על סדר היום

הנדל: "הדברים שעולים מתחקיר 'הארץ' על התאגיד חמורים"

עתיד גלצ נידון אצל יועז הנדל, אין החלטה קונקרטית שר התקשורת יועז הנדל

שר התקשורת ד"ר יועז הנדל התייחס הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל לממצאי תחקיר הארץ על המתרחש במסדרונות תאגיד השידור הציבורי "כאן". בהתייחסות ראשונה לפרשה, אמר השר הנדל כי הוא סומך על מועצת התאגיד שתחקור את ממצאי התחקיר באופן יסודי.

לדברי הנדל, "הדברים שעולים מהתחקיר הזה הם חמורים ולא קלים ואני שוחחתי אתמול עם גיל עומר. אני יודע שהם לא מקלים ראש, קיבלתי ממנו התחייבות שהם נכנסים לעניין. הם מכנסים את המועצה ודנים בתחקיר. תפקידם לפקח על התאגיד וזה מה שהם יעשו והם יבדקו את הפרטים עד הסוף. אני לא אוהב לקפוץ אחרי תחקירים, אני כן משוכנע שהם יעשו בדק בית פנימי. במקצוע שלכם אומרים שאור השמש מחטא, ואני חושב שאנשי התאגיד, עיתונאים מצוינים, יודעים את זה היטב וצריך הרבה אור שמש כדי לחשוף הכל".

כפי שפורסם אמש לראשונה ב"כסית", מועצת התאגיד שתתכנס ביום ראשון צפויה לדון בממצאי התחקיר, שהעלה תמונה קשה באשר ליחסי העבודה בתאגיד. בהודעת דוברות התאגיד מהבוקר נמסר כי "המועצה מייחסת חשיבות רבה לעובדי התאגיד כולם, שהם המשאב החשוב ביותר של התאגיד. המועצה תעשה את כל הניתן כדי לבחון את הדברים לעומקם ולוודא שהתאגיד מהווה סביבת עבודה ראויה ומכבדת".

התחקיר של תמר קפלנסקי שפורסם השבוע בשני חלקים העלה טענות קשות כלפי בכירים בתאגיד שיצרו סביבת עבודה קשה לתפקוד. בין היתר, צוין מנהל מחלקת התוכן בחטיבת הדיגיטל, מתן דרורי, כמי שהתבטא באופן מיני ופגעני כלפי עובדים ועובדות שונים, וכן היועצת המשפטית עו"ד אסי קליין שהוצגה כמי שהתעמרה בעוזרתה עד כדי הגשת תלונה לנציבות עובדי שירות המדינה. אגודת העיתונאים בירושלים הגישה אמש בקשה דחופה לגיל עומר בבקשה למנות בודק חיצוני לטענות המועלות בתחקיר, וכן גבר שיכהן כממונה נוסף לבירור תלונות על הטרדות מיניות.

גלי צה"ל: דאגה לפלורליזם התקשורתי

השר הנדל התייחס גם לעתיד גל"צ הלוט בערפל והדגיש: "ההחלטה על סגירת גלי צה"ל היא החלטה של מערכת הביטחון ושל שר הביטחון… אני מודאג יותר מהעיתונאים ואני מודאג מהפלורליזם התקשורתי, שיהיו תחנות ארציות בתחרות במדינת ישראל. שלא תהיה רק תחנה ארצית אחת בתאגיד השידור. היא טובה אבל צריך תחרות".

ההחלטה על סגירת גלי צה"ל התקבלה לפני מספר חודשים על ידי שר הביטחון בני גנץ, בגיבוי הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי שמתנגד נחרצות לכך שחיילים יסקרו אקטואליה ופוליטיקה. בסוף אוגוסט יסיים המפקד הנוכחי שמעון אלקבץ את כהונתו ולפני מספר שבועות הודיע גנץ כי לא ימנה ועדת איתור למחליפו. בשלב זה נבחנים כמה מתווים באשר לעתיד התחנה, בראשם העברת תדריה לסמכות הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, משום שתאגיד כאן לא שש לקבלה לחיקו.

האזינו לדברי השר הנדל:

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות