על סדר היום

מנכ"ל 103 נזף בכספית אך טען: "בדבריו לא הייתה הסתה או מזיגוניות"

בן כספית בן כספית

מנכ"ל FM103 אור צלקובניק נזף במגיש בן כספית בעקבות שימושו במונח "זבל עופות" לתיאור הח"כית לשעבר אוסנת מארק, בתום ראיון עמה בשבוע שעבר. כך עולה מתגובת נציב תלונות הציבור ברשות השניה, דוד רגב, לעשרות התלונות שהתקבלו אצלו בנושא, בין היתר של שי גליק, מנכ"ל "בצלמו". רגב הוסיף כי אמירה זו "לא היתה ראויה ופוגענית, ומוטב היה כי לא הייתה נאמרת כלל".

הראיון המדובר התקיים ביום שלישי בתוכנית של כספית וינון מגל שעבר וזכה לביקורת רחבה ברשתות החברתיות וכמה עשרות תלונות לרשות השניה, שם פתחו בבירור העניין. ואולם, בשל פעילות זריזה של צלקובניק, שכלל נזיפה בכספית, הוחלט ברשות השניה לא להמשיך לכדי הליך הפרה, פרוצדורה רגולטורית שבסיומה עשויים הגופים המפוקחים על ידי הרשות לספוג עיצומים כספיים – בדמות הפחתה בדקות פרסום או קנס כספי.

בתגובה לבדיקת הרשות בנושא כסית, מסרו בתחנה לרשות השנייה: "יתכן כי השדר יכול היה לברור את מילותיו ביתר קפידה אולם לא מצאנו כי דבריו של השדר עולים כדי הסתה או מיזוגניות כאמור בפניות. בהקשר זה מן הראוי לציין כי, בניגוד לאמור בפניות, מהאזנה לקטע עולה שהשדר לא כינה את ח"כ מארק 'זבל עופות' אלא את סגנונה. זאת, לאחר שח"כ מארק בחרה לעלוב באמו של השדרן במסגרת ראיון שקיימו הצדדים". עם זאת, עוד טרם הבירור של הרשות כבר זימן צלקובניק את כספית לשיחה ובתכניתו שלמחרת הוא התנצל.

בפתח תוכניתו יום למחרת, אמר כספית: "אמרתי שתי מילים שאותן אני מבקש למחוק מהפרוטוקול ולהתנצל עליהן – 'זבל עופות'. אלה הן המילים הלא ראויות. אני התכוונתי בכלל לסגנון ולא לאישה (אסנת מארק – ע"ק), לא משנה, בכל מקרה צריך להתנצל עליהן ואני מתנצל עליהן".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות