מדיה

השקת סרטים תמשיך להיות היברידית – ואיך זה מחלחל לישראל

הכניס מיליונים בקולנוע ובסטרימינג. גודזילה נגד קונג הכניס מיליונים בקולנוע ובסטרימינג. גודזילה נגד קונג

במהלך משבר הקורונה, הסגרים והשיתוק של תעשיות שלמות, העלו לא מעט תהיות מה מתוך כל השינויים שנכפו עלינו, יישאר גם לאחר שנלמד לחיות לצידה של הקורונה. בעוד שמעסיקים רבים עדיין לא החליטו בעד או נגד המשך העבודה מהבית, או אימוץ של מודל עבודה היברידי, מערכת החינוך לא באמת מאמצת את מודל הלמידה מרחוק או הלמידה המתוקשבת, ורוב האנשים חובשים מסיכות רק כשמכריחים אותם, נראה שדווקא תעשיות הקולנוע והטלוויזיה החליטו לאמץ את המודל שנכפה עליהן בעקבות סגירת בתי הקולנוע.

אולפני וורנר ברדרס הודיעו כי המודל שהפעילו ב-2021 – במסגרתו סרטי הקולנוע החדשים מופצים היברידית הן באולמות הקולנוע (במספר אולמות מצומצם יותר ממה שהיה נהוג בתחילתה של מגפת הקורונה – ל"ו) והן בשירותי הסטרימינג – ימשיך גם ל-2022 כאשר החברה אומרת כי 10 סרטי קולנוע יושקו בדרך זו גם בשנה הבאה.

הקולנוע עדיין חשוב, אבל

השקת הסרטים של וורנר מתבצעת באופן טבעי בשירות הסטרימינג HBO Max של רשת הכבלים HBO שנמצאת בבעלותה של חברת האם המשותפת וורנר מדיה. לדברי ג'ייסון קילר, מנכ"ל וורנר מדיה, החברה עדיין מייחסת חשיבות רבה להקרנת סרטים בבתי הקולנוע, והדבר גם מצדיק עצמו כלכלית ("גודזילה נגד קונג" הכניס עד 463 מיליון דולר בבתי הקולנוע מאז עלה לאקרנים ב-31 במרץ השנה – ל"ו), אולם החברה כבר לא תחזור למודל ההפצה כפי שהיה לפני פרוץ הקורונה.

קילר הוסיף עוד כי גם במקרים שבהם יינתן "חלון בלעדיות" לבתי הקולנוע, חלון זה יימשך 45 ימים בלבד בטרם יועלו הסרטים גם בשירותי הסטרימינג.

כאמור, עשרת הסרטים שיעלו לאקרים ב-2022, יופצו במקביל גם בשירות HBO Max. החברה לא פירטה באילו סרטים מדובר והאם הם יכללו גם את שוברי הקופות המתוכננים של האולפנים, כמו סרטי יקום גיבורי העל של DC שבבעלות וורנר מדיה.

קורונה? בפועל מדובר במלחמות שירותי הסטרימינג

אחת הסיבות לאימוץ המודל אינה קשורה דווקא בהשפעות הקורונה, אלא במלחמות שירותי הסטרימינג ובעיקר המלחמה נגד המובילה בתחום, נטפליקס. העובדה של-HBO יש גישה חופשית לספריית התוכן האדירה של החברה האחות, מהווה יתרון אדיר למשיכת קהל מנויים.

היחידה שמשחקת באותו מגרש היא דיסני עם שירות הסטרימינג שלה דיסני פלוס, למרות שבדיסני לא יצאו בהצהרות מחייבות לגבי התוכניות העתידיות שלהם להשקת להיטי הקולנוע בשנים הבאות, שכוללים בין היתר את הזיכיון מלחמת הכוכבים ואת "יקום גיבורי העל" של מארוול.

למרות ש-HBO Max לא זמינה עדיין בישראל – וגם אין תאריך יעד כזה, הרי שהמודל המדובר, פחות או יותר, הגיע גם אלינו. ב-VOD של yes הופיעה בשבועות האחרונים קטגוריה חדשה שמציעה צפייה בסרטים שעדיין מוקרנים בבתי הקולנוע, למשל "וונדר וומן 84" ו"גודזילה נגד קונג". מחיר השכרת סרט ל-48 שעות הוא 69.9 שקל, לא זול בכלל, במיוחד כשעבור 20 שקלים נוספים, אפשר לרכוש את הסרט לצמיתות באפל TV – ובאיכות 4K.

אגב, חלק מיוצרי הקולנוע, כמו הבמאי כריסטופר נולאן, הביעו את חוסר שביעות רצונם מהשקת סרטי קולנוע במסך הביתי, אולם נראה כי לא ניתן יהיה לחזור כבר לאחור, כפי שהצהיר מנכ"ל וורנר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות