על סדר היום

השופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה תבחן את טיפול "כאן" בתלונות

שופטת העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90) מודל לחיקוי והשראה. שופטת העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מועצת תאגיד השידור הציבורי "כאן" התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון בממצאי תחקיר "הארץ" משבוע שעבר, בו עלו טענות קשות על יחסי העבודה בתאגיד, כולל הטרדות מיניות והתעמרות בכירים.

המועצה הזמינה את שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה ללוותה בטיפול בתלונות ולקביעת "הצעדים שיש לנקוט על מנת לוודא כי תרבות יחסי העבודה בתאגיד תהיה כזו שעובדות ועובדי התאגיד, כמו גם התאגיד עצמו, ראויים לה בהתאם לנורמות וערכים ההולמים תאגיד ציבורי", כפי שנמסר בהודעת המועצה.

פרוקצ'יה פרשה מכס המשפט לפני עשר שנים אחרי עשור בבית המשפט העליון, במהלכו כיהנה גם כיושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית, ו-14 שנים בבתי משפט השלום והמחוזי בירושלים.

בנוסף, המועצה דורשת מהנהלת התאגיד להעביר לידיה בתוך יומיים דין וחשבון מפורט על אופן עמידת התאגיד בטיפול בתלונות שהוגשו, מידע על מקרים שלא היו ידועים להנהלה טרם פרסום התחקיר וגם נושאים שלמיטב ידיעת ההנהלה אינם נכונים.

בהודעת המועצה מהיום נמסר כי "המועצה מייחסת חשיבות רבה לעובדות ועובדי התאגיד, שהם המשאב החשוב ביותר של התאגיד, ולזכותם לעבוד בתנאים של יחס ענייני, מכבד, הוגן ונטול תופעות פסולות".

כפי שפורסם לראשונה בכסית, ישיבת מועצת התאגיד שתוכננה להתקיים היום בכל מקרה הוסבה לעיסוק בממצאי התחקיר שפורסמו בשבוע שעבר בשני חלקים והציגו תמונה קשה על יחסי העבודה במקום, כמו גם על טיפול לקוי של ההנהלה בתלונות שהוגשו בנושא. ביום חמישי האחרון התבטא שר התקשורת ד"ר יועז הנדל לראשונה בהקשר לפרשה, וסמך ידו על מועצת התאגיד שתטפל בטענות באופן יסודי.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות