דיגיטל

ynet מציגים: כל הבדואים אותו דבר

יעקב אבו אלקיעאן (צילום מסך, ynet) הבדואי הלא נכון. יעקב אבו אלקיעאן (צילום מסך, ynet)

אתר ynet פרסם מוקדם יותר היום (שני) את הידיעה על האישומים החמורים שהוגשו נגד איש העסקים יעקב אבו אלקיעאן עם התרתם לפרסום על ידי בית המשפט. מה שבאתר לא טרחו לעשות זה לוודא שבידיעה הם מכניסים את תמונתו של היעקב אבו אלקיעאן הנכון.

היום הותר לפרסום בעקבות פנייה של כמה כלי תקשורת כי איש העסקים המצליח יעקב אבו אלקיעאן נעצר לפני מספר שבועות בחשד להעברת מידע סודי לאיראנים' ובמשך רוב תקופת מעצרו נמנע ממנו מפגש עם עורך דין. היום הוגש נגד כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע באשמת מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

אלקיעאן הנאשם הוא אדם אחר לחלוטין מאלקיעאן הקרבן. יעקב אבו אלקיעאן, מורה למתמטיקה מכפר לא מוכר בנגב, נורה למוות על ידי שוטר במהלך פינוי הכפר הלא מוכר אום אל-חיראן ב-2017, ובידיעה הראשונית שנשלחה בשעה 14:13 לטלפונים הסלולריים דווח כי "זהו איש העסקים הבדואי שמואשם בהעברת ידיעה לאיראן" על רקע תמונתו של המורה המנוח. אלקיעאן כבר נחשד בעבר על ידי המשטרה בהיותו מחבל – כך הוצדק תחילה הירי בו – ומשפחתו וגורמים נוספים ניהלו מאבק בלתי מתפשר לטיהור שמו, בסופו התנצלו המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך והשר לשעבר לבטחון פנים גלעד ארדן על האשמות השווא נגדו.

לאחר תיקון התמונה בידיעה הוסיפו ב-ynet התנצלות: "בהודעה לטלפונים פורסמה תחילה תמונה שגויה של יעקוב אבו אל-קיעאן, שנהרג בתקרית באום-אל חיראן ואינו קשור לפרשה. אנו מתנצלים על הטעות".

עורך הדין דניאל חקלאי שייעץ בעבר לאלמנתו השנייה של המורה המנוח יעקוב אבו אלקיעאן ז"ל, מסר בתגובה: "על כלי התקשורת מוטלת חובה מיוחדת להימנע מפרסום תמונות בלא בדיקה מספקת. הקישור שנעשה בין מורה מנוח ושומר חוק שנהרג באופן כה טראגי לבין נאשם בעבירות ביטחוניות, נעשה באופן אוטומטי ומקומם. אני מקווה שאתר YNET יתנצל לפני משפחתו של יעקוב המנוח".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות