מדיה

תחקיר על פדופילים בישראל מועמד לאמי

בוידיאו: התחקיר של רשת CBS

תחקיר רשת CBS האמריקאית על הפירצה שמאפשרת לעברייני מין אמריקאים יהודים להמלט לישראל מועמד לפרס האמי לחדשות ותעודה, תחרות בת של פרס הטלוויזיה היוקרתי. התחקיר, בשיתוך עמותת Jewish Crime Watch (JWC) ושלוחתה הישראלית עמותת "מגן" הראה כיצד עברייני מין יהודיים – מורשעים או במהלך משפטם – מנצלים את חוק השבות ונמלטים לישראל, כאן הם חיים באין מפריע.

התחקיר של כתב CBS איאן לי שודר לראשונה בתכנית הבוקר של הרשת בפברואר 2020, וחשף כי מאז שנת 2014 לא פחות מ-60 עברייני מין מורשעים או חשודים נמלטו מאימת הדין האמריקאי לטובת חיים בישראל. הוא מועמד לפרס "תחקיר מצטיין בתכנית חדשות" של פרס האמי לחדשות ותעודה. הפרס מחולק השנה בפעם ה-42 והוא יוענק בטקס שיתקיים ב-29 בספטמבר.

הקשר ליהודה משי זהב

אחת הדמויות שמופיעות בתחקיר היא זו של שאנה אהרונסון, פעילת JWC שעומדת בראש עמותת "מגן", השלוחה הישראלית של הארגון האמריקאי., שנראית בתחקיר מנהלת מעקב אחר פדופיל מורשע ומובילה לתפיסתו לעיני המצלמות. עמותת "מגן" מתמקדת בסיוע לנפגעי אלימות מינית, פיזית ומילולית במגזר החרדי והדתי, ולמנוע אלימות במשפחה ומחוצה לה.

"מגן" מפעילה גם את עמוד הפייסבוק "לא תשתוק" שמסייע לחשוף עברייני מין במגזרים הדתי והחרדי, וסייעה בין היתר בחשיפת העבירות לכאורה שביצע יו"ר זק"א יהודה משי זהב.

יעקב סלע, דובר עמותת "מגן", מסר בתגובה: "ממדיה המשמעותיים של תופעת הפגיעות המיניות בציבור החרדי הולכים ומתבהרים מידי יום. אני גאה להשתייך לעמותה ששמה לה למטרה להגיד 'לא עוד', ופועלת נמרצות כדי למנוע את התופעה הזו ולדבר עליה. התחקיר המדובר הוא אכן תולדה של עבודה מאומצת שעשו גורמים רבים בעמותה, ואני שמח כי המקצועיות והרצינות שמשתקפת בו זוכה להכרה בין-לאומית".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות