מדיה, על סדר היום

"מאבק הגז הוא כאין וכאפס לעומת מה שיהיה כשנצא לרחובות"

מחאה נגד דוח פולקמן (צילום: מערכת כסית) מחאה נגד דוח פולקמן (צילום: מערכת כסית)

כמה עשרות יוצרות ויוצרי קולנוע וטלוויזיה הפגינו הבוקר (חמישי) בכניסה למשרד התקשורת בתל אביב. המפגינים מחו על המלצות ועדת פולקמן לבחינת הרגולציה בשוק השידורים שהוגשו השבוע לשר ד"ר יועז הנדל, שבין היתר כוללות גם הפחתה של חובת ההשקעה בהפקות מקור והמלצות כלליות בלבד באשר להחלת חובת השקעה על גופי התוכן הבין-לאומיים, בראשם נטפליקס ואמזון פריים.

זמן קצר לאחר תחילת ההפגנה הגיע שוטר למקום לבקשת קב"ט מגדל שלום אולם הוא התיר להפגנה להמשך תוך הקפדה שהמדרכה והכביש הסמוכים להתכנסות לא ייחסמו. ניידת נוספת הגיעה בהמשך ובה שני שוטרים ששוחחו עם מארגני האירוע, והבהירו שאירועים עתידיים יצריכו תיאום עם קמב"ץ המרחב.

בהפגנה נכחו ראשי רוב איגודי היוצרים, בהם מנכ"ל איגוד התסריטאים ליאור תמאם, יושבת ראש הפורום הדוקומנטרי חגית בן יעקב, ראשי ארגון השחקנים שח"ם אבי בן הלל ואסתי זקהיים, מנכ"ל איגוד הבמאים רועי אלבה ויוצרים נוספים. המפגינים פרשו מחצלות בכניסה למגדל שלום, בו שוכן המשרד, והזמינו את השר הנדל לקפה ובפלות, אך הבטיחו שהצעדים הבאים יהיו פחות מנומסים. לאחר כ-45 דקות עלו כמה מהנוכחים לקומת משרד התקשורת עצמו כדי להפגין נוכחות, אולם מאחר שגם השר הנדל וגם מנכ"לית המשרד לירן בן חורין לא היו, ירדו חזרה תוך זמן קצר.

לירן עצמור, מוותיקי מפיקי התעודה בישראל ("גולדן בויז", קפה נגלר"), דיבר באירוע: "יוצרות ויוצרי ישראל עומדים כאן ודורשים לדעת למה היחידים שקיבלו הטבות הם בעלי ההון. לא היוצרות של 'המפקדת', ולא היוצרים של 'אגדת חורבן'. זה כמו שוד הגז, זה זיהום אוויר תרבותי. יש בארץ מאגר שופע של יצירה, מאות שעות של תוכן מקורי בערבית ובעברית, ואתם נותנים את זה לקונגלומרטים אמריקאיים וסיניים. היום באנו לכאן עם בפלות וקפה, אבל מאבק הגז הוא כאין וכאפס לעומת מה שיקרה כשאנחנו נצא לרחובות".

עצמור הוסיף בפנייה לשר: "אתה צריך להחליט אם אתה ד"ר יועז או מיסטר הנדל. ד"ר יועז, שדיבר בבכורה של 'שבאבניקים' על חשיבות הפקות המקור, או מיסטר הנדל שפרסם את דו"ח פולקמן שפוגע ביצירה הישראלית. על מה אתם רוצים שהילדים שלכם יגדלו? על טלנובלות טורקיות? על טלנובלות ספרדיות? עד מתי תתנו דלת חופשית לייבוא הזול של התוכן הנלוז הזה?"

בדבריו קשר עצמור את מאבק היוצרים עם מאבק החקלאים נגד ההמלצות לפתוח את שוק הפירות והירקות לייבוא תוך פגיעה בחקלאות הישראלית. הבוקר החלו החקלאים להפגין בצמתים רבים ברחבי הארץ, ולדברי עצמור, "אנחנו והחקלאים – אותה מהפכה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות