טורים אישיים, מדיה

שיחוק של האח הגדול: דנה רון מוצר ריאליטי משובח | ביקורת TV

דנה רון, האח הגדול דנה רון, האח הגדול

לא האמנתי, שלומר לא בחרתי לצפות באח הגדול על פני חתונה ממבט ראשון יגרור כל כך הרבה תגובות מופתעות. כשפתחתי הבוקר את נתוני הרייטינג הבנתי – אני במיעוט. 19.1% לחתונמי של קשת מול 12.1% לאח הגדול של רשת. טירוף. אז אני פה בשביל כל אחד ואת מכם שבחר באהבה מבוימת על פני ריב של מאיה בצלאל עסיס ודנה רון.

הבחירה לפתוח את הפרק במונולוג של ג'קו אייזנברג הייתה ברורה. הזמר סיפר על 15 השנים הקשות שעבר לאחר שנזרק מהברנז'ה. שרית פולק, אשתו של סטטיק, שמבינה יותר מכולם בקלוזאפים מרגשים – החלה להזיל דמעות עוד כשג'קו אמר "בוקר טוב". אליה הצטרפו גם טיטי איינהו וציפי רומנו שלא הפסיקה לחזור על המנטרה "גמרו אותו, אין גמרו אותו" ו"אבל אתה נשמה גדולה. אין נשמות כמוך. אתה נשמה".

אחרי כל הדמעות והמנגינה המרגשת, נקרא ג'קו כמיטב המסורת לאח הגדול וסיפר על כמה שקשה לו לייצר אצל הסובבים שלו רחמים. רואים שג'קו עבר שנים קשות במיוחד. איומים עלי חייו וחיי אימו המבוגרת, נידוי מוחלט מכל אמצעי התקשורת. האיש שב-2007 כבש את המסך והיה הזוכה הבלתי מעורער של העונה הרביעית של "כוכב נולד", הפך לאדם חרדתי ומבועת. בדבר אחד הוא צודק – הוא דמות שמייצרת אצל האחרים רחמים וככזה משמש כר פורה לשאר המתמודדים להוכיח עצמם לקהל בבית כרגישים והומניים. דוגרי? מיצינו.

וזה הרגע להודות שאני פשוט מאוהבת בדנה רון. היא מוצר הריאליטי הכי קרוב לשלמות שיש לנו בישראל. זו אישה שבאה לעבוד. מהרגע שכף רגלה דרכה בבית היא הספיקה לריב עם שדרנית הרדיו מאיה בצלאל עסיס, שמסתבר שלפני שנה צחקה עליה ועל אורן חזן בתוכנית הרדיו שלה ושל קותי סבג (זוכה העונה הרביעית). בהזדמנות הראשונה שהייתה לה, רון שלחה את עסיס למבנה המאולתר של האח שמרחף באוויר והסבירה: "אני לא בן אדם מתעכב. אבל מי שפתחה עלי ג'ורה, שתעלה השמיימה להתאוורר". זו דיווה אמיתית. אפילו הפה הגדול של עסיס נדם, כי מול פולניה עצבנית – גם מרוקאית עם חפ'פה לא תעמוד.

בהמשך רון הצליחה להדליק את כל הדיירים על הקונצנזוס היחיד בבית – תמיר ורדי, אחרי ששכנעה את כל החבר'ה ואפילו אותו שהדוגמן התורן אייל ברקובר ושאר גברברי הבית צחקו עליו ויצרה דרמה שהעסיקה את כולם למשך כל הבוקר.

הפרק נגמר בעזיבה המפתיעה משהו של ג'קי מנחם "מסיבות משפחתיות". לאחר בכי התמרורים המסורתי של חברי הבית וההבהרה של מנחם ש"אף אחד לא מת אצלי, הכל בסדר", הוא יצא והותיר אותנו ללא המג'יק המפורסם שלו. תכל'ס? מנחם של 2021 כבר חסר מג'יק. עם השיער הלכה גם הכריזמה המוזרה שהייתה לו, והוא הפך למעין גרסה איטית ומשעממת של ההוא שזכה פעם באח הגדול. לא פספוס גדול.

ולסיום – אורן חזן, מה קורה? דחוף להכניס לו איזה שמאלני שיעיר אותו. האיש מסתובב בבית בנחת, מסרב לשבת על כיסא גבוה כשמתחתיו דיירים שמקשיבים לו כדי לצאת צנוע, ואפילו כשכבר שאלו אותו על היחסים עם נתניהו, הוא ענה: "היו לנו יחסים מורכבים". לא אורן, בטוויטר סיפקת לנו הרבה יותר ג'וס, לאן כל זה נעלם?

לשאר ביקורת הטלוויזיה השבוע:

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות