eco99fm וכן פינה בנושא אקולוגיה בערוץ 2.
את תפקיד סגנית היו"ר תמלא השחקנית רוני מרחבי. מרחבי, בוגרת בית ספר למשחק "בית צבי" בהצטיינות, שיחקה בעבר במחזות הזמר "שיער" ו"סיפור הפרברים" בקאמרי, "הילד חולם" בהבימה, במספר רב של הצגות ילדים ובסדרות "תיכון השיר שלנו" ו"דני הוליווד".
בליך מסרה: "אני שמחה ונרגשת מההזדמנות שניתנה לי לפעול למען קהילת השחקניות והשחקנים בישראל. אני נכנסת לתפקיד בתקופה קשה בשבילנו, אנחנו שוב מוצאים עצמנו במאבק על הקיום שלנו ועל הישרדותה של התרבות בישראל. אני מבטיחה לעשות כל מה שאוכל כדי לשרת נאמנה את האינטרסים של השחקניות והשחקנים בארץ, בכל התחומים, ומאחלת לכולנו בריאות טובה ופרנסה בשפע".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות