על סדר היום

ועדה חיצונית תבחן את טענות תחקיר "הארץ" על המתרחש ב"כאן"

שופטת העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90) מודל לחיקוי והשראה. שופטת העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מועצת תאגיד השידור הציבורי כאן הודיעה הבוקר (רביעי) על הקמת ועדת חיצונית ובלתי תלויה לבחינת הטענות על הטרדות מיניות ויחסי עבודה רעועים בתאגיד "כאן" שהופיעו לפני כחודש בתחקיר עיתון "הארץ". בראש הועדה תעמוד שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה, שנבחרה על ידי המועצה ללוות את הטיפול בתלונות, ולצדה פרקליט המדינה לשעבר משה לדור והעיתונאית, העורכת והסופרת כרמית גיא, מבכירות רשות השידור לשעבר.

בכתב המינוי של הועדה החדשה, שתנהל את ישיבותיה באופן עצמאי ובדלתיים סגורות, היא הוסמכה לבחון "את מכלול ההיבטים של יחסי העבודה והתרבות הארגונית בתאגיד, ובפרט ענין היחס הראוי והמכבד לעובדים ולעובדות", והיא מוסמכת להיות כתובת לתלונות נוספות – מעבר לאלו שנכתב עליהן בתחקיר הארץ שהוגשו ולא טופלו כראוי, או שלא הוגשו כלל – בנושאי הטרדה מינית, התעמרות בעבודה ויחס לא נאות לעובדים. כמו כן היא תבחן את אופן טיפול ההנהלה בתלונות שהוגשו.

על פי כתב ההסמכה, לוועדה רשאים לפנות כל אדם או גוף שיש ברשותם מידע על הנושאים שבתחום טיפולה, והיא יכולה גם להזמין ביוזמתה כל אדם שתמצא לנכון כי יש באפשרותו לתרום לעבודתה, ולבקש מסמכים ומידע רלוונטיים. הוועדה תגיש למועצה דו"ח מפורט והמלצות לפעולה בתוך 6-8 שבועות.

בהודעת יושב ראש מועצת התאגיד גיל עומר מהבוקר נכתב: "מועצת התאגיד קוראת לכל עובדי ועובדות התאגיד, לרבות עובדים ועובדות שעבדו בעבר עם התאגיד, במישרין או באמצעות גורם שלישי, אשר יש להם טענות או מידע
כאמור לעיל, לפנות אל ועדת הבדיקה ולהעלות טענותיהם בפניה. המועצה רואה חשיבות רבה בפניות אלו וזאת, על מנת לסייע בנקיטת כל צעד שיידרש, כדי לוודא כי תרבות יחסי העבודה בתאגיד תהיה כזו שעובדות ועובדי התאגיד, כמו גם התאגיד עצמו, ראויים לה בהתאם לנורמות וערכים ההולמים תאגיד ציבורי וכי תתקיים זכותם של עובדות ועובדי התאגיד לעבוד בתנאים של יחס ענייני, מכבד, הוגן ונטול תופעות פסולות".

יו"ר מועצת "כאן" גיל עומר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
לוקח את הטענות ברצינות. יו"ר מועצת "כאן" גיל עומר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אולי גם מינוי גבר לממונה נוסף על הטרדות מיניות?

מינוי הוועדה הוא צעד נוסף בהתייחסות הרצינית שנוקטת מועצת "כאן" בהתמודדות עם הטענות שהועלו בתחקיר של תמר קפלנסקי. לצד הצעדים של המועצה, בהנהלת התאגיד ניסו להנמיך מעט את הלהבות: בערב פרסום חלקו הראשון של התחקיר כתבה סמנכ"לית משאבי האנוש, גיתית רוזן-אליצור, מכתב לעובדים בו אמרה ש "פעולות ל ‘שריפת המועדון’ לא יוכלו להרוס את היסודות החזקים של התרבות הארגונית שנבנתה פה".

גם המנכ"ל אלדד קובלנץ כתב לעובדים למחרת פרסום נתוני סקר TGI האחרון בו הציגו תחנות הרדיו של "כאן" נתוני האזנה מוצלחים, כי "חלק מהטענות המועלות בתחקיר הארץ הן שקר מוחלט".

אגודת העיתונאים בירושלים שמייצגת כמה מעובדי "כאן" שהמשיכו מרשות השידור ביקשה פעמיים מהיו"ר עומר למנות ועדה חיצונית בלתי תלויה להתמודדות עם הטענות שהועלו בתחקיר הארץ. בנוסף, ביקשה האגודה מעומר למנות לצדה של הממונה לבחינת תלונות על הטרדות מיניות בתאגיד, לימור גריזים-מגן, גבר שיכהן כממונה נוסף וככתובת לתלונותיהם של גברים על הטרדות מיניות. בתחקיר הארץ הועלו טענות על הטרדות לכאורה של גברים על ידי ממוניהם.

ראשי האגודה בירושלים, עפרה סתת-מילוא ומיקי קליין, בירכו על הקמת הוועדה והוסיפו כי האגודה רואה חשיבות רבה בקריאה להפנות לוועדה פניות על יחס פוגע לבדיקתה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות