על סדר היום

בלי פיצוי, עם התנצלות: עוד הפסד משפטי ליאיר נתניהו

יאיר נתניהו יאיר נתניהו. פלאש 90

שנה לאחר שהוגשה נגדו תביעה, מתקפל יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. במסגרת הסכם גישור שהתקבל בבית משפט השלום בהרצליה, יתנצל נתניהו הבן בפני בוגרי קרן וקסנר, וימחק שלושה ציוצים על בוגרי הקרן, אך לא יפצה אותם כספית.

כזכור, 74 בוגרי הקרן, בהם פרקליט המדינה לשעבר משה לדור והאלופים במילואים עמוס ידלין ונעם תיבון, הגישו תביעה בסך מיליון שקלים נגד נתניהו הבן, בשל ציוצים שפרסם נגדם. בין היתר צייץ בזמנו: "הכירו את הכת הסודית ששולטת בחיינו. תודה רבה לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, שהמסרב בתוקף לגאול אותנו מהכת המטורללת הזאת, למרות שמעולם לא זכתה בשום מכרז ולמרות שיש חדש שהפרה את החוק כאשר נתנה לאהוד ברק 2.5 מיליון דולר בזמן שהתמודד לראשות מפלגת העבודה. מניח שגם אותו הם מחזיקים קצר".

בציוץ אחר כתב: "הצעת חוק שתפתור 97% מהבעיות הקיומיות של ישראל: בוגר קרן וקסנר של הפדופיל, אינו רשאי לקבל שום תפקיד של עובד ציבור, אשר מקבל את משכורתו ממשלם המסים. לא בבתי המשפט, לא במשטרה, לא בצבא ולא בפרקליטות, ולא שום תפקיד פקידותי אחר".

תקף את בוגרי קרן וקסנר, ועכשיו יתנצל
תקף את בוגרי קרן וקסנר, ועכשיו יתנצל

כעת מודה יאיר נתניהו, שעשה קריירה מהתלהמות ברשתות החברתיות, כי אמירותיו כלפי בוגרי הקרן היו פוגעניות, לא נכונות ולא ראויות, וכי הוא מתחייב שלא לחזור עליהן, ולאחר שהסיר את אותם ציוצים, הוא קורא לעוקביו לעשות זאת גם כן.

כזכור, הגישו 74 ישראלים בוגרי אוניברסיטת הרווארד שלמדו במלגת קרן וקסנר, תביעת לשון הרע נגד יאיר נתניהו בשל ציוצים שפורסמו על ידיו ברשתות החברתיות ואשר צוטטו והודהדו על ידי אחרים. במסגרת ההליך ביקש נתניהו הבן לסלק את התביעה על הסף בטענה שקבוצה אינה יכולה להגיש דיבה, בקשה שנדחתה על ידי בית המשפט.

נתניהו הבן גם התחייב לפרסם התנצלות שנוסחה הוא כך: "במהלך החודשים מרץ-יוני 2020 פרסמתי ברשתות החברתיות פרסומים פוגעניים כלפי בוגרי קרן וקסנר. לאחר שבדקתי את עצמי, ונוכחתי ברקע של בוגריה, אני סבור כי אמירותיי בפרסומים אלה לא היו נכונות, לא ראויות ואני מוצא לנכון להתנצל עליהן. אני הסרתי פרסומים אלה, וקורא גם לאחרים שלא לפרסם דברים דומים ולהסיר כל העתק של פרסום שלי".

מטעם התובעים נמסר: "יאיר נתניהו במשך תקופה פרסם והפיץ שקרים חמורים במהותם, קיצוניים בלשונם, והטיל רפש בעשייתו של כל אחת ואחד מבוגרי התוכנית. מדובר בבכירים בשירות הציבורי שיצאו ללמוד במוסד אקדמי מהטובים בעולם במטרה לחזור ולשרת את הציבור. דברי הדיבה שפורסמו על ידי יאיר נתניהו גרמו לנזק ממשי. ידע כל מי שמפרסם דברי שקר והסתה כלפי משרת ציבור שהוא צפוי להיתבע לדין – יהא זה אדם או ארגון – ויבחן את דבריו בטרם פרסום ולא אחרי הגשת כתב תביעה. לא נהסס להגיש תביעות נוספות כלפי כל מי שימשיך להפיץ אודותינו שקרים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות