זזים, מדיה, על סדר היום

דירקטוריון חדשות 13 בחר באבירם אלעד למנכ"ל

אבירם אלעד (צילום: יח"צ) הדירקטוריון אישר את מינויו למנכ"ל חדשות 13. אבירם אלעד (צילום: יח"צ)

דירקטוריון חברת חדשות 13 אישר היום (יום א') פה אחד את מינויו של אבירם אלעד לתפקיד מנכ"ל חדשות 13. אלעד, שמחליף בתפקיד את ישראל טויטו שהתפטר בשבוע שעבר מתפקידו, יכנס לתפקיד בעוד כשבועיים.

שמו של אלעד לא היה בבורסת השמות לתפקיד, עד יום רביעי שעבר, אז פרסמה דוברות רשת את דבר המועמדות, בעקבות פנייתו של העיתונאי רז שכניק. המועמדת המובילה עד אז הייתה עורכת תכנית התחקירים של כאן 11 “זמן אמת” לשעבר טלי בן-עובדיה, שמילאה תפקידים בכירים בגלגול הקודם של החברה בערוץ 10.

אלעד היה ראש מחלקת החדשות של וואלה בשיאה של התקופה שנידונה היום בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת הפרשה המכונה “תיק 4000” – החשד לסיקור מוטה של משפחת נתניהו בתמורה להקלות רגולטוריות לטובת בעל השליטה בבזק ובוואלה דאז, שאול אלוביץ’. אלעד עצמו מסר עדות במשטרה במהלך חקירה הפרשה בהיותו כבר עורך ראשי, לאחר שפורסם כי בני הזוג נתניהו דרשו את פיטוריו בעקבות פרסום ידיעה על חקירה בפרשת הצוללות.

תקציב מקוצץ ורייטינג מדשדש

חברת החדשות נמצאת בעין הסערה בשל הקיצוצים שספגה כחלק מהליך ההתייעלות של ערוץ האם רשת 13. על פי הערכות, תקציבה השנתי של חדשות 13 קוצץ בכשליש ועומד כיום על קצת יותר מ-60 מיליון שקלים. עם זה אלעד (42), בעל ניסיון של כ-17 שנים בעולם העיתונות והתקשורת, ומי שכיהן בתפקידי עריכה וניהול בכירים, יצטרך להתמודד, כמו גם עם נתוני רייטינג מדשדשים.

בין תפקידיו היו ראש מערכת החדשות של הארץ וכאמור העורך הראשי של וואלה. לאלעד ניסיון עיתונאי רב והיכרות מעמיקה עם ענף הטלוויזיה והדיגיטל. בעברו שימש גם כמנהל הברודקסטינג בקשת, ובשנה האחרונה עסק בתחום המוצר והמוניטיזציה בענקית הגיימינג פלייטיקה.

אבירם אלעד מסר היום כי הוא "שמח להצטרף ולעמוד בראש חברת החדשות של ערוץ 13, שהיא ביתם של עיתונאים ועובדים מצוינים ואיכותיים. תפקידה של חדשות 13 במרקם הדמוקרטי הישראלי הוא במתן ביטוי לכלל הזרמים בחברה הישראלית, חשיפת עוולות ויצירת סדר יום בעל ערך לאזרחי המדינה. אני מודה לדירקטוריון החברה ולמנכ"ל ויו"ר רשת על האמון, לפנינו אתגרים גדולים ואני מאמין שיחד – נוכל להם".

מנכ"ל רשת: "ההנהלה תמשיך לתמוך ולהשקיע משאבים בחדשות 13"

חברי דירקטוריון החברה מאחלים לאבירם בהצלחה ובטוחים שיוביל בהצלחה את חברת החדשות לעבר האתגרים הבאים. מנכ"ל רשת 13 אבי בן טל מסר: "אני שמח ומברך על מינויו של אבירם לתפקיד מנכ"ל חדשות 13. אבירם הוא עיתונאי מן המעלה הראשונה ועם ניסיון רב שצבר כעורך במספר מערכות עיתונאיות מובילות כמו גם הכרת שוק הטלוויזיה המסחרית. השילוב שאבירם מביא אתו מצד התקשורת והעיתונות לצד ההבנה והיכולות הדיגיטלית הטכנולוגית, הוא השילוב הנכון לתפקיד זה והוא חלק מהחזון הניהולי שלי".

לדבריו, "הנהלת רשת 13 תמשיך לתמוך ולהשקיע משאבים בחברת חדשות 13 שהינה אחד מהנכסים החשובים ביותר שלנו כקבוצה. חדשות 13 היא חברה עיתונאית, עצמאית עם כתבים ועורכים מצוינים ואני בטוח שתחת ניהולו של אבירם היא תגיע להישגים גדולים. בהזדמנות זו אני רוצה להודות שוב לישראל טוויטו שניהל את חדשות 13 בתקופה קשה ומורכבת ועשה זאת באומץ וביושרה עיתונאית".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות