דיגיטל, פרסום ושיווק

בחירת לוקיישן ו"ספר הוראות": על הפרסומת של שופרסל בטוקיו

השלט של שופרסל במרכז טוקיו השלט של שופרסל במרכז טוקיו

שופרסל פרסמה אתמול (יום ד') בבוקר מודעת תמיכה על שלט דיגיטלי בצומת שיבויה (Shibuya) המפורסם, ה"טיימס סקוור" של טוקיו ובו מעבר החצייה העמוס בעולם אותו חוצים מעל חצי מיליון אנשים מדי יום. המטרה הייתה להפתיע את הספורטאים האולימפיים בתמיכה בהם – כשבמקביל, רשמה המשלחת כמה אכזבות ספורטיביות בימים האחרונים, למעט מדליית הארד בה זכתה לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג.

בשלט נכתב "בהצלחה למשלחת הישראלית בטוקיו. מדינה שלמה איתכם בלב ובבריכה ובים וברכיבה ובזירת הג'ודו. בהצלחה לאלופים שלנו. אל אל ישראל". ישראלים המתגוררים בטוקיו תיעדו את השלט, כמו גם עיתונאים ישראלים שהעלו את הסרטונים לרשתות החברתיות.

שופרסל מעניקה חסות לוועד האולימפי הישראלי בסך של כמיליון שקלים, עבור המשחקים האולימפיים הנוכחיים בטוקיו והמשחקים הבאים בפריז ב-2024, וזאת על מנת לסייע למשלחות וללוות את הספורטאיות והספורטאים להישגים.

 

הרעיון לשלט נרקם במשרד הפרסום גיתם BBDO ביחד שופרסל. את הקשר עם זכיין השילוט בטוקיו יצרה המחלקה הבינלאומית של חברת המדיה TMF שעובדת עם שופרסל, רק לאחר שאותר מיקום מרכזי בבירה היפנית ולאחר שהתקבלו מבעלת השלט "ספר הוראות" של מה מותר ומה אסור מבחינת הפרסום – כגון כתוביות ביפנית והעברת חומרים שבוע מראש, עוד לפני תחילת המשחקים.

על פי הערכות, עלות פרסום המודעה הדיגיטלית עמדה על כמה עשרות אלפי שקלים.

גורמים בשופרסל אומרים כי המהלך הוביל להתרגשות בקרב הוועד האולימפי הישראלי וכמובן שבקרב הספורטאים, שבשל מגבלות הקורונה הנוקשות שהטילה ממשלת יפן, נאסר על הספורטאים לצאת מהכפר האולימפי, למעט לתחרויות שלהם עצמם. ואולם היה ברור כי המהלך יגיע לאוזניהם ועיניהם של הספורטאים באמצעות קידום טבעי שלו ברשתות החברתיות על ידי הסרטונים שהעלו עוברי אורח ישראלים, וקידום שלו בקרב כתבי הספורט.

 

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות