מדיה

בנוונוטו חגי לוי: "תמונות מחיי נישואין" תוקרן בפסטיבל ונציה

"תמונות מחיי נישואין" (צילום מסך מתוך יוטיוב) צ'סטיין ואייזק, "תמונות מחיי נישואין" (צילום מסך מתוך יוטיוב)

המיני סדרה "תמונות מחיי נישואין" שיצר חגי לוי לרשת HBO, תוקרן בשלמותה בפסטיבל ונציה, כך מפרסם היום (יום ב') הפסטיבל. הסדרה בת חמשת הפרקים היא עיבוד של לוי, זוכה פרס האמי על "הרומן" שיצר לרשת שואוטיים האמריקאית, לקלאסיקה של הבמאי השוודי אינגמר ברגמן. הסדרה תוקרן בבכורה עולמית במהלך הפסטיבל שיתקיים בין 1-11 בספטמבר ותעלה לשידור ב-HBO זמן קצר לאחר מכן. מפיקי הסדרה לצדו של לוי הם מייקל אלנברג שהפיק את "תכנית הבוקר" ולארס בלומגרן השוודי, מפיק "הגשר".

זהו שיתוף פעולה נוסף בין לוי, מבכירי יוצרי הטלוויזיה הישראלית הפועלים כיום, ורשת HBO היוקרתית לאחר שבעבר עבד עמה על העיבוד האמריקאי ל "בטיפול" שיצר בישראל, וכן על "הנערים" שנוצרה בשיתוף קשת הישראלית. בסדרה ישחקו ג'סיקה צ'סטיין ואוסקר אייזק, שיגלמו זוג אמריקאי שדרך נישואיו נבחנים אהבה, שנאה, תשוקה, מונוגמיה, נישואין וגירושין. בהפקת הסדרה שותף צוות ישראלי: העורכת יעל חרסונסקי שעבדה עם לוי גם בפרויקטים קודמים, מעצב הפסקול ניב אדירי, עורכת התסריט אוסי נשרי ועוד.

הפקת הסדרה, בה הייתה אמורה לככב מישל וויליאמס שוויתרה בשל התנגשויות לוח זמנים, נעצרה בנובמבר האחרון למספר שבועות לאחר שבמהלך הצילומים התגלו מאומתי קורונה על הסט.

חגי לוי (צילום: אתר רשמי, פסטיבל Series Mania)
בחור צעיר ודתי מקיבוץ קטן, שלא ידע כלום, לא על קולנוע ולא על מערכות יחסים. חגי לוי (צילום: אתר רשמי, פסטיבל Series Mania)

הצגה של סדרות בפסטיבל ונציה, מהיוקרתיים שבפסטיבלי הקולנוע העולמיים, אינה דבר שכיח ועד כה הוקרנו בו שלוש סדרות: "מילדרד פירס” של טוד היינס, "האפיפיור הצעיר" של פאולו סורנטינו – שתיהן שודרו ב-HBO – ו-"ZeroZeroZero"  על פי ספרו של רוברטו סביאני, ששודרה בפריים וידיאו.

"תמונות מחיי נישואין" נוצרה במקור כסדרת טלוויזיה בעלת ששה פרקים בכיכובם של ליב אולמן וארלנד יוזפסון. הסדרה שודרה בטלוויזיה השבדית ב-1973. שנה לאחר מכן, קוצרה והותאמה לסרט קולנוע, שזכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר והפך לאחת מהקלאסיקות הקולנועיות המוכרות ביותר, וליצירה שהשפיעה על במאים רבים.

לוי, שנבחר לאחרונה לכהן כיושב ראש חבר השופטים של תחרות Series Mania, מסר בתגובה להודעת פסטיבל ונציה: "אני מאד נרגש ושמח לערוך את הקרנת הבכורה של 'תמונות מחיי נישואין' בפסטיבל ונציה. התייחסתי למיני-סדרה הזו כפרויקט קולנועי, והיה לי חשוב להקרין אותה בפסטיבל קולנוע, ובייחוד בוונציה – איטליה היא מקור משפחתי והיא תמיד מולדת שניה בשבילי. הסדרה המקורית של אינגמר ברגמן, שבקרוב ימלאו לה 50, היא היצירה שהשפיעה עליי יותר מכל עבודת אמנות כלשהי. צפיתי בה בפעם הראשונה במקרה, בגיל 18 בטלוויזיה הישראלית – בחור צעיר ודתי מקיבוץ קטן, שלא ידע כלום, לא על קולנוע ולא על מערכות יחסים. ועדיין, אני זוכר אותי אומר לעצמי: אז זוהי אמנות, ככה זה נראה. לקח לי הרבה שנים להעז ולהיענות לפנייתם של משפחת ברגמן ולעבד מחדש את היצירה הזו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות