טורים אישיים, מדיה

"פגע וברח": אקשן מושקע עם כוכב בינוני | ביקורת TV

ליאור רז ב"פגע וברח" של נטפליקס ליאור רז ב"פגע וברח" של נטפליקס

הרבה כסף שפכה נטפליקס על ההימור הישראלי מבית היוצר של "פאודה". האם זה ישתלם לה? שאלה נהדרת. הפרק הראשון של "פגע וברח" נפתח בכלא אמריקאי. שגב (ליאור רז) עצור ומובל אל חצר בית הסוהר, שם הוא יידקר ברגלו על ידי אסיר אחר.

בום. חזרנו שלושה שבועות אחורה אל ישראל. פריפריאלית שכמותי שמחה לזהות את היכל התרבות, כיכר הבימה (תודה על החסימות בזמן הצילומים), נווה צדק והרבה הרבה יפו. דניאל (קיילין אום), אשתו היפה והאמריקאית של רז, מדריך טיולים עם בת צעירה, רוקדת בלהקת בת שבע. היא עומדת לטוס לניו יורק להיבחן ללהקה אחרת – האם היא תחזור? האם היא תענה לבחור שמסמס לה ומחפש אותה ללא הפסקה? לא נדע לעולם, כי היא נדרסת בתאונת פגע וברח.

מכאן מתחיל האקשן, התקציב הענק שנטפליקס שפכו על ההפקה נראה בכל סצנה וסצנה. הרבה מכוניות, משטרה, צילומי זווית ותקריבים שלא מביישים סרט קולנוע הוליוודי עתיר כוכבים, רק שכאן מדובר במורן רוזנבלט, ליאור אשכנזי ועוד כל מיני שחקנים ישראלים (בהמשך נוכל לראות גם את גל תורן) שמגלמים שלל דמויות שמתערבבות בין עברית לאנגלית. רז, מוכשר ככל שיהיה ביצירת עלילות מתקתקות, הוא שחקן די בינוני. אני לא יכולה שלא לתהות אם היינו מקבלים שחקן ראשי אחר התוצאה שמתקבלת הייתה טובה הרבה יותר.

האם מדובר באמת בתאונה? מי נהג ברכב ומהו העבר המסתורי של הגיבורים שלנו? לאט לאט אנחנו חוזרים אל פלשבקים מהעבר שמגלים לנו עוד קצת על שגב ועל אשתו המנוחה. אם יש משהו שאני ממש ממש זוכרת מלימודי הקולנוע, הוא שאחד המורים הזהיר אותנו מפלשבקים – לעולם אל תעשו פלשבק. אי אפשר לקדם עלילה כשהולכים אחורה כל הזמן. את היוצרים של "פגע וברח" זה פחות מטריד ונראה שכל העלילה בנויה על העבר. אהבות, רומנטיקה, גברים אחרים וגם סצנות סקס שקצת נראה כאילו הוצאו מהקשרן על מנת להעניק גם נופך אירוטי לתסריט (כמו שאוהבים באמריקה) והרבה הרבה אקשן. ועם כל זה, יש משהו שגורם לי לחשוב שכבר ראיתי את הסדרה הזו בעבר (מישהו אמר "פאודה"?).

ליאור רז ואבי יששכרוף עושים את מה שהם יודעים לעשות – אקשן בטאץ' ישראלי. ובכל זאת נראה שיש משהו מאוד מאולץ בישראלים שמנסים לעשות אמריקה בישראל. את החלק השני של ההפקה צילמו בניו יורק ומעניין יהיה לגלות איך זה יראה שישראלים עושים אמריקה באמריקה.  וכן, אין ספק מדובר בסדרה שהצופים ימשיכו איתה גם לפרק הבא מתוך סקרנות, רגשי גאווה על דרמה ישראלית שכתובה עברית-אנגלית בהפקה כה יוקרתית וגם כי אנחנו קצת אוהבים לראות את עצמנו בטלוויזיה. כאלה אנחנו, מהפריפריה.

"פגע וברח", נטפילקס

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות