כללי

כל הבחירות הלא נכונות של האח הגדול | ביקורת TV

גיא זו-ארץ ולירון ויצמן, מנחי האח הגדול גיא זו-ארץ ולירון ויצמן, מנחי האח הגדול

אנמים, חסרי כריזמה ומשוחקים עד אימה – כולם מדברים על הכשלון של העונה הנוכחית של "האח הגדול", אבל לא מהסיבות הנכונות. כי יש בעיה אחת גדולה ומרכזית – המנחים.

לא האמנתי שאגיד זאת, אבל אני מתגעגעת לאסי עזר. אבל לא לזה שמנחה כבר שנים תוכניות בפריים טיים והתעייף בעצמו מהפרסונה של עצמו, אלא לאסי הצעיר שבדיוק קיבל את הזדמנות חייו אחרי שהיה עוד אחד מהמנחים של EXIT (זוכרים?), להנחות תוכנית חדשה שכבר מצליחה בטירוף בחו"ל, "האח הגדול" שמה.

ב-1 בספטמבר 2008 עלתה העונה הראשונה של האח במסגרת שידורי קשת של ערוץ 2. עוד לפני שהיו בטוחים בזה שהבית יצליח לייצר את הקסם בעצמו, הוצבו המנחים ארז טל הוותיק ועזר הפוחז הצעיר, כעמודי תווך של התוכנית, כאלה שיברחו אליהם ברגעים שצריך להרים ולהצחיק ואולי להוסיף איזו תובנה שהצופה לא הגיעה אליה לבד. וכך היה במשך שמונה עונות עד שעזר עזב.

האינטראקציה בין אסי לארז הייתה כל כך מוצלחת וטבעית, שהיא הפכה למעין בית מחוץ לבית. חיכינו לתגובות שלהם, אהבנו כשהם נכנסו לבקר את הדיירים בבית עם העוגה הקבועה של אמא של אסי, ובעיקר ראינו עליהם שהם לא מזייפים. ב-2015 עזב עזר והוחלף על ידי קורין גדעון.

ב-2018 עברה "האח הגדול" לרשת ורולטת המנחים החלה. את העונה הראשונה בערוץ החדש הנחו שלושה: אסי ישראלוף, עופר שכטר ולירון ויצמן. וזה היה גרוע בדיוק כמו שזה נשמע. בעונה לאחר מכן עלו על ליהוק לכאורה מוצלח שעומד בכל הפרמטרים והביאו את גיא זוארץ שיגיש לצדה של וייצמן, שמשום מה לא סיימה את דרכה עם עופר ואסי.

זוארץ מאוד מזוהה עם תוכנית הדגל של רשת (ושל ערוץ 10 בעבר) "הישרדות", ובעיקר קלאסי the guy next door, כזה שבנות 60 פלוס מאחלות לבנות שלהן ומתמוגגות כשהוא פוצח באיזה שיר בלדינו. אבל זהו, שם זה נגמר.

איך אומרים אצלנו הצעירים – החיבור בין גיא ללירון הוא הכי סאחי שנראה על המסך אי פעם. לונדון את קרישנבאום היו מעוררים פי עשר מהצמד הזה. חוץ מהאאוטפיט של וייצמן ששווה מדי פעם להסתכל עליו, אין שום סיבה לעבור אליהם לפידבקים בין סצנה לסצנה. מדובר בשני מגישים שעושים הכי טוב תשדירי חסות ומעבר לפרסומות – ומעבר לזה אין שום סיבה להקשיב למילה ממה שיוצאת להם מהפה.

הם נראים כמו שתי בובות שעווה שמתפעל מישהו חיצוני. אין להם באמת דעה על דבר מה שקורה בבית, וגם אם יש להם – הם לעולם לא יבטאו זאת כי הדבר עשוי חלילה להפוך אותם לפחות "נכונים". תבינו, מדובר בשני מגישים מתוכנתים מ-א' עד ת', ולכן אין סיבה לכעוס עליהם שהפורמט הורד עד לרמת זנות.

מה שקרה אתמול עם ג'קו אייזנברג ורומי גיאור הוא דוגמה לאחד הניסיונות הכושלים של ההפקה הזו להנשים את הפורמט הגווע. משהו אומר לי שדבר כזה לא היה קורה כשההגה היה בידיים של ארז טל. וזו בדיוק הבעיה של כל המערך שעומד מאחורי ומלפני הדבר הזה שנקרא "האח הגדול" – הם לא עושים יותר טלוויזיה עם נשמה. הם רואים את המשתתפים כספק רייטינג ותו לו. ומה לעשות שהקהל בבית לא כזה מטומטם כמו שכנראה תופסים אותו בהפקה, והנה עובדה – זו העונה עם הרייטינג הכי נמוך אי פעם. ביום חמישי הפרק הגיע לשפל של 13 שנים בואך כמעט נתון צפייה חד-ספרתי. זה מתחיל מהליהוק הלא מעניין ועד לאלה שעומדים בפרונט ומוכרים לנו מוצר מזויף ומתיש.

האח הגדול, רשת 13

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות