יח"צ, פרסום ושיווק

קמפיין ההסברה של מכבי לחיסוני הקורונה זכה להכרה בינ"ל

המהלך התקשורתי של מכבי זכה לסיקור בינ"ל, ובסוף לפרס המהלך התקשורתי של מכבי זכה לסיקור בינ"ל, ובסוף לפרס

בשבוע בו ישראל יוצאת למבצע חיסון המנה השלישית, קמפיין ההסברה ויחסי הציבור של קופת חולים מכבי זכה במקום הראשון בתחרות IPRA של איגוד יחסי הציבור הבינלאומי. האיגוד בחר בקמפיין של מכבי כזוכה בקטגוריית הבריאות בתחרות העולמית לשנת 2020 ובמהלך סוף השבוע בישר מזכיר האיגוד על הזכייה לעדו הדרי, ראש מערך דוברות וקשרי ממשל במכבי. קמפיין ההסברה לא כלל מדיה קנויה או תשלום לידוענים.

פרס Golden Globe Award של ארגון יחסי הציבור הבינלאומי מוענק בכל שנה מאז שנת 1990, ב-37 קטגוריות שונות, בהן טכנולוגיה, ספורט, מוצרים חדשים, קמפיינים בינלאומיים ועוד. על הפרס מתמודדים מאות מכל רחבי העולם. מכבי זכתה במקום הראשון בקטגורית הבריאות שהייתה ללא ספק החמה ביותר השנה בשל הקורונה. גופי ענק בינלאומיים זכו לצד מכבי בקטגוריות אחרות ובהם לינקדאין, קרן ביל ומלינדה גייטס, ג'ילט, DHL, משרד הבריאות ההולנדי, קוקה-קולה ועוד.

ישראל הייתה מהמדינות הראשונות בעולם שהחלה בדצמבר האחרון במבצע חיסונים נגד הנגיף. לצד הלוגיסטיקה ומלאי החיסונים, ברור היה כי על מנת לגרום לציבור להגיע ולהתחסן יש צורך בפעילויות הסברה חסרות תקדים.

מערך הדוברות של מכבי עם המקום הראשון בתחרות IPRA | צילום: דוברות מכבי
מערך הדוברות של מכבי עם המקום הראשון בתחרות IPRA | צילום: דוברות מכבי

מכבי שירותי בריאות ביצעה מתחילת מגיפת הקורונה ובמיוחד לאורך מבצע החיסונים, את מסע ההסברה ויחסי הציבור המשמעותי בתולדותיה. "הדבר בא לידי ביטוי גם בימים אלו כאשר בני 60 ומעלה מתבקשים להגיע ולהתחסן במנה השלישית ויש צורך בהסברה משמעותית בנושא", אומרים בקופה. "המטרה המרכזית של הקמפיין הייתה הנעה לפעולה ועידוד התחסנות בקרב אוכלוסיות היעד. האתגר היה מורכב, היה עלינו לשכנע את הציבור בבטיחות ויעילות של חיסון שהרגע 'נולד'. היה עלינו לספק מענה הולם לכל קולות הנגד ולהיצמד לטיעונים מדעיים בלבד איתם קשה יותר להתווכח. לצד זאת היה עליה להדריך את הציבור לקבוע תור ולנתב אותו למרכזי חיסון ייעודיים ולא למרכז הרפואי אותו הוא מכיר".

העבודה שהוגשה לתחרות כללה פירוט נרחב של עיקרי הפעולות שביצע צוות הדוברות במכבי לאורך מבצע החיסונים. בין היתר יזמה הקופה מסיבת עיתונאים נרחבת בפתיחת מבצע החיסונים – כולל חיסון הנהלת הארגון ומי שכיהן אז כפרוייקטור, הפרופ' נחמן אש. בנוסף ייזום והפקת ביקורי בכירים בהם הנשיא לשעבר רובי ריבלין, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושר הבריאות לשעבר יולי אדלשטיין. פעולות נוספות שבוצעו הן פרסום תדיר של נתונים אודות ההתחסנות במטרה להגביר את אמון הציבור ושמירה על שקיפות מלאה מול העיתונאים; פניה לידוענים ללא תשלום להתחסן ולהתראיין על חשיבות החיסון עבורם; יוזמה להענקת אות הוקרה לצוותי הרפואיים (היוזמה של הדרי זכתה לתמיכת לשכת ראש הממשלה ולבסוף יצאה לפועל כמטבע הוקרה שמפיק בנק ישראל); והגברת המודעות למסכות שהביא לשימוש במסכות באולפני הטלוויזיה.

המאמצים כללו מעל 1,000 פרסומים בתקשורת הישראלית שסיקרה באינטנסיביות רבה את המבצע. בנוסף הצליחה מכבי לזכות לסיקור נרחב גם בכלי התקשורת הבינלאומיים עם מאות פרסומים משמעותיים בשפות רבות ובהן יפנית, רוסית, אוקראינית, אנגלית, ערבית, ספרדית, צרפתית, הולנדית, פורטוגזית, פלמית, איטלקית, רומנית, סינית ועוד.

חלק מהחשיפה הבינלאומית לה זכתה מכבי | יח"צ
חלק מהחשיפה הבינלאומית לה זכתה מכבי | יח"צ

צוות הדוברות של מכבי כולל בנוסף לראש מערך הדוברות, גם את הסגנית שלהבת כהן צדקה, מנהלת יחסי הציבור רות שפיר ורכזת הדוברות מעיין רצאבי-לוי. בנוסף פועלים נציגי דוברות במחוזות הקופה. את המערך ליווה בתקופה זו משרד הייעוץ בן חורין אלכסנדרוביץ ובגזרה החרדית משרד יחסי הציבור בולטון-פוטנציאל.

עדו הדרי, ראש מערך דוברות וקשרי ממשל במכבי, מסר: "המאבק בקורונה הוא מלחמה של כלל האנושות נגד אותו אויב. ישראל מובילה את המחנה ואני גאה מאד על התרומה שלנו לכך שכל העולם ראה בכל כלי תקשורת את היכולת המדהימה של צוות מכבי שעבד לילות כימים, לאורך סופי השבוע והחגים. אז הפסקה במלחמה אין, אבל הוקרה כזאת מהאיגוד הבינלאומי נותנת כח להמשיך. יש לי צוות מדהים, כל אחת שחקנית נשמה ורסטילית שיכולה לשחק בכל עמדה במגרש. הזכיה שלי היא קודם כל לעבוד איתן, כל השאר זה בונוס".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות