דיגיטל, יח"צ, על סדר היום, פרסום ושיווק

גלידריה וקבוצת כדורסל מיו"ש: מי "רכב" על הודעת בן אנד ג'ריס

על הגב של בן אנד ג'ריס: מכבי מעלה אדומים וגולדה על הגב של בן אנד ג'ריס: מכבי מעלה אדומים וגולדה

ההודעה אתמול אחר הצהריים של רשת בן אנד ג'ריס העולמית, עוררה ביקורת קשה בישראל. פוליטיקאים ואזרחים קראו בתחילה להחרים את מוצרי החברה, עד שהובהר כי קיימת מחלוקת בין הזכיין המקומי, אבי זינגר, שמייצר את הגלידה של החברה במפעל בקריית מלאכי, לבין הרשת העולמית שנכנעה ללחצים אנטי-ישראלים.

על הדרך הובילה ההחלטה השנויה במחלוקת גם לא מעט גופים "לרכב" על ההודעה, ולצאת בקמפיינים לקידום עצמי. המהלך המשעשע ביותר היה של קבוצת הכדורסל מכבי מעלה אדומים, שהעפילה בסוף העונה לליגת הלאומית ובחרה לנצל את החרם של הרשת העולמית לקמפיין לעידוד התמיכה בקבוצה הכדורסל העירונית, הקבוצה הראשונה אי-פעם פעם מיהודה ושומרון שמעפילה לליגה מקצוענית בענפי הכדור בספורט הישראלי.

הקבוצה יצאה אמש בקמפיין בפייסבוק ובטלגרם לאיתור נותן חסות ראשי לקבוצה, תחת הכותרת "כנראה שבן אנד ג'ריז לא יתמכו בקבוצת הכדורסל שמייצגת את יהודה ושומרון, אבל אולי אתם כן? בואו להיות הספונסרים של מכבי מעלה אדומים בליגה הלאומית". להודעה של הקבוצה צורפו הדמיות של חולצת הקבוצה ומגרשה כשעליהם הלוגו והאריזה של בן אנד ג'ריס.

הקמפיין של מכבי מעלה אדומים לגיוס ספונסרים
הקמפיין של מכבי מעלה אדומים לגיוס ספונסרים

לפתוח סניף ב"התיישבות", לאסור מכירת מוצרי בן אנד ג'ריס

רשת הגלידריות ג'ט לק הוציאה אתמול בערב הודעה לעיתונות, בה נכתב כי הרשת "תעשה כל מאמץ לפתיחת סניף בהתיישבות. מנכ"לית ובעלי הרשת, מורג כנפי, מסרה בהודעה כי "נדהמנו לגלות כי השנאה כלפי אזרחי ישראל ממשיכה לשבור שיאים כאשר פוגעים גם בדברים הכיפיים והטעימים לכל אדם. בישראל", כך נכתב בהודעה, "ירוק זה לא קו, זה גלידת פיסטוק, וההחלטה הזו היא לא פחות מפשע שנאה ובעקבות כך החלטנו להתחיל עוד היום במגעים לפתיחת סניף בהתיישבות, שהיא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

ועל הדרך, אם אפשר להציע לפגוע במתחרים ששולטים ב-49% משוק הגלידות המשפחתיות, אז למה לא בעצם? לדברי כנפי, "כצעד מידי, אנו מציעים לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי, לאסור כל מכירה שמוצרי בן אנד ג'ריס ולהטיל סנקציות על כל חברה המפלה בין תושבי ישראל".

אגב, השרה ברביבאי כנראה שאימצה את רוח ההודעה, ובסרטון טיפה הזוי, היא נכנסת לביתה, הולכת למקפיא, מוציאה קופסת בן אנד ג'ריס, ומשליכה אותה לפח.

רק בהמשך, לאחר שספגה ביקורת ברשתות החברתיות על מה שהשתמע כקריאה להחרים דווקא את היצרן הישראלי שמייצר את מוצרי בן אנד ג'ריס בדרום הארץ, ענתה ברביבאי: הפוך הפוך. (זריקת קופסת הגלידה היא – א"כ) נגד המותג בן אנד ג'ריס העולמי שבעליו מחרימים את ישראל ובעד אבי זינגר שנלחם באומץ לב הראוי לכל הערכה.

גולדה התנצלה

התגובה של בן אנד ג'ריס, וההתנצלות של גולדה
התגובה של בן אנד ג'ריס, וההתנצלות של גולדה

רשת הגלידריות הגדולה גולדה ניצלה אף היא את האירועים ואנשי הסושיאל שלה פנו ברשתות החברתיות לחברה המושמצת: "בן אנד ג'ריס, המדינה הזו קטנה בשביל שתינו. אנחנו גאים בזכות למכור גלידה תוצרת כחול לבן, לכל אזרח ישראל".

לאחר שספגה ביקורת על כך שבן אנד ג'ריס ישראל מעסיקה כ-200 עובדים במפעל בדרום, ובעקבות תגובה של הסושיאל של בן אנד ג'ריס ישראל שעקץ את גולדה על כך שהם "דופקים קולגות ומאות עובדים ישראלים", וקינח ב"לא הכל זה תחרות. יצאת מקולקלים", הגיבה רשת גולדה: "מקבלים את הביקורת וערכנו את הפוסט. הפוסט נכתב כתגובה להחלטה של המותג הבינלאומי, וחלילה לא כנגד המפעל המקומי ועובדיו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות