מדיה, עד הבחירות זה יעבור

מותו של הפרינט: תופסק הדפסתו של מגזין את

מגזין את מגזין את

מגזין את, אחד המגזינים הוותיקים בישראל, יסיים את דרכו כמוצר פרינט 54 שנה לאחר שהופץ לראשונה. אתמול (יום ג') פרסם המגזין כי גיליון ראש השנה שיופץ בחודש ספטמבר יהיה הגיליון המודפס האחרון. תכני המגזין ימשיכו להיות מופצים באתר המגזין, בניוזלטרים היומיים שהוא מפיץ, בערוצי הסושיאל שלו ובמגזין דיגיטלי חדש שצפוי להיות מופץ.

המגזין החל את דרכו בשנת 1967 כירחון לענייני נשים של קבוצת מעריב. המטרה הייתה להוות תחרות למגזין הוותיק לאשה של קבוצת ידיעות אחרונות, ואכן – מאז הקמתו שני המגזינים התחרו על הבכורה ועל לבבותיהן של קוראותיו. באופן מפתיע להיום אבל פחות לתקופה אז, עורכו הראשון של מגזין הנשים החדש היה גבר – העיתונאי טומי לפיד. לעורך השנים ישבו על כיסא העורך הראשי של המגזין עיתונאים בכירים בהם יחיאל לימור, יעל פז-מלמד ועופרה מזרחי.

בעקבות המשבר הפיננסי הקשה אליו נקלעה קבוצת מעריב, נמכר העיתון כולל מגזין את ב-2012 לקבוצת תכלת תקשורת של שלמה בן צבי. שנתיים לאחר מכן נמכר מעריב לאלי עזור ואילו את מגזין את רכש יובל סיגלר, המו"ל של טיים אאוט ישראל, שהחל בהליך התרחבות. ואולם, בשנים האחרונות גם סיגלר נכנע למגמה העולמית והחל להעביר את נכסי הפרינט שלו לעולמות הדיגיטל. הוא עשה זאת עם טיים אאוט וכעת עם את.

על פי נתוני סקר TGI, החשיפה לעיתון בחצי הראשון של 2021 עמדה על 1.9%, ואולם מדובר על נתון נמוך ולמעשה כחלק ממגמת ירידה בחשיפה לאורך השנים. בשישה החודשים האחרונים של 2020 החשיפה עמדה על 2.1%, חצי שנה לפני כן על 3.3% ובחודשים יולי-דצמבר 2019 על 3.3%.

עורכת המגזין עדי עוז כתבה בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלה כי "אנחנו אוהבות את נייר הכרומו המבריק, את ריח הדפוס, את תחושת הדפדוף ואת איכות הצילומים, אבל מבינות שב-2021 כל זה כבר לא הכרחי. המדיה הדיגיטלית עובדת נהדר, והתכנים של 'את' מגיעים מדי חודש למאות אלפי קוראות באתר ולמאות אלפי עוקבות ברשתות החברתיות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות