על סדר היום

אולי היה יותר כיף בהסתדרות

בית ההסתדרות בתל אביב (צילום מתוך הפייסבוק של ההסתדרות) לפחות עוד יש לנו גינה. בית ההסתדרות בתל אביב (צילום מתוך הפייסבוק של ההסתדרות)

ארגון העיתונאים סיים את שנת 2020 בגרעון של 185 אלף שקלים, כך עולה מטיוטת הדו"חות הכספיים של הארגון שתובא לאישור באספה השנתית של חבריו שתתקיים ב-24 באוגוסט בשעה 18:00 בהתכנסות חיה ובזום במקביל. טיוטת הדו"ח הופצה הבוקר (חמישי) לחברי הארגון, שפועל כעמותה רשומה, לעיון טרם האספה. עם זאת, מאחר שבהתאם להסכם ההיפרדות מההסתדרות עודפי ההכנסה מ-2019 שמקורם בהקצבה של ההסתדרות לארגון עוברים ל-2020, הארגון למעשה מאוזן תזרימית.

זו השנה הקלנדרית הראשונה המלאה בה הארגון פועל באופן עצמאי לחלוטין ולכן לא ניתן להשוות את פעילותו לשנים קודמות. כך לדוגמה, ב-2019 עוד לא היו לו הכנסות עצמאיות מדמי חבר והוצאותיו היו נמוכות מאוד – פחות מ-25 אלף שקלים.

עוד עולה מהדו"ח, כי הכנסות הארגון מדמי חבר ב-2020 עמדו על 1.15 מיליון שקלים, שהתקבלו מ-1300 חברי עמותה – ממוצע של כמעט 900 שקל דמי מנוי לחבר. בנוסף קיבל הארגון סכום של 414 אלף שקלים כהקצבה מההסתדרות בהמשך להסכם העבר בין הגופים, והכניס מעט יותר מ-23 אלף שקלים באופן עצמאי ממתן שירותים.

מבחינת הוצאות הארגון עולה שרובן המוחלט היו הוצאות שכר: 1.11 מיליון שקלים לששה מועסקים בשכר, בראשם המנכ"ל אלי גרשנקרוין, מנהל המחלקה המשפטית אייל וייס ורכז האיגוד המקצועי שי אמיר, שלושתם עובדים במשרה מלאה. בנוסף, הוציא הארגון קרוב ל-300 אלף שקלים על שירותים משפטיים חיצוניים. הארגון עובד עם משרד עורכי הדין המתמחה בדיני עבודה בשה, זבידה, סבוראי.

הוצאה מרכזית נוספת ב-2020 הייתה על תקשורת ויחסי ציבור – 89 אלף שקלים. הארגון עובד עם משרד הייעוץ "פרו אסטרטגיה". האחזקה וניהול אתר האינטרנט עלו לארגון 24 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות