על סדר היום

מבוכה במרוקו: בידוק אגרסיבי חסר תקדים לעיתונאים

שר החוץ יאיר לפיד ושר החוץ המרוקאי נאסר בוריטה (צילום: מתוך הטוויטר של לפיד) בסוף היה מי שצילם. שר החוץ יאיר לפיד ושר החוץ המרוקאי נאסר בוריטה (צילום: מתוך הטוויטר של לפיד)

תקרית לא נעימה אירעה אתמול (רביעי) במהלך ביקור שר החוץ יאיר לפיד במרוקו. לכסית נודע כי טרם יציאת השר לפיד לפגישה עם מקבילו המקומי, נקטו מאבטחי השב"כ שהתלוו לפמליית השר אגרסיביות חסר תקדים בבידוק צוות התקשורת הישראלי ורק מחאה חריפה בשילוב התערבות של צוות השר הובילה לעצירתו.

העיתונאי הראשון שנבדק היה ברק רביד, כתב וואלה!NEWS והאתר האמריקאי AXIOS. עיתונאים שנכחו במקום סיפרו לכסית כי אחרי שהשאיר את חפציו בידי מאבטחת נלקח לחדר צדדי לצורך המשך הבידוק, מהלך שלא אירע בעבר בנסיעות של צוותי תקשורת לביקורים רשמיים של ראשי ממשלה ושרי חוץ. בצאתו מהבידוק הביע רביד מחאה חריפה בפני אנשי השב"כ וצוותו של לפיד וגם שאר העיתונאים התרעמו.

לאחר התערבות אנשי לשכתו של לפיד הופסק הבידוק ושאר העיתונאים לא נבדקו כלל. אחד הכתבים נכחו במקום אמר שמעולם לא היה בידוק כזה לעיתונאים שהם חלק מהפמליה, כלומר שהוזמנו על ידי משרד החוץ ומוכרים כבר זמן רב. מפקד צוות האבטחה הבהיר לאחר מכן שהוא יבצע בדיקה מדוע הוחלט על בידוק מחמיר כל כך וביקש ליישר את ההדורים עם העיתונאים במקום.

להערכת אחד העיתונאים שהיו במקום, זו הייתה החלטה אישית של אחד המאבטחים שככל הנראה חדש בתפקידו והחליט על דעת עצמו על בידוק מחמיר שלא לצורך.

ברק רביד ביקש לא להתייחס לפרטים. טרם התקבלה תגובת השב"כ.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות