דיגיטל, מדיה

הזירה המתחממת של הסטרימינג הישראלי בחו"ל

יחידה מעורבת של כאן 11 יחידה מעורבת של כאן 11

עד היום רובנו לא שמענו בכלל על האופציה הזאת, אולי כי אנחנו חיים בישראל, אבל פתאום בשבוע אחד, שתי חברות מתחרות לכאורה עושות רעש בזירה שלא ידענו כמעט על קיומה: שירותי סטרימינג של תכנים ישראלים לצופים מחוץ לישראל.

בעוד שמחר (יום ב') צפויה להיות מוכרזת פלטפורמה חדשה בשם Screen IL שבה שותף בין השאר איש הקולנוע משה אדרי, פלטפורמה ותיקה יותר שפעילה כבר שנה בשם IZZY מודיעה היום על לוח שידורי הסתיו שיעלה בספטמבר הקרוב לרגל חגיגות שנה לפעילות.

מאות שעות תוכן, כ-25 אלף מנויים בעולם

השותפים ב-IZZY הם היזם ומייסד ג'וש הופמן, המפיק ואיש הטלוויזיה נתי דינר – מייסד ומנכ"ל משותף, וזאב פרוקופץ המשמש כיו"ר החברה. עד היום גייסה החברה כמה מאות אלפי דולרים, כולם מ-Friends & Family. החברה שהחלה את פעילותה בספטמבר שעבר, מציעה כיום למעלה מ-350 שעות של תוכן ישראלי מקורי שמיועד לישראלים שחיים בחו"ל או לזרים שמעוניינים לצרוך תוכן ישראלי. התוכן כולו מוצע עם כתוביות תרגום לאנגלית. בספטמבר יתווספו עוד כ-100 שעות תוכן חדשות, שכוללות סדרות דרמה, תכנים דוקומנטריים, תוכניות תחקירים ותוכניות דוקו-ריאליטי ישראליות.

השירות של הופמן ודינר זמין לצפייה על גבי מחשב, טאבלט או סמארטפון, וכן בטלוויזיה על גבי אפל TV, אנדרואיד TV, אמזון, ROKU וטלוויזיות חכמות של סמסונג. השירות מוגש ללא פרסומות תמורת דמי מנוי חודשיים של שישה דולרים או מנוי שנתי בסך 60 דולר. השירות זמין ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם, ולדברי החברה יש לה כיום כ-25 אלף מנויים, רובם בצפון אמריקה.

IZZY מבצעת עסקאות תוכן מול יוצרים עצמאיים, חברות הפקה וחברות הפצת תוכן. מאז שהחלה פעילותה, היא שילמה כבר 300 אלף דולר לבעלי זכויות תוכן.

לדברי החברה, קהל היעד שלה הוא לאו דווקא רק ישראלים שמתגוררים בחו"ל, אלא גם יהודים שמעוניינים בתוכן ישראלי ואף צרכנים לא יהודים שמעוניינים להכיר את ישראל או את התוכן הישראלי, שעשה לעצמו שם בשנים האחרונות.

Screen IL תציע את הערוצים הישראלים

מאידך, על פי מידע שהגיע לידי אתר "כסית", עולה כי הפלטפורמה החדשה Screen IL שתושק כאמור מחר, מייעדת עצמה במוצהר לישראלים החיים מחוץ לישראל ורוצים להרגיש כאילו הם צופים בטלוויזיה בישראל. Screen IL תציע את הערוצים הישראליים המובילים, מהדורות החדשות, תוכניות הבידור ועוד. מחר החברה תחשוף רשמית את הפלטפורמה.

ולגבי IZZY, בין הסדרות שיהיו זמינות לצפייה מספטמבר בפלטפורמה אפשר למנות את שלטון הצללים. מדובר בסדרת דרמה פוליטית-מתח שנהגתה ב"קודה תקשורת" ונוצרה עבור חברת הכבלים HOT על ידי היוצרים רם לנדס, חיים אביחיל ורז יובן. חיים ורז כתבו את הסדרה עם משה קלוגהפט, מנהל קמפיינים בולט. בסדרה מופיעים חברי כנסת רבים בתפקידי אורח קטנים.

סדרה נוספת היא יחידה מעורבת של הבמאית ליה חפץ. מדבור בסדרת דוקו-ריאליטי של כאן 11 העוקבת אחרי טירונות קרבית ביחידה מעורבת של בנים ובנות בגדוד "אריות הירדן" בבסיס מחנה מגן סיירים בדרום הארץ. הסדרה מתמקדת ב-10 חיילים וחיילות, ומלווה ב"קטעי וידוי" של החיילים.

גם תוכנית התחקירים של כאן 11 "שטח הפקר" תעלה בפלטפורמה. במסגרת התוכנית שודרו סרטים שחשפו תופעות חברתיות ישראליות, הונאות ושחיתויות, תחקירי אקטואליה ותופעות עולמיות. התוכנית שמה דגש על תופעות וסיפורים שנמצאים בדרך כלל מחוץ לשיח התקשורתי והפוליטי.

וגם סדרת הדוקו-ריאליטי המצליחה מחוברים של HOT, שהפורמט שלה הופץ ברחבי העולם בעשור האחרון, תגיע ל- IZZY . בסדרה משתתפים בכל עונה מספר אנשים מוכרים המתעדים את עצמם ואת חייהם.

לדברי נתי דינר, "כבר היום, תשעה חודשים מההשקה, בזכות IZZY מאות יוצרים ישראלים ובהם תסריטאים, במאים, מפיקים ושחקנים, זוכים לחשיפה מחודשת לתוכן שיצרו על גבי פלטפורמה בינלאומית. מצד שני, עשרות אלפי מנויים ממעל 60 מדינות, שאוהדים את התוכן הישראלי, זוכים ליהנות ממקור שמביא להם מגוון של תוכניות וסרטים המציגים להם נקודות מבט חדשות המאפשרות להכיר ולחוות את ישראל דרך סיפורים נהדרים ולא רק באמצעות עדכוני חדשות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות