דיגיטל

יורחב פיילוט התרומה ליוצרי יוטיוב, ועוד מישהו ירוויח מכך

הפי'צר סופר-תודה של יוטיוב הפי'צר סופר-תודה של יוטיוב

לא מעט יוצרי יוטיוב מאפשרים לצופים הנאמנים שלהם לתרום להם כסף, או לתת להם "טיפ" עבור תוכן אטרקטיבי במיוחד, כאשר עד עתה נעשה שימוש בתוכנות צד שלישי לצורך העניין. כעת יוטיוב מרחיבה את הפיילוט המצומצם שלה לכלי פנימי שמאפשר לעשות בדיוק את זה.

ביוטיוב מכנים הפיצ'ר החדש "סופר-תודה" (Super Thanks), כאשר הגולש יכול לבחור את סכום ה"טיפ" בהתאם למדינה שבה הוא נמצא. בארה"ב למשל ניתן לבחור בסכום שמתחיל בשני דולרים, ובהמשך חמישה, עשרה או 50 דולר, שיישלחו ליוצר. לאחר ביצוע התשלום מופיעה אנימציה של בלונים על גבי המסך והתגובה של התורם מודגשת, עם ציון הסכום שנתרם.

ביוטיוב אומרים שהפיילוט הורחב כעת לאלפי יוצרים ב-68 מדינות. לא ידוע אם ומתי הפיצ'ר הזה "סופר-תודה" יגיע ליוצרים בישראל, אולם ביוטיוב מבטיחים כי עד סוף השנה הכלי יהיה זמין עבור כל היוצרים בכל העולם.

אבל יוטיוב כמובן לא הוציאה את הפיילוט הזה מטעמי וולונטריים בלבד. היא גם רוצה לגזור מכך קופון. חברת אחסון ושיתוף סרטוני הווידאו תרשום 30% עמלה מכל תרומה שתועבר ליוצר, ואת היתרה תעבירה אל היוצר עצמו, כפי שהיא נוהגת בכלי פרימיום בתשלום אחרים שהיא מציעה ליוצרים שלה, כמו Super Chat או Super Stickers.

ליוטיוב חשוב מאוד לייצר מקורות הכנסה נוספים ליוצרים שלה, גם אם לוקח לה זמן ליישם זאת, מפני שהימים בהם היא הייתה פלטפורמת הווידיאו היחידה חלפו מזמן. כלים כמו Twitch, טיקטוק, אונליפאנס ועוד נוגסים בפופולריות של יוטיוב ומושכים אליהם יוצרים צעירים וגם ותיקים, ולכן המאמצים הכבירים מצד יוטיוב לשמר ולפנק את היוצרים שלה כדי שימשיכו לייצר תוכן אטרקטיבי בפלטפורמה הוותיקה.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות