טורים אישיים, על סדר היום

לא נושם | צבי אשכנזי עם 5 המכות של הספייס בטוויטר

צבי אשכנזי צבי אשכנזי

חמש המכות של הספייס בטוויטר

  1. צייצנים סטנדאפיסטים שמנסים להוביל את השיחה לאזור הנוחות שלהם כדי להשחיל את הבדיחה שתכננו לספר
  2. צייצנים שכועסים בפרטי שלא נותנים להם מיקרופון, ואז כשפותחים להם אותו – בוחרים לשתוק
  3. מפגש עם צייצניים שחסמת
  4. צייצנים שסוגרים חשבונות איתך מול כולם
  5. צייצנים שלא יודעים לשים נקודה

מאיה קרול, מנהלת מיזם "שוות 60" לקידום שוויון מגדרי בכנסת ובממשלה

  1. איך הגעתי לתחום?

נכנסתי לעולם התקשורת לפני כשלוש שנים, בזכות העיתונאי תומר אביטל. לקראת סוף השירות הצבאי פניתי אליו בפייסבוק כי הערצתי את העשייה שלו, והוא הציע לי להתנדב בכתיבה ב"שקוף", גוף התקשורת שייסד. התמדתי בהתנדבות תקופה ארוכה, עד שהתחלתי לעבוד שם כעיתונאית. העבודה הזו שינתה את ההסתכלות שלי על העולם, מפני שגרמה לי להבין שאת הביקורת שלי על מוסדות המדינה ואת התסכול שלי מהליכים בירוקרטיים מסובכים – ניתן להמיר בעשייה.

הבנתי שאם נגרם לי עוול, אפשר לחקור את הסיבות לו ולמצוא פתרונות, או במידה ונבחרי הציבור מקבלים החלטות גרועות – אני יכולה, ממש עכשיו, לפנות אליהם כדי לנסות לשנותן. מתוך התפיסה הזו, המשותפת לשתינו, הקמנו יעל פינקלשטיין ואני את "שוות 60", מיזם לקידום שוויון מגדרי בכנסת ובממשלה. המוטיבציה המרכזית להקמת המיזם הגיעה מתוך כעס ותסכול. בתור פמיניסטיות, בתקופת הבחירות האחרונה השתגענו מכך שאישה אחת בלבד עומדת בראש מפלגה ומהחלטות הזויות של פוליטיקאים למנות מטרידנים לתפקידים בכירים בממשלה. הבנו שכדי שמקבלי ההחלטות יפעלו לטובת נשים, ויקדמו את הנושאים שחשובים לנו, כמו שוויון מגדרי, מלחמה באלימות מינית, שיפור השירותים הרפואיים לנשים ועוד – אנחנו צריכות לפעול מולם באופן אקטיבי, ולשאוף להיות מיוצגות באופן שוויוני. אם נפעל לפי האינטרס שלנו, הנשים, לא יהיה ניתן להתעלם מאיתנו יותר – כי יחד אנחנו שוות 60 מנדטים. כך החלטנו להקים מיזם שינגיש מידע לגבי פוליטיקה ופמיניזם לנשים, וגם יפעל באופן אקטיבי כדי לקדם שוויון מגדרי בכנסת ובממשלה.

מאיה קרול
מאיה קרול

בינואר האחרון פתחנו קבוצת וואטסאפ שתשמש אותנו כפלטפורמה העיקרית לפעולה, וקראנו לכל החברות והחברים להצטרף. בזמן יחסית קצר הצלחנו לפתוח אפילו קבוצה נוספת. היום "שוות 60" מונה כ-400 חברות בקבוצת הוואטסאפ ועוד כ-150 עוקבות בפייסבוק ובטוויטר, ואנחנו מקוות לגדול עוד בזמן הקרוב. במסגרת המיזם, אנחנו מנגישות לחברות בקבוצה מידע פמיניסטי לגבי הכנסת והממשלה, ובמידת הצורך גם פועלות יחד עם חברות הקבוצה באופן אקטיבי מול מקבלי ההחלטות.

כך למשל, חברות הקבוצה פנו לאחרונה לשר המשפטים גדעון סער כדי למנוע ממנו למנות את עמית אייסמן לפרקליט המדינה, ובתקופת הבחירות פנו לרבים מראשי המפלגות בדרישה שיציבו נשים במקומות ריאליים ברשימות לכנסת. חשוב לציין שאנחנו שומרות על סטנדרטים עיתונאיים בכל מה שאנחנו כותבות ב"שוות 60": מוסיפות לינקים למקורות ומבקרות את כל הצדדים הפוליטיים, ללא משוא פנים. הנה לינק להצטרפות לקבוצה (רק המנהלות יכולות לשלוח הודעה, אחת לשבוע.

  1. ערב אידיאלי מבחינתי

מוזיקה שמזיזה תטוסיק + ג'ין + טוניק + מועבט

  1. כשאהיה גדולה אהיה

אחת כזאת שצברה מספיק ידע וניסיון כדי לשנות את מה שמפריע לה ושיש לה מספיק כוח כדי לעזור לאחרים להתמודד עם מה שמפריע להם.

טיפ ליועצ.ת תקשורת המתחיל.ה מאת טל אלכסנדרוביץ-שגב – מנכ"לית בן חורין אלכסנדרוביץ

לעבוד קשה. המקצוע הכי מדהים, מרגש ומעניין בעולם זה ייעוץ תקשורת ואסטרטגיה. נמצאים בחזית העשייה, בשולחן קבלת ההחלטות, מנהלים משברים ואסטרטגיות ברמה הכי גבוהה, נמצאים בצמתי עסקאות, החלטה והכרעה, מתדיינים עם האנשים הכי חשובים ומעניינים שיש.

אבל כדי להגיע לזה חייבים לעבוד מאד מאד קשה. זה אחד המקצועות הכי אינטנסיביים ותובעניים כנראה שיש. 24/7. מהנץ החמה ועד סגירת אחרון העיתונים. בכל רגע להיות במבט הקפי על כל המידע, היוזמות והעשייה. מהלכים משולבים של הגנה והתקפה. לפתח את הכל מרמת האסטרטגיה ועד הביצוע.

טל אלכסנדרוביץ–שגב
טל אלכסנדרוביץ–שגב

המפתח להצלחה במקצוע נמצא הרבה מאד בראיה ההקפית בין העולמות השונים שנפגשים בזירה התקשורתית. בין הלקוח לתקשורת, בין הדיגיטל למסורתי, בין המשבר לשוטף, בין היוזמה לבלימה, בין זירות עסקיות לרגולטוריות, בין שוק ההון למסחר, בין ההייטק לתעשייה, בין המתוכנן למשברי.

זה דורש שכל חריף, ניסיון, מבט מתכלל, התמדה, קור רוח, חוסן וכפי שכבר ציינתי – ים של עבודה קשה.

מזל טוב ילד.ה

15/08 דנה ירקצי,

16/08 יובל הראל, ולדימיר בליאק, כרמל שאמה הכהן, אבנר שטראוס,

17/08 תמר לסקר, רויטל סויד,

18/08 כפיר בלוך, קורין גדעון, אמנון לוי,

19/08 אלעד מן, מיכל כספי, יותם סמואל, אבנר קלנר, ארי מולי,

20/08 הדס להב, מיכל כהן

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות