טורים אישיים, מדיה

חתונה ממבט ראשון: העריכה ששברה את הכוס | ביקורת טלוויזיה

קרינה שניידרמן, חתונה ממבט ראשון קרינה שניידרמן, חתונה ממבט ראשון

העונה הרביעית של "חתונה ממבט ראשון" של קשת נפתחה אמש בקול תרועה פחות רמה ועם יותר מסתורין. מי הם שבעת הזוגות העתידיים שסידרה לנו ההפקה? אין לנו מושג.

שתי העלמות, צילי וגילי, סליחה – קארין ומעיין – מחפשות את הנסיך על הסוס הלבן, אך רק אחת מהן תזכה בליבו של איתמר, הייטקיסט ביום ובעל בר בלילה.

מי מתאימה לאיתמר? שלושת השופטים – סליחה, הפסיכולוגים – צריכים לקבל הכרעה. האם הוא מתאים יותר לקארין הטייסת המוצלחת רבת הפעלים והמדליות שהגיעה ללא תמיכה משפחתית למעמד החופה, או אולי מעיין המצחיקה והקלילה שממש צריכה קבל להתחתן כי השעון מתקתק ולא כיף להיות לבד. הבנות מתיישבות לשמוע את החלטת הפסיכולוגים שתשנה את מהלך חייהן לעולם ועד. אך הופ – הנה מגיעה התפנית העלילתית ששונה לחלוטין ממה שהורגלנו בעונות הקודמות. ההפקה מהתלת בצופים בבית ואף אחת מהמועמדות לא תישלח הביתה ללא הזמנה לחתונה. מדוע? כי יש חתן נוסף, סודי.

לאורך כל הפרק, במקום להתרכז במה ששתי הכלות העתידיות שלנו עוברות (שמלות, שיער, איפור, החברות שבאו לתמוך, מי הן, מה הן, ואיך זה שהן כל כך מוצלחות ולא מצאו את המיועד?), אנחנו מתעסקים רק בדבר אחד – מי תזכה באיתמר, כי איתמר כמובן הוא באמת "נסיך", אפילו שהיה פעם קצת שמנמן וסבל מחוסר ביטחון. היום הוא משקיף על כל תל אביב ממרומי דירתו וגם אין לו בעיה להשיג דייטים, כפי שהוא מעיד על עצמו, אבל הוא לא מצליח למצוא את מה שהוא מחפש (פרסום כנראה, או קמפיין למשהו).

מצופים רומנטיים הפכנו לצופים בלשיים וניסינו למצוא רמזים לכל אורך הפרק באיזה שידוך בחרו הפסיכולוגים, כשהפעם לא מדובר רק בצמד המוכר של יעל דני אלא גם במעיין הפסיכולוגית (לא להתבלבל בבקשה עם מעיין הכלה). הכיף של חתונמי הפך לעלילה ארוכה ודי מעייפת, כי מהר מאוד הבנו שעובדים עלינו, שיש חתן נוסף שמסתירים מאיתנו, ויאללה, בואו נתקדם מהפתיחה הארוכה ונגיע אל החלק המעניין באמת: ירח הדבש. אבל זה כנראה הקסם של ההפקה, היא תמיד משאירה לנו חשק לראות עוד, וככה אנחנו מתמכרים.

העמימות נשמרה ממש עד לשנייה האחרונה של הפרק, עם עריכה שלא הייתה מביישת סרט של היצ'קוק כאשר כל אחת מהבנות מצולמת בדיוק באותו מסדרון צדדי של אולם האירועים (כשברקע נראה אצטדיון כדורגל). גברים בשחור ניצבים אל מול הדלתות הגדולות שמשמשות כחוצץ בין הכלה לבין החתן, והנה, לאט לאט, על רקע מוזיקה רומנטית מתובלת במתח דק, הן נפתחות.

מי הכלה? מי החתן? רק אז, שנייה לפני שהגיע לסיומו הפרק הראשון (הפרק השני ישודר כבר היום בערב) זכינו לקבל מבט חטוף בחתן השני. לחכמים שבינינו שנשארו לראות את הקדימונים לפרק הבא, אפשר כבר לגלות שאיתמר קיבל את המצליחנית עם המדליות, הוא כבר מאוהב והיא מבואסת ממש (היה צפוי). מעיין (הכלה, לא הפסיכולוגית) זכתה בדוקטור שאת פניו טרם ראינו. רוצים לראות איך הוא נראה? מוזמנים להמשיך בפרק ב'.

ועוד משהו שאי אפשר להתעלם ממנו עם שאלה שחוזרת בכל עונה: מי אתם ואתן שמוכנים לשים את החיים שלכם בשידוך שאינו נגמר אל מול המצלמה? שאפו על המפיקים שמצליחים בכל פעם מחדש להביא אנשים שהם אשכרה, נורמליים, איכותיים, שיודעים להצטלם ואפילו נראים טוב. מה לכם ולראליטי?

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות