דיגיטל, מדיה

ספרו לבן דוד באמריקה: טלוויזיה ישראלית חוקית בחו"ל

שירות הסטרימינג Screen IL שירות הסטרימינג Screen IL

אם יש משהו שישראלים שמתגוררים בחו"ל אוהבים – זה לחיות שם ולנסות להרגיש שהם עדיין פה. לאכול פלאפל וחומוס, ללכת להופעות של שלמה ארצי ואדיר מילר, ולקרוא ידיעות אחרונות. כעת הם גם יוכלו להתרווח בסלון ולפות בטלוויזיה כאילו הם ממש כאן בארץ.

היום הושק שירות Screen IL שמיועד לישראלים שחיים מעבר לים, ומציע שירות סטרימינג לערוצי הברודקאסט הישראלים קשת 12 ורשת 13, ערוץ הקולנוע הישראלי וערוצי אוכל וחדשות מקומיים. ל-Screen IL גם ספריית VOD עם יותר מ-2,500 סרטים, סדרות ותוכניות, כולל ספריה של סרטי קולנוע ישראליים מכל הזמנים, וגם תכנים המיועדים לילדים: ערוץ הילדים, ערוץ כוכבי הילדים, וקטלוג VOD עם תכני ילדים של ערוץ הילדים, ערוץ ZOOM, סדרות נוער, קלטות חגי ישראל, הפסטיגל ועוד.

המייסדים: מתעשיית הטלוויזיה, הקולנוע והמוזיקה

Screen iL הוקמה על ידי בכירים מעולם הטלוויזיה והקולנוע הישראלי שהתגוררו בעבר או עדיין מתגוררים בין קהילות ישראליות מחוץ לארץ. בין המקימים אפשר למצוא את מפיק הקולנוע הגדול בישראל ומבעלי הסינמה סיטי משה אדרי – שותף ויו"ר הדירקטוריון Screen iL. אדרי הוא גם הבעלים של ערוצי שידור רבים ביניהם בייבי TV, ערוץ 24, ערוץ הכוכבים והפסטיגל לדורותיו. השותפות עם אדרי מאפשרת את ספריית הסרטים והתוכן הענקית.

משה אדרי | צילום: רפי דלויה
משה אדרי | צילום: רפי דלויה

עוד ברשימה נמצאים בן ברנר – מייסד שותף ומנכ״ל, ממייסדי שירות ה-VOD בישראל, שהקים את שירות HOT VOD ואחריו את שירותי ה-VOD בחברת (UPC (Liberty Global במרכז וצפון אירופה. בתפקידו האחרון הקים בן את שירות סלקום TV. אלברטינו (טינו) מטלון, גם הוא מייסד שותף, והוא מנהל השיווק והכספים.  מטלון, נצר למשפחת מטלון, מראשוני תעשיית הקולנוע בישראל (חברת א.ד מטלון), היה שותף בהקמת בתי קולנוע בארץ  ועסק בעברו בהפקות סרטים עצמאיים בלוס אנג'לס והתמחה בשיווק אונליין.

נוסף אליהם, ישנו גם את יניב גרינולד – מייסד שותף, שמשמש כסמנכ״ל בכיר של שירות VIDAA באטלנטה ארה״ב, חברת בת של Hisense. בתפקידו הקודם היה סמנכ״ל הטלוויזיה של סלקום וחבר הנהלת החברה. יואב מגד– מייסד שותף הוא איש עסקים שמשמש כנשיא חברת Traffilog אמריקה, ובעברו היה שותף בייסוד פלטפורמה טלוויזיה לישראלים בחו"ל. עוד שותף מייסד הוא בני מנשה, יזם מוזיקה וטלוויזיה, הבעלים של הלייבל "ארומה מיוזיק" ומפיץ ומנהל אישי של אמנים מוזיקליים. הוא הבעלים של ערוץ המוזיקה הים תיכוני בישראל (ערוץ 25).

עבור השירות ישלם הלקוח 20 דולר לחודש, והוא ניתן לצריכה באמצעות סמארטפון, טאבלט, או טלוויזיות באמצעות אפל TV, סטרימרים אנדרואיד וטלוויזיות חכמות. בעבור התשלום החודשי ניתן לצרוך את השירות בשלושה מכשירים שונים במקביל. השירות פתוח בכל העולם, מלבד ישראל.

חשוב לציין כי ישנם לא מעט אתרים ושירותים אינטרנטיים ותיקים שמציעים תכני טלוויזיה מישראל, אלא ששירותים אלה מעולם לא היו חוקיים, ולא שילמו זכויות על התכנים שהם מעבירים.

בחודש פברואר האחרון ניתנו פסקי דין בעניין האתרים סדרות.טיוי (שסיפקה סדרות טלוויזיה מכל העולם) וישראפליקס (שסיפקה סרטי קולנוע, סדרות ושידורי ספורט) המורים לחסום כל גישה לאתרים אלה. ב-Screen IL מקווים כי הישראלים בחו״ל יעדיפו לשלם כ-20 דולר בחודש ולצרוך את התכנים באופן חוקי, וכמובן – בממשק משתמש מתקדם וחווית לקוח טובה בהרבה מהאתרים הפיראטיים.

שוק הסטרימינג לישראלים בחו"ל הולך וגדל

נזכיר כי בשוק קיים כבר כשנה שירות סטרימינג חוקי נוסף בשם IZZY המציע תכנים ישראלים בחו"ל, אולם נראה כי הוא פונה פחות לקהל ישראלי ויותר לקהל יהודי וכללי בחו״ל שמעוניין לצרוך תוכן ישראלי איכותי, גם בתרגום לאנגלית, בשונה מ-Scrren IL שכאמור פונה במוצהר לישראלים בלבד.

השותפים ב-IZZY הם היזם ומייסד ג’וש הופמן, המפיק ואיש הטלוויזיה נתי דינר – מייסד ומנכ”ל משותף, וזאב פרוקופץ המשמש כיו”ר החברה. החברה דיווחה אתמול כי עד כה היא גייסה כמה מאות אלפי דולרים, כולם מ-Friends & Family.

החברה שהחלה את פעילותה בספטמבר שעבר, מציעה כיום למעלה מ-350 שעות של תוכן ישראלי מקורי שמיועד לישראלים שחיים בחו"ל או לזרים שמעוניינים לצרוך תוכן ישראלי. התוכן כולו מוצע עם כתוביות תרגום לאנגלית. בספטמבר יתווספו עוד כ-100 שעות תוכן חדשות, שכוללות סדרות דרמה, תכנים דוקומנטריים, תוכניות תחקירים ותוכניות דוקו-ריאליטי ישראליות.

השירות של הופמן ודינר זמין לצפייה על גבי מחשב, טאבלט או סמארטפון, וכן בטלוויזיה על גבי אפל TV, אנדרואיד TV, אמזון, ROKU וטלוויזיות חכמות של סמסונג. השירות מוגש ללא פרסומות תמורת דמי מנוי חודשיים של שישה דולרים או מנוי שנתי בסך 60 דולר. השירות זמין ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם, ולדברי החברה יש לה כיום כ-25 אלף מנויים, רובם בצפון אמריקה.

IZZY מבצעת עסקאות תוכן מול יוצרים עצמאיים, חברות הפקה וחברות הפצת תוכן. מאז שהחלה פעילותה, היא שילמה כבר 300 אלף דולר לבעלי זכויות תוכן.

אז מה מציעה Screen iL?

השירות החדש של Screen iL נבנה על ידי חברת SeaChange International, Inc International (NASDAQ: SEAC),  ספקית מובילה של פלטפורמות סטרימינג המשמשות את מפעילי המדיה ובעלי התוכן ברחבי העולם. מי שהשתמש בסלקום TV יתרגל מהר מאוד לממשק של Screen IL שכן הם דומים בצורה ברורה.

אז על מה מדובר? השירות ישדר ערוצים חיים בהם קשת 12, רשת 13, i24News, ערוץ הקולנוע הישראלי, FOODY, ערוץ הילדים, ערוץ כוכבי הילדים, ערוץ 24 ומוזיקה IL. כל הערוצים כוללים שבעה ימי Catch-Up. בשלב זה השירות לא כולל את ערוץ כאן 11 של תאגיד השידור הציבורי כאן, ואולם גורמים אומרים כי בין הצדדים צפוי להיחתם בקרוב הסכם כזה.

השירות גם יאפשר צפייה בלייב בכל מהדורות החדשות של כל הערוצים המסחריים ובכל תוכניות האקטואליה גם לאחר שידורם בזמן המקומי בכל מקום מעולם. כל תוכניות הפריים טיים המשודרות בקשת וברשת יוגשו אף הן ללקוחות, כולל כל תוכניות האוכל והמתכונים של ערוץ האוכל הישראלי FOODY.

עליהם יש לצרף כ-300 סרטים ישראליים חדשים וישנים, כ-70 סדרות מקשת, רשת ומפיקים ומפצים עצמאיים כגון טדי הפקות, ארמוזה פורמטס ועוד, ותכני ילדים.

בן ברנר, ממיסדי המיזם ומנכ"ל Screen iL, אומר כי "לכל ישראלי החי בחו"ל קיים הצורך לפתוח טלוויזיה ולצפות בערוצים ובתכנים באופן פשוט כמו בארץ, בלי לחפש תכנים, בלי לעבור שירותים ובלי להסתבך עם טכנולוגיה  – פשוט לראות טלוויזיה באופן חוקי ונוח. Screen iL הוא שירות סטרימינג חדש וראשון מסוגו בעולם שייצרנו במיוחד עבורם, והוא מלא בתכנים הכי מבוקשים על-ידם. זו הפלטפורמה הגלובלית הראשונה שקיבלה את זכויות השידור מהערוצים והמפיקים המובילים בישראל. אין לי ספק השירות החדש יחולל מהפיכה ברמת החשיפה של התוכן הישראלי בעולם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות