זזים, מדיה

הג'וב היוקרתי החדש של כתב האוכל ומבקר היין של גלובס

רועי ירושלמי רועי ירושלמי

כתב האוכל ומבקר היין של גלובס, רועי ירושלמי, יהיה ראש חבר השופטים במדריך פיפטי בסט, 50 המסעדות הטובות בעולם (50best) באזור החדש שהוא השיק – דירוג המסעדות הטובות במזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA). ירושלמי קיבל על כך הודעה בסוף השבוע האחרון.

ירושלמי כותב בגלובס ועורך את אתר המלצות האוכל והמתכונים רקס כבר חמש שנים. בשנה האחרונה הפך גם למבקר היין של העיתון. לפני שהקים את אתר רקס, היה עורך ערוצי הלייף סטייל של ynet (אוכל ותיירות) וכתב את מדריכי הערים והקולינריה של הוצאת סוויס היוקרתית.

מדובר על הישג עבור ירושלמי אבל גם הישג ישראלי, שעיתונאי אוכל עומד בראש חבר שופטים של דירוג יוקרתי שמתחרה בין היתר גם במדריך מישלן הוותיק.

Middle-East-North-Africas-50-Best-Restaurants-logo

הקולינריה הישראלית עשתה קפיצת מדרגה ב-20 השנים האחרונות, כמסעדות הופכות לחלק מאטרקציה מקומית שמושכת אליה תיירים. עיריות מדינות משקיעות סכומים גדולים כדי לקדם יעדי תיירות – וגם ישראל הפכה בשנים האחרונות לכזו, עד שהחל משבר הקורונה שפגע בעולם המסעדנות בישראל ובעולם כולו.

האזור אותו אמור לסקור ירושלמי כולל את מרוקו, מצרים, מדינות המפרץ ומדינות נוספות באזור. המדריך יפורסם בפברואר 2022, באירוע שיתקיים באבו דאבי, שלשכתה היא נותנת החסות הראשית למדריך, יחד עם סן פלגרינו. "כתוצאה מהסכמי אברהם, בין השאר, ישראל מצליחה להשתלב קולינרית במדריך האזורי יחד עם דובאי, אבו דאבי ומרוקו – שכבר מסומנות כיעדים קולינריים בינלאומיים בשנים האחרונות", אומר ירושלמי לאתר "כסית".

המדור של ירושלמי בגלובס, שעסק עד השנה בהיסטוריית האוכל, יהיה בסיס בשנה הקרובה לעבודת מחקר באוניברסיטת תל אביב על מטבחים לאומיים וזהות לאומית במזרח אגן ים התיכון. במסגרת המחקר, המגיש סדרת שיחות חודשיות על קולינריה ישראלית והתגבשות המטבח הלאומי במסגרת foodish של מוזיאון אנו עם אושיות מקומיות אבי ביטון, הילה אלפרט ולאון אלקלעי.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות