דיגיטל, על סדר היום, פרסום ושיווק

מי הם משפיעני הרשת שגויסו לעודד התחסנות בני נוער?

אוקיי, בומרים: לשכת הפרסום הממשלתית גייסה 55 משפיעני רשת לקמפיין עידוד ההתחסנות בקרב בני נוער. אנחנו לא שמענו על רובם, אבל מאז חודש יולי הם מקבלים מכם כסף במסגרת קמפיין ממשלתי. מי הם המשפיענים הבולטים לדעת מדינת ישראל?

רשימת המשפיענים שנבחרו על ידי לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) להוביל את הקמפיין לעידוד התחסנות בקרב בני נוער של משרד הבריאות מגלה כי לצד שמות מוכרים כמו ליאל אלי, בן זיני, לאון שניידרובסקי ושגיא ברייטנר פועלים עוד עשרות אנשים שרובכם מעולם לא שמעתם עליהם.

לפ"מ בחרה 55 משפיענים לקידום ההתחסנות. ביניהם ישנם כוכבים "רגילים" כמו שחקני הכדורגל מאור קנדיל ויונתן כהן, השחקנים ליאנה עיון, נבו עמרני ומגן מיניואב, וכוכבי הריאליטי העצמאי משפחת ספיר.

אולם לצדם ישנם כמה עשרות כוכבי נוער עם מאות אלפי עוקבים באינסטגרם ובטיקטוק שאנחנו לא הכרנו. תכירו, למשל, את מר שיבולת – דמות הרשת של שי בן בסט, סטודנט בן 24 מתל אביב. למר שיבולת יש כ-51 אלף עוקבים באינסטגרם ולאחרונה הוא החל להנחות תכנית בערוץ הגיימינג החדש שמפעיל אלי עזור.

או עמרי מלינסקי, שם שגם הוא חדש לגמרי עבורנו, שנהנה מ-153 אלף עוקבים בטיקטוק ונוהג להעלות סרטונים מחוויותיו כחייל צעיר תחת התגית "#הזדהות" – כדי להראות שכולנו בסוף חולקים אותן חוויות. או נועם פיירוז, כוכב טיקטוק ויוטיוב – הרשת הזו שגם אתם מכירים – שם יש לו יותר מ-84 אלף עוקבים. או שיינה היידי, רקדנית ופאשניסטה עם 24 אלף עוקבים באינסטגרם. או אלרום בן אברהם, גיימר ופעיל נגד הומופוביה בן 22 מפתח תקווה עם קרוב ל-30 אלף עוקבים ביוטיוב.

מי עוד? שירז שוקרון (205 אלף עוקבים בטיקטוק + וי כחול לאימות), מאי דוארי (86 אלף עוקבים באינסטגרם), רוני סורול (180 אלף עוקבים בטיקטוק), מתן הרוש (131 אלף עוקבים בטיקטוק), שירה "קאי" כהן (270 אלף עוקבים בטיקטוק), שלי צירינג (195 אלף עוקבים בטיקטוק), קורן כרמלי (50 אלף עוקבים בטיקטוק), מיכל מצוב (245 אלף עוקבים בטיקטוק) ועוד רבים, טובים ומוכשרים שנמצאים מעתה גם על הפיירול של מדינת ישראל.

כפי שפורסם בכסית, לפני כחודש וחצי החליטו בלפ"מ לחרוג ממדיניות הקפאת התוכן השיווקי הממשלתי לה התחייבו בתשובתם לבג"צ בעתירה שהגיש עורך הדין שחר בן מאיר. לפ"מ הודיעה כי עקב העלייה בתחלואה והצורך לשכנע בני נוער שלא צורכים תקשורת באמצעים המסורתיים, יש לחרוג מההקפאה עליה הוחלט עד לגיבוש נוהל מסודר לפרסום באמצעות תוכן שיווקי (הנוהל גובש ופורסם מאז).

מנהלת תחום דיגיטל בלפ”מ שירה רוזנשטיין כתבה במסגרת הדיונים בין משרד הבריאות ולפ"מ כחלק מהמאמץ לקדם את ההתחסנות בקרב בני נוער: “בני הנוער כמעט ולא רואים טלוויזיה, לא מקשיבים לרדיו ולא קוראים עיתונים. הרשתות החברתיות היא הפלטפורמה האפקטיבית היחידה בה ניתן להגיע אליהם ולהשפיע עליהם. כל ניסיון לפנות אל בני הנוער בפלטפורמה פרסומית אחרת, שאינה הסביבה הטבעית שלהם, יהיה לא אפקטיבי ובזבוז של כספי ציבור".

@shirazshukrunנכון שאני חייבת לצבוע את השיער????♬ Bills, Bills, Bills – Destiny's Child

205 אלף עוקבים. שירז שוקרון

גיוס משפיענים – גם בחו"ל

גיוס משפיעני רשת הוא צעד שננקט בשבועות האחרונים בכל העולם כדי לעודד התחסנות בקרב צעירים ו/או ספקנים. בארצות הברית כמו בארצות הברית, הכל קורה הרבה יותר בגדול. כך לדוגמה, אלי זיילר, כוכבת טיקטוק בת 17 מקליפורניה, גויסה למאמץ המלחמתי בשל חשיפתה ללא פחות מעשרה מיליון עוקבים.

בבית הלבן החליטו לגייס כמה עשרות משפיעני רשת מכל הפלטפורמות כדי לקדם את התחסנות בני הנוער, ובין היתר הזמרת הצעירה והמצליחה אוליביה רודריגו הוזמנה עד לבית הלבן כדי לקדם את הנושא. לפי דיווח בניו יורק טיימס, ברמה המדינית והמקומית הוחלט על גיוס "מיקרו משפיענים" – צעירים עם 5,000 עד 100 אלף עוקבים, שיקבלו כאלף דולרים בחודש לתקופת הקמפיין.

עם זאת, לא הכל ורוד: רנה דירסטה, חוקרת במרכז לתצפיות אינטרנט של אוניברסיטת סטנפורד, אומרת שלמרות הכח של הקמפיינים הממומנים, קשה להתחרות בשצף הדיס-אינפורמציה שמופצת באופן אורגני והמוני. אבל גם אם, כהגדרת הטיימס, מדובר ב"ממטרה לכיבוי שריפת יער", רבים מיהרו להתגייס. הטיימס מצטטים את כרסטינה נאג'אר המוכרת כטינקס, כוכבת טיקטוק עם 1.3 מיליון עוקבים, שאמרה: "אני לא מודאגת מהבקלאש. להפיץ את המידע על חשיבות ההתחסנות היה הדבר הנכון לעשות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות