דיגיטל

היינו בהשקת ערוץ הגיימינג החדש של אלי עזור ב-HOT. צפו

 

בערוץ שמופק על ידי קבוצת צ'רלטון של אלי עזור ו-PARAN Studios, ישודרו רצועות בוקר, צהריים וערב, וגויסו יוטיוברים וגיימרים מוכרים בעולמות הילדים והנוער

ערוץ הגיימינג החדש Gaming Channel הושק אמש (יום ב') רשמית באירוע בבר הגיימינג LVLUP בתל אביב. כפי שנחשף באתר "כסית", הערוץ הוא מיזם משותף לקבוצת צ'רלטון בבעלות אלי עזור ול-PARAN Studios של יוני פארן, והוא יעלה לאוויר בזמן הקרוב באפיק 66 ב-HOT. בהמשך, כך הובטח, הוא ישודר גם בפלטפורמות שידור נוספות.

ניכר כי ישנה השקעה רבה בערוץ, הן כספית והן אסטרטגית, על מנת לקלוע לטעמו של קהל היעד – בעיקר ילדים ובני נוער – ולגרום לו לפנות מזמנו לערוץ החדש. שידורי הערוץ יורכבו מרצועות יומיות שמחולקות לבוקר, צהריים וערב לגילאים שונים. לתוכניות גויסו מיטב הכוכבים מתחום הגיימינג – יוטיוברים וגיימרים מוכרים על ידי קהל היעד, בהם שחר טבוך, בן קיסר, ליאור בוכנר – נונסטופ גיימינג, אסיף בצלאל-דידקשן, שלומי ואייל – המרתף, רון נשר, נועה בונה, שי בן בסט – מר שיבולת, איתי בנוז, רעות אריה, ארז גבאי ורועי פלדמן.

לוח השידורים: קהל צעיר בבוקר, 16+ בערב

הפרוגרמינג יורכב כך: משעות הבוקר, ישדר הערוץ, תכני מקור שיופנו לקהל הצעיר. בשעות הצהריים ישודרו תכנים לכל הגילאים – בהם חדשות בתחום, תרבות, מוזיקה, קולנוע, גאדג'טים או ספורט אלקטרוני. החל מ-20:00 הערוץ יותאם לגילאי 16+ עם תכנים הומוריסטים יותר לגיימרים הבוגרים יותר.

בערוץ מספרים כי הרעיון למיזם נולד בעקבות זיהוי פוטנציאל הביקוש של צרכני הגיימינג בישראל שמחפשים תוכן איכותי לדבריהם, מושקע ומבוקר. "זיהינו את החשש של ההורים משידורים ללא פיקוח", מסרו מהערוץ, "על פיתוח התוכן וההפקה אחראים מיטב אנשי התוכן המובילים בעולם הגיימינג בארץ ובעולם".

התוכנית בוס פייט בערוץ הגיימינג | באדיבות Gaming Channel
התוכנית בוס פייט בערוץ הגיימינג | באדיבות Gaming Channel

לדברי אדר זהבי, מנכ"ל צ'רטון שליבת העיסוק שלה הוא שידורי ספורט בתשלום, "ערוץ הגיימינג מביא לישראל סטנדרט חדש של תוכן בתחום הגיימינג כפי שנראה עד היום בחו"ל. מהתכנים המקוריים שלנו ועד למשחקי E-sport הגדולים ביותר שישודרו בלייב עם קריינים בעברית. צוות הערוץ מורכב מגיימרים שיודעים לעשות טלוויזיה ומאנשי טלויזיה ואנשי תוכן שחיים ונושמים גיימינג. מנהלי התוכן של הערוץ, אייל יוסף ושלומי בן עטר המוכרים מערוץ "המרתף", מגיעים עם נסיון רב בעולם הגיימינג ותוכן ברמה טלויזיונית".

"יש היום כארבעה מליון גיימרים בישראל לכמליון בתי אב וחצי יש כיום קונסולת משחק, בכל הגילאים ועם מגוון רחב של תחומי עניין", מספר יוני פארן. "ערוץ הגיימינג קם כדי להיות הבית. אנחנו נשלב תכני מקור שמופקים אצלנו על ידי צוות תוכן מומחה בעולם הגיימינג, לצד כמה מהליגות הגדולות בעולם לספורט אלקטרוני ורכש של סדרות מבוקשות מחו"ל. יינתן דגש רב לנושא האינטרקטיביות ושיתוף הצופים בזמן אמת".

פוזלים גם לחו"ל

בערוץ לא מסתירים את כוונותיהם להתרחב גם לשוק הבינלאומי ולמכור תכנים לגופי שידור ברחבי העולם. להבדיל מתעשיית הבידור המסורתית, קולנוע ומוזיקה, שנפגעה בתקופת הקורונה, המכירות בשוק הגיימינג העולמי דווקא צמחו בשנת 2020 ב-20% ל-179.7 מיליארד דולר, יותר מרווחי תעשיית הקולנוע והספורט יחדיו. על רקע זה, יותר גורמים וגופי שידור בעולם מבינים את הפוטנציאל הטמון בעולם התוכן הזה וכך גם  ערוץ הגיימינג הישראלי שמכוון להתקשרויות בינלאומית באמצעות הפקות המקור שהוא מפיק ויפיק.

אחד מאפיקי הרווח של ערוץ כזה צפוי להיות דמי מנוי שישלמו הלקוחות ל-HOT ובהמשך לפלטפורמות הנוספות שישדרו אותו. ואולם, בערוץ הוחלט כי בשלב הראשון ערוץ הגיימינג ישודר בחינם לכל מנויי HOT, במטרה להחדיר אותו לתודעה. הערוץ גם צפוי לעלות באתר וואלה שנמצא בבעלותו של עזור.

מ-HOT נמסר שהחברה "שמחה להציע ללקוחותיה מקהילת הגיימרים, את ערוץ הגיימינג על המסך. הערוץ הינו חלק ממהלך אסטרטגי רחב היקף ב-HOT המבקש להציב את חווית הגיימינג במרכז. לצד הערוץ החדש, החברה מציעה היום את רשת האינטרנט החזקה ביותר בישראל – כך שהגיימרים יוכלו לקבל גם את המהירות שהם צריכים לחוויית משתמש איכותית".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות