יח"צ

המהלך להלבנת עומר אצילי: מכבי חיפה שכרה יועצת משברים לעבוד עם השחקן

עומר אצילי עומר אצילי

מה לעשות כאשר השחקן שאתה כל כך רוצה להנחית אצלך בקבוצה, סוחב אחריו פרשה שבעקבותיה הוא נחקר במשטרה ו"זכה" לשובל של ביקורת ציבורית? מכבי חיפה צירפה לפני כחצי שנה את כוכב הכדורגל עומר אצילי, והייתה צריכה להתמודד עם סוגיה כזו בדיוק.

כזכור, שמו של אצילי נקשר ל"פרשת הקטינות" במסגרת הוא וחברו לקבוצה דור מיכה, נחשדו בקיום יחסי מין עם קטינות. בסופו של דבר התיק נגדם נסגר מחוסר אשמה, אבל שני השחקנים שוחררו ממכבי תל אביב. אצילי יצא לשחק בקפריסין לאחר שבעקבות הפרשה קבוצות ליגת העל לא עטו עליו, ואילו האוהדים לא רצו לראות אותו משחק בשורות קבוצותיהם. גם ארגוני נשים, כמו גם מובילי דעה ועיתונאים, תקפו את השחקן על התנהלותו.

המועדון צריך להתמודד עם ביקורת

בחלון העברות של החורף האחרון ביקשה מכבי חיפה, שהתמודדה על האליפות (ובסוף העונה גם זכתה בה לאחר 10 שנים שחונות – א"כ), להביא את אצילי לאצטדיון סמי עופר. בחיפה היו מודעים לרגישות מהמהלך הזה ולביקורת עשויה הייתה להתעורר בשל כך, ולאתר "כסית" נודע כי הקבוצה שכרה עוד לפני החתמת השחקן, יועצת תקשורת לטיפול במשברים, במטרה לפעול להכשרת ההחתמה בקרב הקהל ולטפל בתדמית של השחקן שניזוקה קשות באותה פרשה מלפני שנה.

 

רותם טוני
רותם טוני

היועצת היא עו"ד רותם טוני, שמתמחת במשברים משפטיים בעלי פרופיל גבוהה ברקע המומחיות המשפטית שלה. בן היתר ייצגה את אלאור אזריה, את שירה רבן – שעבדה במעון ראש הממשלה והתלוננה על התעמרות בה, כמה ניצבים בדימוס ששמותיהם נקשרו בפרשיות של יחסי מרות, וכן במשבר הפנסיות של השוטרים ואנשי הביטחון.

הגיוס של עו"ד טוני נועד כדי לבנות תוכנית פעולה לאצילי ולמכבי חיפה, שיכשיר את החתמתו של השחקן, שגורמים רבים ראו בו עד אז כמוקצה. גורמים אומרים כי "בחיפה ידעו שמהלך כזה יצריך את המועדון להתמודד עם הביקורת, בגלל הנרטיב של המועדון כקבוצה מובילה". המטרה היתה לבסס נרטיב שגורס כי גם לאדם שמעד מגיעה הזדמנות שניה, במיוחד כאשר הוחלט לסגור את התיק מחוסר אשמה.

הרצאות לבני נוער על קבלת החלטות

התוכנית כללה בניית הרצאות שאצילי העביר לבני נוער על קבלת החלטות. לדברי גורם נוסף, "אצילי עשה עבודה מאד משמעותית בכל הנוגע לסיוע לקהילה כשנתן הרצאות. הוא הפך את המקרה האישי שלו להרצאה לבני נוער וכדורגלנים לעתיד על קבלת החלטות, על כך שהם צריכים להיות ערכיים ולא להסתנוור מהמעמד שלהם. הוא מלמד אותם מהחוויה האישית והשגיאה שלו איך להימנע מכך בעתיד. אחרי שסיים את ההרצאות שלו לנוער של מכבי חיפה, הוא ביקש לעשות הרצאות גם בפני נוער בסיכון".

במקביל לפעילותה של טוני, הוחלט במועדון שאצילי לא יתראיין, וכך למרות חצי עונה מוצלחת שהייתה לו – שכללה ארבעה שערים ומלכות בישול השערים עם 10 בישולים, ובסופה גם זכייה באליפות – הוא לא דיבר בתקשורת כדי להנמיך פרופיל ולהתרכז במשחק בלבד. גם כעת מעריכים גורמים שבחיפה יעדיפו להשאיר אותו בצל, ועדיף מבחינת המועדון שהוא "ידבר על המגרש", כפי שאוהבים לתאר במדורי הספורט.

וכך, מסיקור שלילי מאז התפוצצותה של הפרשה ועד החתמתו בחיפה, הצליח אצילי לזכות לסיקור יותר ויותר חיובי, תוך ליווי של תוכנית עבודה להתנדבות ציבורית ומתן הרצאות על קבלת החלטות. במסגרת התוכנית שנוסחה, ניהלה טוני את המשבר באופן צמוד עם הצוות המקצועי של המועדון.

במכבי חיפה בחרו שלא להגיב. מעו"ד רותם טוני לא נמסרה תגובה עד לפרסום זה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות