פרסום ושיווק

ביטוח, תשלומים, מזגן ובריאות: הזוכים בפרס החדשנות לרבעון הראשון

אודי כגן בקמפיין של 9 ביטוח אודי כגן בקמפיין של 9 ביטוח

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה את הזוכים בפרס החדשנות להשקות ברבעון הראשון של השנה. המהלכים שזכו הם תדיראן – טכנולוגיית AIR CARE O2; כללית – אפליקציית active; בנק הפועלים – הארנק הדיגיטלי של ביט; ו-I.D.I – 9 ביטוח ממציאים מחדש את הביטוח הדיגיטלי.

I.D.I חברה לביטוח – השקת "9 ביטוח"

מנימוקי השופטים עולה כי I.D.I החברה לביטוח יצאה במהלך שנוגד את החוק הידוע של "מותג מנצח לא מחליפים", כאשר החליטה ולמחוק את המותג 9,000,000 ולבנות במקומו את המותג "9 ביטוח" שמתבסס על השם הקודם, אך מגיע עם גישה שונה ומתקדמת לעומת המותגים החדשים שמציעים שירותים דיגיטליים אך לא בצורה מלאה. "ביטוח 9" שואף לבנות עולם דיגיטלי ב-100% שיאפשר ללקוח לבצע פעולות לבד.

אודי כגן בקמפיין ל-9 ביטוח
אודי כגן בקמפיין ל-9 ביטוח

את החשיפה התקשורתית בחרה לעשות עם פרזנטור חדש, הקומיקאי אודי כגן שליווה במשך שנים את סלקום TV, מאז השקתה ב-2014. הפרסום ל"ביטוח 9" מלווה בהומור, דינמיות וצבעוניות שפונות לקהל יעד של גילאי 24-45 עם המסר "אם אני יכול לעשות דברים אחרים לבד גם את הביטוח אני יכול לעשות לבד".

לפי I.D.I החברה לביטוח, המהלך הוביל לגידול של 30% בכמות הפניות, רמת המודעות לקמפיין והמותג החדש עלתה וגם הלקוחות הקיימים של המותג הישן נשארו, זאת למרות החששות.

כללית מושלם – אפליקציית active

מנימוקי השופטים עולה כי קופת חולים כללית בנתה אסטרטגיה בה ניתן להעצים את המגמה של שימוש בטכנולוגיה עבור אורח חיים בריא: הובלה באיכות רפואית, הובלה בחדשנות, חווית מטופל תוך הובלה והשפעה על שוק הבריאות למען שמירת בריאותם של המבוטחים. אסטרטגיה זו מתבטאת בהבטחת הקופה להיות "צעד לפני, בשביל הבריאות שלך".

כללית אקטיב
כללית אקטיב

בשנים האחרונות מותגי ספורט הבינלאומיים וסטארט-אפים רבים נכנסו לתחום האפליקציות ולכן, כללית בחרה לפעול כפי שאף ארגון בריאות בישראל טרם עשה, והוא להשיק שירות חדש ללקוחותיה – אפליקציית active שכוללת תוכנית לשמירה על אורח חיים בריא, מאפשרת קשר הדוק ומתמשך עם לקוח, ומעודדת אותו לאמץ דפוסים של כושר ובריאות. הקונספט הוא תגמול עבור ביצוע פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא מגיע מתחום הכלכלה ההתנהגותית.

קהל היעד למהלך השיווקי היה אנשים שצורכים אפליקציות דומות ויכולים לקבל מענה איכותי, מקומי ומקצועי בשירות החדש, בנוסף ל-4.7 מיליון מבוטחי הקופה שיכולו לאמץ אורך חיים ספורטיבי ובריא, האפליקציה תהווה עבור חלקם "פוש" ראשוני להתחלת התהליך.

תוצאות הקמפיין הצביעו על שביעות רצון רבה כאשר 10% מהמצטרפים הורידו את האפליקציה בעקבות המלצת בן משפחה. האפליקציה קיבלה ציון של 4.7 בחנויות האפליקציות.

תדיראן – טכנולוגית AIR CARE O2

השופטים קבעו כי חברת תדיראן שמה לה ליעד להוביל לא רק את תחום המיזוג בישראל אלא את כל תחום הטיפול באוויר, ומאתגרת את עצמה להביא לצרכנים את המזגנים החדשניים והמתקדמים בעולם.

כעת עמדה בפני אתגר משמעותי, כיצד יוצרים עוד חדשנות, ומעניקים ערך אמיתי לצרכן, ערך שהצרכן יהיה מוכן גם לשלם עבורו. החזון בתדיראן שהוא כאמור להוביל בתחום הטיפול באוויר, וחזון זה יצא אל הפועל באמצעות פיתוח חדשנות טכנולוגית המאפשרת סינון וניקוי האוויר מחיידקים, וירוסים ומזהמים. החל מ-2021 כל סדרות המזגנים המובילות של תדיראן מצוידות בטכנולוגיות AIR CARE לטיפול באוויר, שהוא פטנט של החברה.

תדיראן אייר קר
תדיראן אייר קר

לצורך העברת המסר תדיראן החליטה לעלות שלב בעבודה השיווקית את נושא זיהום האוויר בבית לשיח חדש, לשוחח עליו ולקחת עליו בעלות תוך יציאה מהשיח של "קור" ו"חום". זה דורש זיהוי נכון של צרכים, יצירת מוצר מדויק, תמחור נכון. המהלך קודם בטלוויזיה, בעיתונות, בדיגיטל – אסטרטגיית תוכן מקיפה, באפליקציית מתקינים ובכנסים מקצועיים רבים למתקינים ולצרכן הסופי. המיקוד היה בקהל יעד של הורים צעירים בני 40 שמקפידים לנהל אורח חיים בריא.

תוצאות המהלך התבטאו בעליה של 16% במכירות, זינוק במחיר המניה של החברה ב-147% מהשנה שעברה, וסיקור הקמפיין באופן נרחב באתרים מובילים בישראל וברשתות החברתיות.

בנק הפועלים – bit ארנק דיגיטלי ו- bitcard

ואילו לגבי בנק ישראל  קבעו השופטים כי הוא קיבל החלטה להפסיק בהדרגה את סליקת האשראי בדרך הישנה של פס מגנטי ולהטמיע טכנולוגיה מתקדמת ובטוחה יותר הפועלת ומאפשרת ביצוע עסקאות ללא מגע באמצעות כרטיסי אשראי וטלפונים חכמים, במה שיהפוך לסטנדרט בעוד כמה שנים.

בנק הפועלים וחברות אשראי חברו לשיתוף פעולה ראשון מסוגו מאז הפרדת הבנקים מחברות האשראי, והנפיקו כרטיס אשראי חדש – bitcard, ובכך ניתן לשלם עם bit ולא משנה באיזה בנק המשתמש. את הכרטיס החדש ניתן להזמין באפליקציית ביט והוא מגיע ללקוח באמצעות שליח.

ארנק ביט וכרטיס BITCARD של בנק הפועלים
ארנק ביט וכרטיס BITCARD של בנק הפועלים

מטרת הקמפיין היה לקחת את הנכס של בנק הפועלים  – ביט שהושקה לפני חמש שנים ויצרה מהפכה בשוק התשלומים בישראל, ולהפוך אותו לארנק הדיגיטלי המוביל בישראל. היתרון של ביט הוא שהשירותים פונים לכל לקוחות הבנקים בכל הפונקציות שלה ולא רק ללקוחות הפועלים.

לצורך הקמפיין, בבנק מיקדו את קהל היעד לאנשים צעירים, לקוחות בנק הפועלים משתמשי ביט ומשתמשים בביט שאין להם כרטיס אשראי תומך. לצורך הקמפיין נבחר אלי פיניש לפרזנטור המותג כאשר בפרסומות הוא מופיע בדמות של מציל מבולבל ומיושן שמגלה שהדרך שמשלמים היום בחנויות משתנה לחלוטין. תוצאות הקמפיין היו משמעותיות כאשר 1,500 איש נרשמים לביט ביום בממוצע, עמידה ביעדים כמו 61% מהנרשמים ל-bitcard אינם לקוחות בנק הפועלים ו-65% מהנרשמים הם צעירים בגילאי 20-40.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות