דיגיטל

מאות עלמות חן דורשות לדעת #למה_גדעון_סער_התפטר_ב2014

"עלמות החן" מתעניינות בגדעון סער "עלמות החן" מתעניינות בגדעון סער

התחושה באוויר הייתה שקמפיין ההשחרה שהחל נגד גדעון סער לפני כשבועיים, הלך ונרגע, ואולם נראה כי יש מי שדואג להשאיר אותו חי וקיים ברמה כזו או אחרת. האשטאג #למה_גדעון_סער_התפטר_ב2014 ממשיך להיות מהטרנדיים ברשת החברתית טוויטר, שם נוהל בהתחלה קמפיין שלם נגד סגן ראש הממשלה.

בימים האחרונים ניתן להבחין כי לצד צייצנים ישראלים בעלי פרופילי טוויטר אמיתיים, ישנם פרופילים פיקטיביים רבים עם מכנה משותף אחד: הפרופילים הן של נשים חושניות וחושפניות, עם שלל שמות מפתים כמו מריסה, מישל וסטפני, שכותבות על מגוון נושאים – אך לא בעברית, מופיע גם האשטאג של סער.

קמפיין שנתמך על ידי דמויות מוכרות

כפי שפורסם באתר כסית לפני כשבוע וחצי, חברת ניטור הרשתות החברתיות Vigo מקבוצת יפעת, בדקה עבור כסית את השיח ברשתות בנוגע להתפטרותו של סער ב-2014. מאותה בדיקה, נכון לתאריך 1 ביולי, עולה שעד אותה עת נרשמו בתוך יומיים 2,550 פרסומים, כ-95% מהם בטוויטר, רובם תחת אותו האשטאג. בחינת ציר הזמנים של השיח מראה שככל הנראה מדובר בקמפיין מתואם, שניתן לזהות את התחלתו ביום שלישי בערב של אותו שבוע, עם 1,125 פרסומים – יום קודם לא נרשם אף לא פרסום אחד בנושא.

גדעון סער | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אלפי ציוצים עם האשטאג נגדו. גדעון סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לא מעט דמויות מוכרות בטוויטר המזוהות עם הצד הימני של המפה הפוליטית, בתוכן בעיקר תומכי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, בלטו עם ציוצים רבים בנושא שעוררו תהודה רחבה. ביניהן ישנם רונית הביביסטית, פליט הריאליטי אלירז שדה, יגאל מלכה והשוער דודו אוואט. איתם שיתפו פעולה חשבונות רשמיים של הליכוד, מקורבים לנתניהו והשר לשעבר ח”כ דודי אמסלם באמצעות חשבון הטוויטר המאומת שלו. אמסלם אף התייחס לנושא גם בנאומו במליאת הכנסת, מהלך שסייע לתדלק את השיח ברשת.

כזכור, כבר עם התפטרותו של סער ב-2014 מהממשלה בטענה שהוא מעוניין לבלות יותר זמן עם משפחתו, נפוצו שמועות על פרשיות מין בהן היה מעורב, גם על ידי עיתונאים מוכרים. השמועות קודמו כבר אז בעיקר ברשתות החברתיות אך רמיזות והתייחסויות עקיפות נרשמו גם בעיתונות הממוסדת.

גם מכתב ששלחה לכאורה נפגעת של סער והופץ ב-2013 בקרב פעילי ליכוד, זכה להתייחסות תקשורתית – אולם במשטרה גנזו את הנושא לאחר שאותה אישה נחקרה והכחישה כי כתבה אותו.

בתקשורת הממסדית: דממה בסוגיית קמפיין ההשחרה

בקמפיין הנוכחי נגד סער רומזים המפרסמים על קשרים רומנטיים ומיניים שהיו לו עם כפופות לו במשרד החינוך ועם קטינות. עוד נטען כי כתבת תחקיר גדולה על סער לא פורסמה בשל חברותו עם גורמים רבים בתקשורת הישראלית.

בין היתר פורסם גם סרטון יוטיוב מושקע במיוחד עם הכותרת “פרשיות המין של גדעון סער”, על ידי המשתמש Yoav Frank. מאחורי סרטון כזה, אומרים גורמים בתקשורת, חייב לעמוד גוף מאורגן עם כיסים.

בסבב הזה החליט סער לא להגיב לקמפיין בתקווה שהוא יחלוף. במקביל, יש לציין כי למרות שנראה שיש קמפיין נגד סער, התקשורת הממוסדת לא התייחסה כלל לנושא, למעט מספר עיתונאים מוכרים ברשתות החברתיות. גורמים גורסים כי הדבר קשור לקשר ההדוק של סער עם בכירים במערכות התקשורת בישראל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות