דיגיטל

מחקרים, השוואות ונתונים: הפודקאסט החדש של הכנסת

הפודקאסטים החדשים של הכנסת (צילום: פלאש 90) הפודקאסטים החדשים של הכנסת (צילום: פלאש 90)

אמנם לכנסת ישראל יש ערוץ טלוויזיה משלה באפיק 99 ואוסף מכובד של כתבים ייעודיים המסקרים את עבודתה בכל כלי תקשורת אפשרי, אבל מסתבר שיש עוד לאן להתקדם. מרכז המחקר והמידע של הכנסת השיק סדרת פודקאסטים שניתנת להאזנה בכל פלטפורמות ההסכתים המובילות בעולם, במסגרתה הם מפרסמים נתונים בפרסום ראשון, השוואות בין ישראל לעולם בשלל תחומי החיים ומחקרים חשובים.

סדרת ההסכתים שנקראת "מחקר בשלוש קריאות" נועדה להנגיש את המידע לקהל הרחב כמו גם לחברי הכנסת והעובדים בה. בפרק הראשון ששוחרר השבוע דנים בין השאר מדוע אין נתונים בישראל על שימוש משטרתי בכוח, כיצד השפיעה הלגליזציה של הקנאביס על תושבי קולוראדו ומהן בחירות ממוחשבות.

"בכנסת ממשיכים במהפכת השקיפות והטכנולוגיה ולכן מנסים כל הזמן להיכנס לזירות בהן האזרחים צורכים תוכן", מסביר מנכ"ל הכנסת גיל סגל, "חוקרי הממ"מ (מרכז המחקר והמידע של הכנסת – ל"ו) השיקו יוזמה יוצאת דופן שבמסגרתה יזכו חברי הכנסת והציבור להיחשף למחקרים חשובים בפעם הראשונה בכל פלטפורמות ההסכתים המובילות בעולם".

דו"חות של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מוצאים את דרכם אל התקשורת מפעם לפעם, אולם מטרת היוזמה הטכנולוגית החדשה היא להגיע לכמות גדולה יותר של אנשים באמצעות הפופולריות הגואה של שימוש והאזנה לפודקאסטים.

"רצינו לאפשר גישה נוחה יותר למחקרים שלנו", סיפרה עו"ד הודיה קין, מנהלת הממ"מ. "לא ניתן היה להתעלם מהכמות ההולכת וגדלה של מאזיני פודקאסטים בישראל, ופודקאסטים יכולים לאפשר לחברי הכנסת, שלשימושם נכתבים המחקרים, וגם לציבור הרחב להעמיק במגוון הנושאים שנחקרים בכנסת בקלות ובנוחות".

עורך הפודקאסט אודי בקר, ראש תחום מיזמים ופיתוח קשרי מחקר בממ"מ, הדגיש כי כל פרקי הפודקאסט ניתנים להורדה ולהאזנה ללא תשלום בספוטיפיי, iTunes, ב-Google Podcast, ביישומונים הייעודיים וכמובן באתר הכנסת. "אנחנו נעלה ביום ראשון מידי שבועיים פרק חדש ומרתק כשהכוונה היא לנסות ולספק לחברי הכנסת ולכל אזרח מידע על נושאים שנמצאים על סדר היום הציבורי, כשעוד השבוע נעלה פודקאסט בנושא מצלמות עם טכנולוגיות זיהוי פנים במרחב הציבורי".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות