טורים אישיים

לא נושם | צבי אשכנזי עם עצות לטראפיק ואושר נצחי

צבי אשכנזי צבי אשכנזי

חמישה ציוצי הפעלות טוויטר שיביאו לך טראפיק גדול ואושר נצחי:

  1. מתי בכית לאחרונה ולמה
  2. עם איזה אדם מוכר היית יושב לקפה
  3. ההופעה שהכי נהנתם בה
  4. אם לא היית עוסק.ת במה שאת עוסק.ת, במה היית רוצה לעסוק
  5. ציינ.י אדם מהמחנה השני שמעריכ.ה

ינאל ג'בארין, עיתונאי וכתב במיזם הארץ 21 של הארץ

איך הגעת לתחום

דרך אקטיביזם פוליטי-חברתי שהייתי מעורב בו מילדות, ובשנים האחרונות התעניינתי בנושא של ייצוג החברה הערבית בתקשורת הישראלית – כפאנליסטים וכתבים.

בספטמבר 2019 זה התחדד לי יותר כאשר הייתי דובר ואיש הקשר של מחאת החברה הערבית כנגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית, ובאותה שנה התחלתי בלימודים לתקשורת ומדע המדינה באוניברסיטה העברית (כיום מסיים שנה שנייה). בחודש מרץ השנה הצטרפתי להארץ 21 שהוא מיזם עיתונאי לקידום קולות וסיפורים מהחברה הערבית בישראל, ובחודש אפריל כבר התחלתי לדווח ולכתוב בתדירות גבוהה על כל מה שקורה בירושלים – בשער שכם ושיח ג'ראח ועד פרוץ המלחמה (שומר החומות).

ערב אידיאלי מבחינתי

זה מאוד תלוי אם זה באום אל פחם עיר הילדות שלי, שם אני אוהב לבקר את קרובי המשפחה כי לרוב אני נמצא בירושלים. בירושלים זה גם תלוי בערבים. אני אוהב ללכת בתוך העיר העתיקה ואז ללכת לרחוב יפו לשבת. יש לי כמה מקומות מועדפים ללילה כמו בית הקפה תמול שלשום אם זה לאווירה של תרבות ושקט, או לפאב הסירה. בחודשים האחרונים ביליתי יותר במזרח העיר בגלל העבודה שלי בשער שכם, שיח ג'ראח וסילוואן, ובשבוע הבא במוצ"ש יש לי מקום אחד להיות בו – יציע אוהדי הפועל ירושלים בדרבי נגד בית"ר.

ינאל ג'בארין
ינאל ג'בארין

כשאהיה גדול אהיה

פחות יודע להגדיר מה אעשה כשאהיה גדול. בגיל 18 לא ידעתי שבגיל 23 אהיה כתב מתחיל ושעוד לא אסיים תואר, אבל אני יודע שבחמש השנים האחרונות עבדתי המון על עיצוב הזהות האישית שלי, ואני לא אותו בן אדם שהייתי אז. יש לי מלא תוכניות ושאיפות, אך אני אעדיף להסתכל איך אפשר לגעת בטווח הרחוק – יציבות כלכלית, חיבור למשפחה, סיום תואר ראשון וחיזוק הנוכחות שלי בפן המקצועי בתקשורת הישראלית. להמשיך לחזק את עצמי בפן האישי ולתקן איפה שטעיתי. שנה וחצי של משבר הקורונה עשו לכולנו הרבה שינויים בחיים לכן מה שהיה לפניה לא יהיה אחריה.

טיפים לאקטביסט.ית המתחיל.ה מברכה ברד, מנכ"לית ומייסדת שותפה של תנועת "כולן" לקידום השיח והעשייה הפמיניסטית בישראל

  1. תפעלי מהלב: אקטיביזם זה תחום עיסוק קשוח, ומלא אפשרויות. תעשי רק מה שאת אוהבת, אבל באמת! יש מגוון של דרכים להשפיע, והטובה ביותר עבורך היא זו שמרגשת אותך, מעוררת בך תקווה והשראה, ונותנת לך את הכוח להמשיך. תזכרי שכל מה שאת עושה על מנת להפוך את העולם לטוב יותר, זה כבר הרבה יותר מכלום.
  2. תמצאי שותפות: אם יש דבר אחד שעזר לי להחזיק מעמד בשדה החברתי, זה הנשים שאיתי. שותפות מפרות את העשייה שלך, מאפשרות לך לנוח כשאת צריכה, ומהוות מקום להיתמך בו כשאת צריכה. וכשאת באקטיביזם, את צריכה. תמצאי את הנשים שמסכימות איתך, ויודעות לעבוד בשותפות, ותתאמצי לעבוד ביחד. השותפות הופכות את האקטיביזם שלך למקהלה – כשאת צריכה לנוח יש מי שיחזיקו את התו.
  3. תהני: זה קשוח, כבר אמרתי. רוב האקטיביסטיות לא יישארו בשדה לנצח, מתישהו העבודה והחיים עצמם תופסים עדיפות. אקטיביזם הוא לא סגפנות, וכל עוד את באזור, שווה להשקיע בסביבה נעימה, עשייה מהסוג שמעודד אותך ולזכור גם לעשות כיף לפעמים. עוולות יש בכל מקום, וכדי לשנות אותן צריך להתמיד, לא לסבול.
ברכה ברד | צילום: דורון עובד
ברכה ברד | צילום: דורון עובד

מזל טוב ילד.ה

25/07 עידו גור, ערן זהבי, גיא פינס

26/07 אלמז מנגיסטו, רשף שי,  ענת שני , יאיר נתניהו, טל שליו

27/07 רונן צור, אסף ליברמן, גיורא שפיגל

28/07 טל בוסידן, קסניה סבטלובה

29/07 מתן כהנא, יעקב דהאן, רננה רז

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות