פרסום ושיווק

"תקשורת שמאלנית": מי אחראי לקמפיין הסמסים נגד ערוץ 7

סמס נגד ערוץ 7 סמס נגד ערוץ 7

הביקורת שמוטחת בערוץ 7 על כך שהפך לכאורה לשופר של הבית של נפתלי בנט, עולה צעד: ביום שישי האחרון נשלחו הודעות סמס בתפוצה רחבה ממקור אלמוני, בהן נכתב כי ערוץ 7 פועל בשיטות של התקשורת השמאלית שמאדירה את ראש הממשלה בנט.

על פי הערכות, נשלחו כמיליון הודעות סמס שבהן נכתב כך: "אתר ערוץ 7 לא אמין ולא מקצועי. פעם הם נשאו את המפעל הציוני על גבם, היום הם פועלים בשיטות של התקשורת השמאלית ומאדירים את ממשלת השמאל עם תומכי הטרור של בנט תוך הפניית עורף לימין, למסורת, למחנה הלאומי ולתומכי הליכוד. בושה!".

הביקורת על ערוץ 7 הולכת ומתחזקת בשבועות האחרונים, מאז הושבע יו"ר ימינה לראשות הממשלה, אותה הרכיב יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ובה חברות כחול לבן, העבודה, תקווה חדשה, מרצ, ישראל ביתנו ובעיקר רע"מ. הטענות נגד בנט הן שהוא גרם לכך שלא הוקמה ממשלת ימין "על מלא", כפי שאהב ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו לומר.

סמוטריץ' מחרים

בעקבות כך, זוכה בנט ליחס קשה מצד סיעות הימין, ובעיקר מצידו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, שבעבר התמודד במסגרת אותה מפלגה עם בנט. גורמים טוענים כי סמוטריץ' החליט להחרים את ערוץ 7 ואת כתביו, ובכנסת הוא אף לא מדבר איתם.

בין היתר ביקר אתמול סמוטריץ' בפוסט ארוך בפייסבוק את ערוץ 7: "בעוד שהכותרות בערוץ 7 – שלא הצליח במערכת הבחירות להסתיר את תמיכתו בבנט ושקד וכעת כבר לא מנסה אפילו להסתיר את תמיכתו הבלתי מסויגת בממשלת תומכי הטרור שלהם – יזעקו ש'סמוטריץ' תוקף', 'קיש זועם' ו'נתניהו רועם', וכך התודעה שלכם תלך למחוזות הסגנון הלא לגיטימי לכאורה, שקד תמיד 'עונה', 'מגיבה' ו'מסבירה' ברוגע. גם התמונות שלנו תמיד יהיו חמוצות ושלהם מאירות. כשאין אומץ ויושרה להתמודד עם התוכן בורחים לסגנון ומעצבים אותו מגמתית כדי להנדס את התודעה".

לא מעט אישים וגורמים תוקפים את ערוץ 7 על תמיכתו לכאורה בבנט. איש התקשורת אראל סג"ל כתב למשל כי "מאז רומיאו וג'וליה לא נרקם רומן לוהט כמו סיפור האהבה של ערוץ 7 עם ממשלת בנט לפיד ושקד. אהה כמעט שכחתי וחכם מנסור".

גב כלכלי

שליחת הודעות סמס בתפוצה נרחבת עולה כמה אגורות להודעה. בסדר גודל של כמיליון הודעות, הדבר עשוי לעלות כעשרת אלפים עד 20 אלף שקל.

מדובר על סכום לא מבוטל שעל פי הערכות, ממומן על ידי גוף מאורגן. גוף כזה יכול להיות מפלגה בכנסת או גוף חוץ פרלמנטי.

עורך ערוץ 7 עוזי ברוך, אמר לאתר "כסית": "ערוץ 7, כגוף התקשורת המוביל במחנה הלאומי, לא נרתע מקמפיין בוטים, הודעות SMS והשמצות מצד גורמי שוליים בציבוריות הישראלית. נמשיך להעניק במה שווה לכל דעה ולפעול במקצועיות ובנאמנות כלפי מיליוני הגולשים שלנו בארץ ובעולם".

תגובתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' טרם התקבלה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות