מדיה, על סדר היום

אורנה פיטוסי סירבה להיבדק לקורונה – ופוטרה מ"מנאייכ"

אורנה פיטוסי, מתוך מנאייכ אורנה פיטוסי, מתוך מנאייכ

השחקנית אורנה פיטוסי לא תיקח חלק בעונה השנייה של הסדרה המצליחה של כאן 11, "מנאייכ". הסיבה היא סירובה לערוך בקביעות בדיקות קורונה במהלך צילומי הסדרה, וזאת מאחר והיא אינה מחוסנת נגד הנגיף – כמתנגדת קולנית לחיסונים.

רק ביומיים האחרונים עוררה עליה פיטוסי ביקורת ציבורית כשכתבה בפייסבוק כי "בעקבות ההתעמרות של משרד הבריאות בי ובשאר מתנגדי קבלת החיסון של פייזר, ברצוני להודיע על ביטול כרטיס אדי שעל שמי. מדינה ששוללת את זכויותיי הבסיסיות על גופי, היא מדינה שלא זכאית לקבל ממני דבר, לא בחיי ולא אחרי מותי. אני גוזרת את הכרטיס שברשותי".

פיטוסי פיתחה ב-25 השנים האחרונות קריירת משחק עשירה, שהחלה ב-1996 בסדרה הפוך, והמשיכה לסרט הטרמפיסטים, והסדרות טיפול נמרץ, שבתות וחגים וסרוגים ועוד. בעונה הראשונה של מנאייכ היא שיחקה קצינת משטרה ואשתו של איזי בכר (שלום אסייג).

פיטוסי היא סרבנית חיסוני קורונה, ומתבטאת תכופות בפייסבוק נגד החיסונים. שלשום כתבה: "מצחיק, כל פעם שאני מעלה פוסט אנשים עפים עלי ממרחקים, ממש רוצים שאתבטא, זה מרגיז אותם ואז הם מרגישים כנראה יותר חיים. כעס זה דבר מעורר, לא?". על ההחלטה לתו ירוק מגיל 3, כתבה "חולי נפש", ופני כשבוע כתבה: "עכשיו אני בפירוש יכולה לומר שיש כאן התנהלות שמזכירה את גרמניה טרום השואה".

לאחר סדרת הציוצים וכשמועד הצילומים הולך ומתקרב, הודיעה פיטוסי להפקה כי היא מסרבת להיבדק בבדיקות קורונה. בשל כך הפקת הסדרה, חברת ההפקה של יואב גרוס, הודיעה לה על ההחלטה לסיים את ההתקשרות עמה.

מהפקת הסדרה "מנאייכ" נמסר: "אנחנו עובדים לפי הנהלים, ומי שלא מוכן להיבדק לפני הגעה לצילומים, לא יכול להשתתף בצילומים ולסכן את שאר האנשים על הסט".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות