דיגיטל

ספוטיפיי לא לוקחת אחריות על תכנים, גוגל מקשיחה עמדות

ספוטיפיי ספוטיפיי

ג'ו רוגן הוא אחד הפודקאסטרים הפופולריים ביותר בספוטיפיי, מאז החל לשדר בפלטפורמה לפני כשנה את הפודקאסט שלו “The Joe Rogan Experience”.  רוגן הוא גם אחד האנשים השנויים ביותר במחלוקת, בעיקר בגלל בחירת האורחים לפודקאסט שלו ובגלל דעותיו האישיות שהוא לא מהסס לומר בשידור.

עם זאת, בראיון שנתן לאחרונה מנכ״ל ספוטיפיי, דניאל אק לאתר axios, הוא הבהיר כי הפלטפורמה בניהולו לא רואה עצמה כאחראית על התוכן של היוצרים המשדרים בה ואינה מתכוונת להתערב בתכנים אלה בשום צורה. "ג׳ו רוגן הוא רק אחד מיוצרי תוכן רבים", אמר אק.

עם חוזה של 100 מיליון והתבטאויות בעייתיות

עם זאת, זה קצת לא מדויק להתייחס לרוגן כאל "אחד מיוצרים רבים", שכן ספוטיפיי שילמה הרבה מאוד כסף לרוגן כדי שיעביר את הפודקאסט שלו על הפלטפורמה שלה, ואף חתמה איתו הסכם בלעדיות בסוף שנה שעברה. כמה הרבה כסף? 100 מיליון דולר!

כשמנכ"ל פלטפורמת הסטרימינג נשאל על העניין הזה, הוא אמר שיש ראפרים שמרוויחים עשרות מיליוני דולרים מהשמעות בספוטיפיי, והחברה לא מתערבת ולא מכתיבה להם באילו מילים להשתמש בשירים שלהם.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, עובדים בספוטיפיי הביעו דאגה מהתכנים שרוגן משמיע בתכנית שלו, בהם מסרים נגד טרנסג'נדרים, כאשר אירח למשל מחברת של ספר שבו היא טוענת ש"טירוף הטרנסג'נדריות מפתה את הבנות שלנו״, וכן את מכחיש הקורונה אלכס ג'ונס. רוגן עצמו אף קרא למאזיניו שלא להתחסן נגד הקורונה, למרות שלאחר מכן אמר שלא צריך לקחת את עצותיו ברצינות.

בדו"חות הרווח האחרונים של ספוטיפיי צוין שהתוכנית של רוגן תורמת להכנסות החברה "יותר מהמצופה", כך שברור שהוא מושך הרבה מאוד מאזינים – מה שמסביר את רצון החברה לא להתערב בתכנים למרות הביקורת.

איסור העלאת אפליקציות "שוגר דדי"

מעניין יהיה לראות האם ספוטיפיי תצליח להתמיד במדיניות אי-ההתערבות שלה בתכנים בעידן שבו יותר ויותר פלטפורמות דווקא מגבירות את ההתערבות בתכנים של הגולשים שלהן ולוקחות אחריות על כך. כך למשל גוגל, שהודיעה כי החל מ-1 בספטמבר ייאסר על אפליקציות מסוג "שוגר דדי" לעלות לחנות האפליקציות של החברה.

"שוגר דדי" הוא מונח שמתייחס לגברים מבוגרים ועשירים שמציעים לבחורות צעירות מתנות וכסף בתמורה לטובות מיניות. ישנן לא מעט אפליקציות כאלה בגוגל פליי, חלקן אף נקראות כך במפורש, וכאמור, במסגרת החמרה של תנאי השימוש של החברה בכל הנוגע לתכנים מיניים – היא אוסרת מעתה על הפצת אפליקציות אלה בחנות הרשמית שלה.

אך כיצד תצליח גוגל לאכוף את האיסור הזה שכן האפליקציות יכולות להציג עצמן כאפליקציות דייטים לגיטימיות, וכן, מה שלא אפשרי באייפון למשל, להציע הורדה של האפליקציה שלא דרך החנות הרשמית של גוגל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות