מדיה, על סדר היום

העיתונאי רוני דניאל הלך לעולמו בגיל 73 מדום לב

רוני דניאל רוני דניאל

העיתונאי הוותיק רוני דניאל הלך היום לעולמו בגיל 73. דניאל, שנמצא הבוקר מת בביתו, היה מעשן כבד מזה עשרות שנים. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

מחדשות 12 נמסר: "חברת החדשות מבכה את מותו של חברנו, הפרשן הצבאי רוני דניאל, שהלך לעולמו היום בגיל 73. רוני, יליד 1947, היה הפרשן לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות מאז היווסדה ב-1993, הניח אחריו אם, אישה, ושני ילדים. יהיה זכרו ברוך".

קריירה של 50 שנה

דניאל שימש כעיתונאי במשך לא פחות מ-50 שנה. מאז 1993 הוא היה כתב ופרשן חברת חדשות 2 (כיום חדשות 12) לענייני צבא וביטחון, לאורך 28 שנה.

דניאל נולד בעיראק ב-1947 ובגיל שלוש עלה לארץ עם אמו, לאחר שאביו נפטר כשהיה ילד. דניאל ואמו עברו להתגורר בקיבוץ מעוז חיים. את השירות הצבאי עשה בנח"ל, והגיע עד לתפקיד מג"ד חטיבת הנגב וסגן מפקד חטיבת הנגב במילואים, בדרך סגן אלוף.

לפני 50 שנה, בשנת 1971, כשהוא בן 24, החל את דרכו העיתונאית כאשר הצטרף לקול ישראל של רשות השידור. תפקידו הראשון היה ככתב תחבורה וחקלאות, אולם כעבור זמן קצר יחסית עבר לתפקיד הכתב צבאי במקומו של נחמן שי שהתמנה לכתב הצבאי בטלוויזיה.

המינוי של דניאל לכתב לענייני צבא | צילום באדיבות "העיתון של אתמול" בטוויטר
המינוי של דניאל לכתב לענייני צבא | צילום באדיבות "העיתון של אתמול" בטוויטר

בשנות ה-80 היה ראש חטיבת החדשות של קול ישראל בתל אביב. ב-1993, עם הקמת חברת החדשות של ערוץ 2, הצטרף אליה ככתב לענייני צבא וביטחון. במהלך השנים גם שידר בגלי צה"ל.

לאורך השנים הצטרף לחיילים לפעילויות שונות במבצעים בלבנון וברצועת עזה, ורבים זוכרים אותו מגיע עם רכב השטח שלו לנקודות שאזרח רגיל לא היה מגיע אליהן. במהלך השנים גם ספג ביקורת על עבודתו – מהצד השמאלי טענו נגדו כי "דובר צה"ל" על אזרחי, ואילו מהימין נטען נגדו כי הוא שמאל.

אחד הסיפורים הגדולים שלו היה מסמך גלנט אותו חשף יחד עם חברו אמנון אברמוביץ' ב-2010. לפני שנתיים ביקר במהלך פאנל אולפן שישי בחריפות את ראש הממשלה באותה עת בנימין נתניהו, בעקבות קמפיין הליכוד שלעג למראהו של אברמוביץ' שנפצע במלחמת יום כיפור. "אחד הדברים הנמוכים שראיתי", אמר בשידור. על כך ספג ביקורת מהצד הימני של המפה הפוליטית.

 

הוא גם התעמת לעיתים עם עמיתיו לפאנל הפרשנים, בצורה אמוציונאלית. זכורים דברים שאמר לדנה וייס לפני כחודשיים כשהציע לה "לשתות מים ולהירגע". גם על דברים אלו ספג ביקורת.

תגובות

מתאגיד השידור כאן נמסר: "כאן מרכין ראש באבל עם לכתו של העיתונאי הוותיק רוני דניאל. דניאל התחיל את דרכו העיתונאית ככתב בתחילת שנות ה-70 בקול ישראל ובהמשך כמנהל המערכת בתל אביב. כאן משתתפים בצער המשפחה, הקולגות והחברים בחברת החדשות 12".

מחדשות 13 נמסר: "חברת חדשות 13 אבלה, המומה וכואבת לשמע הבשורה המרה על מותו הפתאומי של עמיתנו הפרשן הצבאי של חדשות 12 רוני דניאל זכרו לברכה. רוני דניאל היה מטובי וותיקי הפרשנים הצבאיים בישראל, פטריוט ישראלי ואוהב העם והארץ, שבמשך עשרות שנים היה קול בולט בסיקור הצבאי במדינת ישראל במלחמות, במבצעים, ובארועים הביטחוניים. רוני דניאל היה עיתונאי מצויין הגון וידען, חרוץ מאין כמוהו, שלא היסס לסכן את חייו בסיקור כל ארוע ביטחוני בישראל ומחוצה לה, מדרום ומצפון. לפני היותו עיתונאי, רוני היה אדם – אכפתי, אוהב ורגיש למשפחתו, לחבריו ולכל מי שהכיר אותו. אנו משתתפים בצערה של המשפחה האבלה ובצערם של חברינו בחדשות 12".

מגלי צה"ל נמסר: "גלי צה"ל אבלה על פטירתו של העיתונאי רוני דניאל. דניאל היה מבכירי עולם התקשורת הישראלי והוביל בעשייתו החדשותית בכלל ובתחום הצבאי בפרט. פטירתו בטרם עת היא אבדה גדולה לכולנו. גלי צה"ל שולחת תנחומים ומשתתפת בצער המשפחה, החברים והעמיתים בחברת החדשות של ערוץ 12. יהיה זכרו ברוך".

מארגון העיתונאים נמסר כי הוא "מרכין ראש ומשתתף באבלם הכבד של משפחת דניאל ומערכת חדשות 12 על פטירתו הפתאומית של העיתונאי והפרשן הוותיק רוני דניאל. הקריירה העיתונאית של דניאל נמשכה כ-50 שנה, במהלך 28 השנים האחרונות כיהן בפרשן הצבאי של חדשות 12".

בין המספידים: ראש הממשלה וצה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לרוני דניאל: "היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע".

דובר צה"ל פרסם את ההודעה הבאה: "צה"ל מרכין ראש עם פטירתו של רוני דניאל, מבכירי הפרשנים לענייני צבא וביטחון בישראל. בעשורים האחרונים הוביל רוני את סיקור ענייני הצבא והביטחון לאורך מרבית ממערכות ישראל והיווה חלק בלתי נפרד מעולם התקשורת הישראלית. רוני שירת כמפקד ולוחם בצה״ל, לחם במערכות ישראל, ביניהן, מלחמת ששת הימים, במהלכה נפצע וחזר לחזית הלחימה ומלחמת ההתשה. רוני המשיך בשירות המילואים שנים רבות והתקדם עד לדרגת סגן-אלוף, כמפקד גדוד מילואים וכסגן מפקד חטיבת רגלים. צבא ההגנה לישראל, מפקדיו וחייליו מצדיעים לפועלו של העיתונאי רוני דניאל לתקשורת הישראלית, לצה"ל ולציבור הישראלי ככלל. יהיה זכרו ברוך".

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "רוני דניאל היה אדם, מפקד ועיתונאי משכמו ומעלה. צה"ל כולו, וגם אני באופן אישי, עצובים על מותו ומצטערים על לכתו. רוני היה בן אדם, ציוני, נאמן ואמיתי,עיתונאי שקודם כל היה מחויב לדווח אבל גם לבקר, לתמוך ולהביע הזדהות. מהניסיון הרב שלי איתו הוא מעל הכל אהב את צה"ל, חייליו ומפקדיו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות