טורים אישיים, פרסום ושיווק

ההסברה שצריך לעשות בעולם, וניהול המשבר של אבי זינגר | טור

בן אנד ג'ריס בן אנד ג'ריס

מי לא מכיר את הרגע הזה? פרידה שוברת לב, יום עמוס בעבודה, את ניגשת למקרר ומחפשת שוב את ה… בן אנד ג'ריס. הגלידה שהיתה לנחמה פרטית, הפכה אתמול לסמל של משבר לאומי. בן אנד ג'ריס הודיעה לראשונה שהיא לא תמכור את מוצרי החברה ביהודה ושומרון, ובלחץ ה-BDS לא תאריך את ההסכם עם המפעל בארץ, אם הוא לא יפעל בהתאם להנחיות הרשת העולמית. ואני אומרת מה שאמר וינסטון צ'רצ'יל, "אף פעם אל תבזבזו משבר טוב".

עוד כתבות בנושא:

אז מי יכול ליהנות מהמשבר הזה? מותגי גלידות מתחרות יחגגו עכשיו את התהילה, המונים ינהרו אל דלפקי הגולדה והאניטה בשדרה. זו הזדמנות מצוינת לחברות בתחום כמו לשטראוס, פלדמן ועוד למתג מחדש את הגלידה כסממן ישראלי מובהק, מוצר כחול לבן, לוקאל פטריוטיות שמעוררת גאווה, כמו הקוטג' עם הבית, כמו הילד עם הבמבה, כמו הסביח של עובד בשכונה. זו השעה להעלות קמפיין פרו-ישראלי, על הסמל הלאומי של הגלידה בארץ החמה.

אושרת קמחזי | צילום: רוני פרל
אושרת קמחזי | צילום: רוני פרל

ועוד דבר קרה, בתוך עולם המותגים המשוגע, הגלידה הפכה לאייקון פוליטי, ועכשיו נשאלת השאלה החשובה, מה תפקידה של הממשלה החדשה? בלי נאומים חוצבי להבות באו"ם, בלי לשרטט את תקתוק הפצצה האיראנית או לפזר הצהרות גרנדיוזיות לאומה, ראש הממשלה נפתלי בנט יכול להראות לקודמו אסטרטגיה חדשה – מלחמה עושים במעשים – לא רק הסברה!

אפשר לנקוט שורה של צעדים מעשיים, כמו סנקציות כלכליות על כל מוצרי החברה, למנוע שיתופי פעולה עסקיים, להצר צעדים ובעיקר, אפשר לגרום לחברת בן אנד ג'ריס העולמית לחשוב פעמיים לפני כל הצהרה.

זה גם מבחן לשר החוץ יאיר לפיד להתגייס בדחיפות לצורך הבוער של השעה – האנטישמיות בארה"ב כבר מזמן מרימה את ראשה. מקימי בן אנד ג'ריס, בן כהן וג'רי גרינפילד, חברי ילדות יהודים מניו יורק, הם לא היחידים שבחרו במודע למתג את עצמם כאנטי-ישראליים בשביל לפרוץ אל קהלים רחבים. בכלל, כבר מזמן לא פופולרי להיות בעד ישראל. יש אירועים אנטישמיים בתדירות גבוהה וכל מגמת ה"בלה חדיד" תופסת תאוצה. לכן, משרד החוץ חייב לגייס מובילי דעה ולשנות את הגזירה. לעצור את הגל האנטישמי הזה ולתת פייט רציני לתנועת החרם ה-BDS שעושה מבחינתה עבודה יסודית ומקיפה.

ואי-אפשר בלי להתייחס לאבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל. שאפו על ניהול המשבר במאני טיים: היציאה בהצהרה מיידית, ניצול הבשורה הקשה כדי להפוך את הקערה על פיה – ממשבר להצלחה. ההחלטה להתרחק מהמותג העולמי ולקרוא לכל הישראלים לרכוש דווקא עכשיו גלידה מהמפעל שמפרנס מאות עובדים בדרום, זו החלטה מאד נכונה.

מכאן אפשר למנף את העשייה, למתג את המפעל כלוחם באנטישמיות הגואה, כסמל של אהבת הארץ, כהצלחה כי בעולם של פוליטיקה ומותגים, אי אפשר לדעת אם מחר פתאום החומוס יהפוך לסמל של שנאה.

אושרת קמחזי היא מנכ"לית 'קמחזי תקשורת' – יח"צ וניהול משברים

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות