כללי

הרשות השנייה אישרה את עסקת רכישת המניות של דיסקברי ברשת 13

בניין רשת 13 בניין רשת 13

מועצת הרשות השנייה אישרה ביום שלישי את העסקה בין דיסקברי לרשת 13 במסגרתה קבוצת התקשורת האמריקאית תרכוש 21% ממניות ערוץ הטלוויזיה הישראלי. האישור מגיע כחצי שנה לאחר שנחתם ההסכם בין הצדדים במסגרתו תזרים דיסקברי יחד עם חברת Access Industries של לן בלווטניק כ-70 מיליון שקלים לרשת שישמשו לפיתוח תוכניות חדשות.

הזרמת הכסף של דיסקברי מיועדת לתוכן – הן של רשת 13 והן של חברת החדשות, שסבלה מקיצוץ חד בתקציבה, שירד לכ-60 מיליון שקלים מול כ-100 מיליון אצל המתחרה קשת 12.

כעת מבנה האחזקות ברשת יהיה כך: בלווטניק עם 52% ממניות, יו"ר הערוץ נדב טופולסקי – שהוביל את העסקה – עם 13.5%, אודי אנג'ל עם 8%, ומשפחת שטראוס עם 5.5%. דיסקברי תחליף את חברת ההפקות ההולנדית אנדמול ואת משפחת רקנאטי, שסירבו להזרים כסף לרשת בשנים האחרונות.

טופולסקי ניהל את המו"מ מול חברת דיסקברי בתקופה מאתגרת ובעיקר קשה עבור רשת, שנאלצה בשנה וחצי האחרונות להתמודד עם ירידה חדה בהכנסות בשל משבר הקורונה וגל פיטורים הם בערוץ והן בחברת החדשות.

את רשת מנהל אבי בן טל, שמונה עם פרוץ משבר הקורונה, ובחודשים הראשונים הוביל לירידה חדה בהכנסות. בשל כך יצאה חברת רשת לגל קיצוצים נרחב וכואב, וכ-20% מעובדי החברה פוטרו – ובמספרים מדובר על עשרות רבות של עובדים שנשלחו הביתה, ואחרים שנשלחו לחל"ת. בשל כך גם חלק מהפקות הטלוויזיה בוטלו או נדחו לתקופה מאוחרת יותר. בשלבים מסוימים, טוענים גורמים המכירים את הפרטים, היה חשש שהמשבר יוביל לדחיית תשלום משכורות ואף היה חשש מסגירת הערוץ.

לדברי גורמים ברשת, המשבר והקיצוצים הובילו באופן מפתיע לאיזון תקציבי ואת שנת 2020 סיימה החברה ללא הפסדים. ואולם, המשבר גם הביא לתוצאות על המסך ולצד הזינוק ברייטינג בחלקו הראשון של 2020 בשל הסגר הראשון, בשלב הראשון נרשמה ירידה חדה בהכנסות. ממוצע הרייטינג של מהדורת רשת 13 זינקה מ-8.1% בחצי השני של 2019, ל-9.9% בחצי הראשון של 2020. מאז נרשמה ירידה עקבית – ל-9.4% בחודשים יולי-דצמבר 2020, ול-8.9% בחצי הראשון של 2021. לעיתים הרייטינג של מהדורת רשת אף הגיע בתקופה האחרונה לקצת יותר מ-6%.

דיסקברי היא אחת מחברות המדיה הגדולות עולם, כאשר פורטפוליו מותגי הפרימיום שלה כולל את ערוץ דיסקברי, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet, Science Channel, וכן רשת אופרה ווינפרי בארה”ב (OWN), דיסקברי קידס באמריקה הלטינית, וקבוצת ערוצי יורוספורט.

מרשת 13 נמסר בתגובה: "אנו שמחים על אישור העסקה, לפיה ענקית התקשורת והמדיה דיסקברי נכנסת כשותפה ברשת 13. כניסתה של דיסקברי, מהגורמים הגדולים והמובילים בשוק המדיה הבינלאומי, בין השאר בשל התוכן האיכותי שהיא מייצרת, היא הישג אדיר לתעשיית הטלוויזיה והמדיה בישראל בכלל, ולרשת 13 בפרט. אישור הרשות השנייה לכניסתה של דיסקברי כשותפה ברשת 13 היא סגירת מעגל משמעותית עבור החברה. אנו מודים לרשות השנייה על הבעת האמון ברשת 13, בעובדיה, במנהליה ובבעלי מניותיה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות