דיגיטל, על סדר היום

מאות אלפי צפיות ותגובות: פיגוע תקשורתי למשטרה בפרשת גל גברעם

גל גברעם גל גברעם

המשטרה עומדת מאז שעות הלילה במרכזו של משבר תקשורתי בעקבות הסטורי של הדוגמנית ובוגרת "האח הגדול" גל גברעם. בעקבות חשיפת התקיפות המיניות לכאורה של סוכן השחקניות שי אביטל, ביקשה גברעם להגיש אתמול (יום ג') תלונה במשטרת תל אביב נגד הסוכן שלטענתה הטריד אותה מינית. גברעם הגיעה לתחנת משטרת תל אביב בשעות הלילה, בעקבות הקריאה הפומבית של המשטרה לנפגעות לכאורה לעשות זאת. כשהגיעה לתחנה, התבקשה להגיש את התלונה בצורה מכוונת.

הסטורי זכה עם פרסומו לחשיפה גבוה כשאתרי האינטרנט הגדולים העלו סביב חצות הלילה כתבות בנושא. בעקבות כך, נחשף הסיפור למאות אלפי גולשים ברשתות החברתיות ובתקשורת הממוסדת.

בסטורי באינסטגרם באורך של שש דקות, תיארה גברעם את שעברה. "נכנסתי לתחנה ואמרתי שאני רוצה להגיש תלונה על הטרדה מינית", תיארה. "היומנאי שאל אותי מתי זה קרה? אמרתי לו שלפני שנתיים ואז הוא שאל אותי למה באת רק עכשיו?… אמרתי לו שאז פחדתי ועכשיו אני לא מפחדת יותר. אמרתי לו שזה בנוגע לשי אביטל והוא עשה שיחת טלפון, אחריה הוא אמר שייקח עוד שעה וחצי לפחות, כי לילה ויש רק חוקרת אחרת. האפשרות השנייה שהוא נתן זה להגיש תלונה מהבית, דרך המחשב".

"אני לא צריכה את השוטר שיבוא ויוסיף לי על מה שאני מרגישה… איפה אתם? אתם אמורים להגן עליי, על כולנו. אני חיילת במדינה ומשרתת אותה, אני צריכה שיגנו עלי. פחדתי ולא אמרתי מילה, הסיפור יצא אז אני כבר לא יכולה לשתוק. אני מצטערת שלא פניתי קודם, אבל כנראה שיש לו שם מישהו ביניכם, שמסדר את זה שעבריין מין יסתובב חופשי. זה אתם, איפה אתם? איפה כל השרים שעסוקים בסטורי, הנה הגעתי להתלונן ומה עשו? שלחו אותי הביתה לשלוח תלונה במחשב. איפה היחס?".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GG (@gal_gvaram)

גברעם לא הסתפקה בכך והוסיפה: "משטרת ישראל אתם צריכים להתבייש. אנחנו כמדינה צריכים להתבייש. אם שאלתם איך 20 שנה הוא מצליח להטריד סדרתית וכולם שותקים, אז הנה התשובה. אני הלכתי וגלגלו אותי מכל המדרגות. איך אישה תבוא להתלונן כשאתם מזלזלים בה? איפה הצוות שאמרתם שהקמתם? איפה הוא? איפה האנשים שאמורים לעזור לנו ולתמוך בנו? חשבתי שיש מדינה שתשמור עלי ומשטרה שתגן מאנשים רעים, אני חושבת שהמשטרה צריכה לבדוק מי הרעים בתוכה כי זה לא הגיוני וזה לא מגיע לאף אחת מה שעברתי עכשיו".

חצי מיליון צפיות בסרטון

הסרטון של גברעם בהחלט יצר אימפקט משמעותי ברשת. יותר ויותר גופי תקשורת פרסמו את הסרטון או התייחסו לתגובת המשטרה בנושא. מבדיקת חברת Vigo עבור אתר "כסית", נמצא כי נכון להבוקר, קרוב ל-80 פוסטים ראשיים הדהדו את הסרטון או את האירוע. הפוסטים יצרו בערך 60 אלף אינטראקציות וקרוב לחצי מליון צפיות בסרטון ששותף בין היתר על ידי הצינור, גיא פינס ופנאי פלוס. יש לציין כי המספרים האלה עוד צפויים להתנפח משמעותית מאחר ורוב הגופים המשמעותיים העלו את התכנים או בשעות הלילה או הבוקר.

ההתייחסות של אתרי האינטרנט לסיפור, הניבו לסטורי של גברעם לבדו כ-150 אלף צפיות. הדבר כנראה הספיק למשטרה שפרסמה כי "מדובר בתקלה חמורה, ולפיכך הנחה מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים. בנוסף הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר תל אביב עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת. צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, על ידי מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך".

גם השר לביטחון הפנים עומר בר-לב פרסם הודעה לפיה "האירוע שהתרחש הלילה בו נדחתה הגשת תלונתה של גל גברעם הוא רע ולא היה צריך לקרות". לדבריו, "מפכ"ל המשטרה ואני שמנו בראש סדר העדיפויות את השירות שעל המשטרה לתת לאזרח, ובוודאי בנושא הגשת תלונה נגד פגיעה מינית. לכן עם כניסתי לתפקיד התחלנו בצעדים להתמודד עם הנושא ומיניתי יועצת לנושאי מגדר בלשכתי. אני מתנצל בפני גל, ויחד עם המשטרה אאתר את נקודות החולשה ונתקן".

פרקליטו של שי אביטל: "קצת הגזמנו"

פרשת ההטרדות המיניות של סוכן הדוגמניות שי אביטל לא יורדת מהכותרות בימים האחרונים, מאז החשיפה הטלוויזיונית במוצ"ש בתוכנית הצינור ברשת ובראשון בתוכנית חשיפה של קשת. הרשתות החברתיות גועשות בתגובות על ידיעה והשתקה ונראה כי לכל ידוען יש מה להגיד בנושא. אביטל, מצידו, שוהה בימים אלה בטורקיה, אולם עורך דינו ששי גז, מכחיש את הדברים.

אתמול אמר גז בפורום המשפט הפלילי והצווארון הלבן של DUN'S100, כי "כל הדוגמניות כבר עזבו אותו, כל העולם נגדו והוא עוד לא דיבר מילה. התחושה שלי היא שאין לזה סיכוי היום בבית המשפט והתיק עוד לא התחיל. היום כל מי שמנהל תיקי עבירות מין מתחיל עם הרבה מינוסים וכשאתה מייצג מישהו כזה אתה כעו״ד מרגיש נאשם. אתה נכנס לאולם בית המשפט ואתה נחשב לנאשם בעצמך. אני מאלה שמאוד מברך על מהפכת MeToo וכל המלחמה הזו היא חשובה לי, אבל נדמה לי שקצת הגזמנו כי גם בימים אלו צריך לשמור על זכויות האנשים. מה שיקרה זה שאנשים על לא עוול בכפם ימצאו את עצמם בבתי הסוהר".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות