דיגיטל, פרסום ושיווק

ויקיפדיה העברית חוגגת 18 – עם קמפיין לשבירת מיתוסים

https://www.youtube.com/watch?v=LQQry4yglKY

היום יעלה באמצעות משרד הפרסום של גדעון עמיחי, קמפיין ויקיפדיה בערוץ רשת, שילוט חוצות, בדיגיטל וברשתות, שמציג את התרומה של האינציקלופיה החברתית להעשרת הידע

עמותת ויקימדיה ישראל, התומכת ומקדמת את פעילות ויקיפדיה בישראל, יוצאת בקמפיין לציון 18 שנה לוויקיפדיה העברית, המתקיימות השנה במקביל לחגיגות ה-20 לפרויקט כולו. מטרת הקמפיין שנוצר על ידי משרד הפרסום גדעון עמיחי / No, No, No, No, No, Yes, היא לעורר את התרומה של ויקיפדיה להעשרת הידע, גם כשזה נוגע לשבירת מיתוסים מוכרים.

הקמפיין שיעלה בטלוויזיה בערוץ רשת 13, בחוצות ברעם הדיגיטלי בצומת עזריאלי, בדיגיטל וברשתות החברתיות, מבליט את ממד האמינות של התכנים בוויקיפדיה, שהלך והשתרש לאורך השנים, ועושה זאת דווקא באמצעות אותם מיתוסים מקובלים הנתפסים "כאמת" בעוד העובדות המופיעות בוויקיפדיה מנפצות אותם ומספרות את הסיפור האמיתי המבוסס על עובדות ונתונים.

"כולנו פונים לגוגל כשיש לנו ויכוח או התלבטות על מידע מסויים, ולרוב התוצאה הראשונה שתכריע ותלמד אותנו מה האמת – היא ויקיפדיה", מציינת רויטל פולג, מנכ"לית ויקימדיה ישראל. "כבר 18 שנה שמתנדבי ויקיפדיה בעברית עומלים על בניית מאגר הידע החופשי הנרחב ביותר ברשת שכולנו עושים בו שימוש יומיומי, ובאמצעות החגיגות והקמפיין אנחנו רוצים להזכיר לציבור את התרומה של ויקיפדיה ועורכיה להעשרת הידע והתוכן בעברית – וכל זה בצורה מבוססת, אמינה ונגישה ללא כל עלות".

ב-9 ביולי 2003 בשעה 13:00 נכתב הערך הראשון בעברית – "מתמטיקה", על ידי רותם דן. מאז צמחה ויקיפדיה העברית ובימים אלו ממש חצתה את קו 300 אלף הערכים והיא זוכה לכ-85 מיליון דפים נצפים בחודש ומיליארד ציפיות בשנה. רובם של הקוראים כמובן מגיעים מישראל, ולאחריהם קוראים מארה"ב, גרמניה וקנדה. בממוצע נכתבים בכל יום בוויקיפדיה העברית 53 ערכים חדשים.

ויקיפדיה העברית מדורגת 37 ברשימת הוויקיפדיות (לוויקיפדיה האנגלית יש 6.3 מילון ערכים, לעברית כאמור 300 אלף). אך ביחס למספר דוברי השפה העברית, הקהילה היא מהגדולות והחזקות בעולם, ומדורגת במקום הראשון לאחר ויקיפדיה באנגלית ביחס שבין ההשקעה והעומק לערך (מספר העריכות לעומת מספר הערכים). בכל חודש פעילים בה כ-12 אלף עורכים שונים המבצעים יחדיו כ-183 אלף עריכות בממוצע.

קרדיטים:

משרד: גדעון עמיחי / No, No, No, No, No, Yes

צוות: גדעון עמיחי, רוני שניידר, זאב רביד, תום בר, גיל אבים, ליאת לפושין, גלי נמדר, תמי מור, ירון יצחקוב, אוריאל פרנץ, איל נבו, עמרי פרידמן, לי בן דוד, דפנה צרור

הפקה: אוג הפקות, גלעד שניידר, ג'ולי, זרוג, בתאל שמחה, און ליין: אלון טיסון, סאונד: סאונד האוס, קריין: קובי מידן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות