יח"צ, על סדר היום, פרסום ושיווק

משבר בן אנד ג'ריס: כבר אחרי שומר החומות גייס הזכיין יועצי משברים

גלידה בן אנד ג'ריס גלידה בן אנד ג'ריס

ההודעה של חברת בן אנד ג'ריס העולמית על החלטה להפסיק למכור גלידות לישראלים ביהודה ושומרון, לא מאד הפתיעה את הזכיין הישראלי אבי זינגר. מזה שנים הוא נאבק בניסיונות של חברת האם האמריקאית להפסיק את עבודתו בשטחים, ואולם תמיד הוא הצליח לעבור את המשוכה.

זינגר הוא הזכיין המקומי של החברה העולמית בן אנד ג'ריס, שנרכשה בשנת 2000 על ידי תאגיד יוניליוור, שמפעיל גם סניף מקומי בישראל שמשווק מגוון מותגים בתחומי החטיפים, דגני הבוקר, מוצרי טיפול הגוף והבית, שוקולדים ואפילו גלידות, שמתחרות בזכיין המקומי.

נקודת האל-חזור: מבצע "שומר החומות"

הלחץ על זינגר התגבר מצד החברה בעקבות מבצע שומר החומות במאי, שמצידה ספגה ביקורת ברשתות החברתיות במהלך המבצע, ואף קריאות לחרם על מוצריה. זינגר החליט לשכור יועצי משברים כשהבין שההודעה תגיע, ועמה המשבר התקשורתי. לצד משרד היח"צ הקבוע שלו – צבי וילדר, שכר זינגר את שירותיו של משרד היח"צ והייעוץ התקשורתי בן חורין אלכסנדרוביץ' שבבעלות איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ'.

מחלקת המשברים של המשרד החלה להיערך למשבר הממשמש ובא, בלי לדעת באמת מה יהיה הנוסח של ההחלטה של הרשת העולמית. ואכן, ההודעה הגיעה בסופו של דבר. אתמול (יום ב') קצת אחרי השעה חמש ורבע אחר הצהריים, הודיעה בן אנד ג'ריס לזינגר על ההחלטה להורות לו להפסיק למכור מוצרים מעבר לקו הירוק. ב-17:27 צייצה בן אנד ג'ריס העולמית על החלטתה: "בן אנד ג'ריס תפסיק למכור את הגלידה שלנו בשטחים הפלסטינאים הכבושים".

 

תוכנית הפעולה של מחלקת המשברים במשרד בן חורין אלכסנדרוביץ', בשיתוף עם משרדו של צבי וילדר, יצאה אל הפועל. המנכ"ל נשלח לראיונות בכל כלי התקשורת האפשריים – ערוצי הטלוויזיה הארציים, אתרי האינטרנט, העיתונים ותוכניות הרדיו השונות, כולל הבוקר בתוכניות הבוקר בטלוויזיה וברדיו. גם עובדים במפעל נשלחו ל"קו החזית" כדי להעביר את המסר. המטרה הייתה לבלום את הביקורת על זינגר, כנציג בן אנד ג'ריס בישראל, ולהסביר את הקונפליקט בינו לבין החברה האם, שהחליטה על המהלך בניגוד לעמדתו.

במקביל, הוצאה הודעה שמסבירה את המצב אליו נקלע הזכיין הישראלי: "בן אנד ג'ריס ישראל היו גוף עצמאי המייצר בישראל ומעסיק כ-200 עובדים בקריית מלאכי. אנחנו לא מקבלים את הדרישה של יוניליוור ובן אנגד ג'ריס העולמית – ולכן הם לא רוצים להאריך לנו את הזיכיון. אסור שהצרכן הישראלי יעניש את המפעל הישראלי שהוא עצמאי ומעסיק מאות אנשים בדרום הארץ".

ראיונות בלי הפסקה ופעילות אינטנסיבית ברשתות

לא הפסיק להתראיין. אבי זינגר, הזכיין של בן אנד ג'ריס בישראל | צילום: סיון כץ איילון
לא הפסיק להתראיין. אבי זינגר, הזכיין של בן אנד ג'ריס בישראל | צילום: סיון כץ איילון

ההודעה הזאת נשלחה לכל גופי התקשורת בישראל, וגם לעיתונאים מהעולם שפנו לתגובה. המטרה בפעילות של צוות המשברים, היא להסביר לקהל הישראלי שההחלטה של החברה בחו"ל, שבבעלות יוניליוור העולמית, לא התקבלה על דעתו של הזכיין המקומי, שהזיכיון שלו אמור להסתיים בעוד כשנה וחצי.

כך, לצד סדרת הראיונות לתקשורת המקומית וגם העולמית, שלטובת כך נרתמה המחלקה הבינלאומית של בן חורין אלכסנדרוביץ, צוות הדיגיטל של המשרד החל להגיב בלייב על כל פוסט, ציוץ או תגובה שעשויים לפגוע בזכיין המקומי, כולל של פוליטיקאים שבחרו בתחילה לרכב על הגל ולקרוא לחרם על החברה, מבלי להבין שמדובר למעשה בחרם על הזכיין המקומי שגם מייצר את הגלידה בישראל.

 

מאחורי הקלעים, המערך התקשורתי של בן אנד ג'ריס גם פועל מול יוניליוור המקומי והחברה העולמית, במטרה לשנות את ההחלטה העסקית והפוליטית. הפוליטיקאים הישראלים כבר עטו על המציאה ותקפו את החברה העולמית, בעקבות מה שנראה כתקדים בו הצליחה תנועת החרם BDS להוביל להחלטה אנטי-ישראלית, שנים לאחר שהתקבלה החלטה דומה על ידי חברת הסלולר הצרפתית אורנג', שהחליטה לצאת מישראל בשל לחצים פוליטיים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות