דיגיטל, על סדר היום

סושיאל ליכודי, חמלה וזכות המחאה: מצעד הציוצים המטומטמים

מה גילינו על ינון מגל, מה התכונה הבולטת אצל מאיר רובין, ועד כמה המחאה של אורנה פיטוסי מצליחה? צפו

התחלנו עוד שבוע רותח, גם בחוץ וגם ברשתות החברתיות. והפעם במצעד הציוצים של כסית: גילינו מי איש הסושיאל של הליכוד, התרגשנו מהאנושיות של יו"ר פורום קהלת, וגם רעינו בשדות זרים.

במקום השלישי התמקם ינון מגל שכינה את ח"כ מנסור עבאס "ראש הממשלה" בצירוף תמונה של עבאס בחופשה, בעוד סוג של הסתלבטות הראש האמיתי נפתלי בנט. אמה-מה, חצי שעה לאחר מכן, העלה הליכוד ציוץ עם טקסט כמעט זהה, וכן – עם אותה תמונה. רגע רגע רגע, האם מגל עושה בעצם השלמת הכנסה בסושיאל של הליכוד?

את המקום השני לוקח צייצן חדש אצלנו במצעד – מאיר רובין, יו"ר פורום קהלת, שלצד תמונה של פועל ניקיון שנח לכמה דקות, צייץ את הטקסט הבא: "כספי הארנונה שלנו יושבים כמובן בצד, משחקים בפלאפון".

רובין גילה שוב פעם רגישות ואנושיות, והפעם כלפי פועלים שעובדים בעבודה פיזית קשה בימי חום בלתי נסבלים. הוא אמנם בחר למחוק את הציוץ, לאחר שחטף ביקורת מכל עבר, אבל הרשת כנראה לא שוכחת.

ובמקום הראשון במצעד, ולראשונה אצלנו – גם אישיות חדשה, אורנה פיטוסי, וגם רשת חברתית אחרת, פייסבוק, וולקאם. אז פיטוסי בחרה לגזור את כרטיס אדי שלה, לִתרומת אברים, במחאה על מה שהיא מכנה "ההתעמרות של משרד הבריאות בי ובשאר מתנגדי קבלת החיסון של פייזר".

אז לא משנה שמדובר בכלל בכרטיס של עמותה, ולא במשהו ציבורי או ממשלתי, לא משנה שאת פוגעת באנשים, בני אדם, שזקוקים להשתלות, העיקר שגזרת את הכרטיס הכי מציל חיים בישראל. אחלה מחאה 1#.

ואגב, פיטוסי כל כך עומדת על דעתה, עד שמעבר לכך שהיא סרבנית חיסונים, היא גם מסרבת לערוך בדיקות קורונה קבועות לטובת תפקידה בסדרה "מנאייכ", מה שהוביל לפיטוריה מהסדרה. אחלה 2#.

ראיתם ציוצים שחייבים לככב אצלנו? מוזמנים לשלוח אלינו למייל  editor@kassit.co.il.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות