על סדר היום

קובלנץ: "חלק מהמקרים המתוארים בתחקיר הארץ הם שקר מוחלט"

אלדד קובלנץ - צלם: רונן אקרמן אלדד קובלנץ – צלם: רונן אקרמן

מנכ"ל "כאן" אלדד קובלנץ התייחס לממצאי תחקיר "הארץ" בדבר יחסי העבודה הרעועים בתאגיד השידור הציבורי וכתב לעובדים כי התמונה המתוארת בו "אינה משקפת את דמותנו". במכתב ששלח לכלל עובדי התאגיד למחרת פרסום נתוני ה-TGI שהציגו מספרים יפים לתחנות הרדיו של "כאן" כתב קובלנץ: "המצוינות היא ערך יסוד בתאגיד השידור, וכל העובדים והמנהלים, בכל הפלטפורמות נדרשים לה וחותרים אליה. לצד ההצלחות שלנו, אנחנו מחויבים לסביבת עבודה בטוחה וחיובית".

קובלנץ הוסיף, בהתייחס לממצאי התחקיר: "חלק מהמקרים שפורסמו בכתבות ידועים וטופלו, חלק אחר הוא שקר מוחלט וחלק מהמידע שלא דווח עד כה, נבדק. מועצת התאגיד והנהלת התאגיד מקיימות בדיקה של הדברים ואני קורא לכם לפנות למנהלים בכל צורך ועניין שעולה – ואלה יטופלו ברגישות ועל פי כל הנהלים. לא ניתן יד לפגיעה בעובדים, ובאותה מידה גם לא נאפשר חתרנות ופגיעה בשמו הטוב של הארגון שנבנה בעמל ובאהבה ובהישגים של כולנו".

דבריו אלו של קובלנץ מהדהדים את דבריה של סמנכ"לית משאבי האנוש בתאגיד, גיתית רוזן-אליצור, שכתבה לעובדים בערב פרסום חלקו הראשון של התחקיר כי "פעולות ל'שריפת המועדון' לא יוכלו להרוס את היסודות החזקים של התרבות הארגונית שנבנתה פה".

שופטת העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
לא כתובת ישירה לתלונות. שופטת העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אגודת העיתונאים מבקשת להשקיף על דיוני המועצה בנושא

בתוך כך, אתמול (רביעי) פנתה אגודת העיתונאים בירושלים פעם נוספת ליו"ר מועצת "כאן" גיל עומר, בדרישה לנקיטת צעדים נוספים לטיפול בממצאי התחקיר. במכתב שנשלח באמצעות עורך הדין אופיר טל, ציינה האגודה בין היתר כי "בראש ובראשונה נדרש מינוי גורם חיצוני אליו יוכלו העובדים לפנות", זאת משום שהשופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה שמלווה את טיפול מועצת התאגיד בתלונות אינה כתובת ישירה לתלונות העובדים.

עוד טוענת האגודה, כי מכתבו של קובלנץ משבוע שעבר מעיד על חוסר רגישות כלפי העובדים: "האם באמת ובתמים ניתן להציע לעובדים, לאחר שכולנו קראנו בשתי הכתבות בעיתון 'הארץ' על החשש של העובדים לפנות למנהלים, שיפנו לאותם מנהלים ממש – שלכאורה הם חלק מהבעיה?! במקרה הטוב מדובר באטימות, ובמקרה הפחות טוב מדובר באיום מרומז, המהווה המשך ישיר להתנהגות המתוארת בשתי הכתבות האמורות". האגודה הוסיפה וביקשה להיות נוכחת כמשקיפה בכל ישיבות המועצה שדנות בנושא.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות