מדיה, פרסום ושיווק

תודה ליורו: הפרסום בטלוויזיה הבריטית מחק את הפסדי הקורונה

איטליה זוכה ביורו (צילום מסך מיוטיוב) הכדורגל לא הגיע הביתה, הכסף כן. איטליה זוכה ביורו (צילום מסך מיוטיוב)

ההכנסות מפרסום ברשת הטלוויזיה המסחרית הבריטית ITV התאוששו במהלך שידורי היורו עד כדי קיזוז ההפסדים שנגרמו בתקופת הקורונה, כך עיולה מנותני הרשת שפורסמו היום (רביעי) בגארדיאן הבריטי. על פי נתוני החברה, חודש יוני היה המוצלח ביותר במהלך 66 שנות פעילות החברה.

בהודעת רשת השידור מהיום נמסר שהכנסותיה מפרסום במהלך יוני היו גבוהות ב-115% בהשוואה ליוני אשתקד, כשבחישוב כולל ההכנסות במחצית הראשונה של 2021 צמחו ב-25% ועמדו על 1.8 מיליארד לירות שטרלינג.

הכנסות רשתות השידור בבריטניה נפגעו קשה במהלך הקורונה, משום שחברות רבות עצרו או צמצמו משמעותית את הפרסום שלהן. הצפי לפתיחה מלאה של העסקים בבריטניה הצליח להקפיץ חזרה את ההוצאות על פרסום ולאושש את הרשת. גם הריצה של נבחרת אנגליה עד לגמר היורו סייעה: משדר הגמר מול איטליה שזכה ל-31 מיליון צופים – המשדר הנצפה ביותר בבריטניה מאז הלוויה של הנסיכה דיאנה ב-1997 – סייע לרשת לעקוף את ה-BBC בכששה מיליון צופים שבחרו בה על פני השידור והסיקור של הרשת הציבורית, עם מיליוני צופים נוספים דרך שירות הסטרימינג שלה.

סגל ITV ליורו (צילום: אתר ITV)
סגל ITV ליורו (צילום: אתר ITV)

מנכ"לית ITV, קרוליין מק'קול, אמרה שיוני היה "חודש פנטסטי" והוסיפה שזה היה הטורניר הטוב ביותר לרשת השידור. עם זאת, היא הזהירה מפני אי ודאות שצפויה בקרוב, עם התפשטות וריאנט הדלתא של הקורונה והגידול במספר האנשים שנכנסים לבידוד בהוראת שירותי הבריאות. למרות זאת, הרשת מצפה לגידול של 68% בהכנסות מפרסום בחודש יולי בהשוואה ליולי אשתקד, כשהגידול הצפוי באוגוסט כבר יהיה צנוע יותר – 17-20% יותר הכנסות בהשוואה לשנה שעברה.

הרווח לפני מס של ITV במחצית הראשונה של 2021 עמד על 133 מיליון לירות שטרלינג, כמעט פי תשעה מההכנסות בתקופה המקבילה ב-2020, אבל עדיין פחות מ-222 מיליון לירות השטרלינג שהרשת הרוויחה ב-2019. אם מגמת ההתאוששות הכלכלית בבריטניה תמשך, הרשת צפויה לחדש את חלוקת הדיווידנדים לבעלי המניות שלה, שנעצרה עם פרוץ המגפה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות